Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Fisker Ocean, αυτή την Κυριακή 3/3 με την «Καθημερινή»

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Fisker Ocean, αυτή την Κυριακή 3/3 με την «Καθημερινή»

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ανερχόμενη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αποκτά ακόμα ένα μέλος για την ευρωπαϊκή αγορά. Εν προκειμένω, πίσω από το άγνωστο για τους πολλούς όνομα της Fisker κρύβεται μια ενδιαφέρουσα προϊστορία. Ήταν το 2008 όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Ντιτρόιτ το καλιφορνέζικο Fisker Karma, το οποίο ήταν ό,τι πιο πρωτοποριακό μπορούσε να επιδείξει τότε η αυτοκινητοβιομηχανία. Επρόκειτο για μια σύμπραξη της Fisker Automotive και της Quantum Technologies, ενώ εμπνευστής του ήταν ο 60χρονος σήμερα Δανός σχεδιαστής αυτοκινήτων Χένρικ Φίσκερ, που στο παρελθόν είχε υπογράψει αυτοκίνητα όπως τα BMW Z8 & X5 και Aston Martin DB9 & V8 Vantage.

Ο Φίσκερ φυσικά υπέγραφε τον δυναμικό σχεδιασμό του Karma, όμως ήταν τα μηχανολογικά μέρη του αυτοκινήτου που παρουσίαζαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς αντιπροσώπευε ένα υψηλών επιδόσεων σεντάν, φιλικό προς το περιβάλλον. Τότε, λοιπόν, που η τεχνολογία των μπαταριών δεν μπορούσε να εξασφαλίσει μια ικανοποιητική αυτονομία για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το Karma υιοθέτησε τη λύση του Range Extender, όπου ένας θερμικός κινητήρας φρόντιζε για τη φόρτιση της σχετικά μικρής μπαταρίας του αυτοκινήτου. Η τελευταία εξαντλείτο ύστερα από περίπου 50-80 χλμ., που ήταν υπεραρκετά για καθημερινές ηλεκτρικές μετακινήσεις, το αυτοκίνητο όμως μπορούσε να συνεχίσει χωρίς το άγχος της αναζήτησης φορτιστή. Εξίσου «ψαγμένο» ήταν το αυτοκίνητο και όσον αφορά την επιλογή των υλικών της καμπίνας, με ξύλο από καμένους κορμούς, πατάκια από φυτικές ίνες και animal free επενδύσεις στα καθίσματα, κάτι πρωτοποριακό για την εποχή. Για διάφορους λόγους το όλο πρότζεκτ απέτυχε, και το Φεβρουάριο του 2014 ο εξοπλισμός του εργοστασίου στο Ντελαγουέρ των ΗΠΑ πωλήθηκε στο κινεζικό Wanxiang Group.

O Χένρικ Φίσκερ δεν εγκατέλειψε το όνειρό του για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου επιδόσεων που να σέβεται το περιβάλλον, και στις αρχές του 2020, ως πρόεδρος και CEO πλέον της καλιφορνέζικης Fisker Inc., παρουσίασε στην έκθεση τεχνολογίας CES το Ocean, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV στο μέγεθος του Tesla Model Y.

Χρειάστηκαν μερικά χρόνια μέχρι το αυτοκίνητο να μπει στην παραγωγή, και στα τέλη του 2023 μας δόθηκε η δυνατότητα να το οδηγήσουμε στη Δανία, στο πλαίσιο της προκριματικής διαδικασίας του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

*Διαβάστε περισσότερα για το Fisker Ocean στο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT