Δοκιμάζουμε τρία ηλεκτρικά σεντάν, την Κυριακή 7/4 με την «Καθημερινή»

Δοκιμάζουμε τρία ηλεκτρικά σεντάν, την Κυριακή 7/4 με την «Καθημερινή»

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι σεντάν κούρσες του παρελθόντος έχουν μετουσιωθεί στη σημερινή ηλεκτρική πραγματικότητα σε μεγάλα οχήματα, των οποίων η ρευστή σιλουέτα καθορίζεται από την αεροδυναμική και το ντιζάιν. Τελευταίος υποστηρικτής αυτής της τάσης είναι το νεοφερμένο VW ID.7, που συναντάει το «διαστημικό» Hyundai Ioniq 6 και τον αρχηγό αυτής της ηλεκτρικής κατηγορίας, το ανανεωμένο Tesla Model 3.

Μόνο αν ανατρέξει κανείς στο παρελθόν μπορεί να αποκτήσει μια σφαιρική άποψη περί των κοσμογονικών αλλαγών που έχουν συντελεστεί στον κόσμο της αυτοκίνησης. Μπαίνουμε λοιπόν στη χρονομηχανή και πάμε δυο, τρεις δεκαετίες πίσω. Η αντίστοιχη συγκριτική δοκιμή θα ήταν μεταξύ ενός VW Passat, ενός Hyundai Elantra, ενώ το όνομα «Tesla» θα παρέπεμπε αποκλειστικά στον εμβληματικό εφευρέτη.

Επιστρέφουμε ξανά στο σήμερα, όπου τα ηνία στη VW έχει πάρει πλέον η ηλεκτρική γκάμα με τα αρχικά «ID». Το ID.7 είναι το έκτο κατά σειρά και κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας ID, με κοινή τεχνολογική συνισταμένη την πλατφόρμα ΜΕΒ.

Η αντίστοιχη ηλεκτρική γκάμα της Hyundai ονομάζεται «Ioniq» και είναι λιγότερο πολυπληθής, μιας και το μικρό ηλεκτρικό SUV της εταιρείας διατήρησε την ονομασία «Kona». Το όνομα «Ioniq» τείνει δηλαδή να γίνει συνώνυμο της διαφορετικότητας, είτε πρόκειται για το χάτσμπακ «5άρι» είτε για το… περίπου σεντάν «6άρι» της δοκιμής, απόρροια ενός αντισυμβατικού σχεδιαστικού DNA που έχει τον τρόπο να κλέβει τις ματιές όλων, ακόμα και να προκαλεί.

Σε ό,τι αφορά την Tesla, οι συστάσεις περιττεύουν, καθώς η ηλικία της είναι αντιστρόφως ανάλογη της ραγδαίας εξέλιξής της. Αυτό γίνεται ακόμα σπουδαιότερο εάν αναλογιστούμε ότι ουσιαστικά με μόλις δύο μοντέλα («3» και «Y») παγκοσμίως η Tesla βρίσκεται στην τέταρτη θέση των premium κατασκευαστών και, αν συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει ακόμα και την πρώτη θέση. Αν πάντως μιλάμε για την ελληνική αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων της κατηγορίας D, τότε η επικράτησή της φτάνει σε επίπεδο… μονοπωλίου.

*Διαβάστε περισσότερα για τα τρία ηλεκτρικά σεντάν στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT