Συγκρίνουμε στην Ελλάδα τρία σπορ premium SUV, την Κυριακή 2/6 με την «Καθημερινή»

Συγκρίνουμε στην Ελλάδα τρία σπορ premium SUV, την Κυριακή 2/6 με την «Καθημερινή»

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διευκρινίζεται ότι δεν πρόκειται για τυπικά SUV, αλλά για πιο «κουπεδοειδείς» crossover παραλλαγές. Αυτό οφείλεται κυρίως στην BMW, η οποία, πέρα από την τυπική Χ1, διαθέτει την κουπέ Χ2, την οποία παραδοσιακά κατηγοριοποιεί ως «SAC» (Sport Activity Coupe). Απέναντί της δε θα μπορούσε παρά να βρεθεί… η αδυναμία τόσων οδηγών, όπως αποδεικνύει η εμπορική του πορεία, το Cupra Formentror, ενώ δικαιωματικά η Alfa Romeo Tonale καπαρώνει μία θέση εδώ, αφού η σχεδίαση του δικού μας Αλέξανδρου Λιώκη, μόνο σε τυπικό SUV δεν παραπέμπει. Άλλωστε, οι σχέσεις αυτών των τριών μοντέλων είναι άρρηκτα συνδεδεμένες στις συγκριτικές δοκιμές του περιοδικού. Τον Αύγουστο του 2021 η προηγούμενη BMW X2 υποδεχόταν το νεοφερμένο τότε Formentor, ενώ ένα χρόνο αργότερα ήταν η σειρά του τελευταίου να υποδεχθεί τη νεοφερμένη Tonale.

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά την Χ2, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι το αδελφάκι της Χ1. Μπορεί τώρα πια να έχει εναρμονιστεί στη λογική των Χ3/Χ4 και Χ5/Χ6, οι μεγαλύτερες διαστάσεις όμως δίνουν την εντύπωση ότι η Χ2 άνετα θα μπορούσε να ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία, μιας και τη χωρίζουν λιγότερο από 150 χλστ. από τη μεγαλύτερη Χ4. Εκτός όμως από τις διαστάσεις, το χαρακτηριστικότερο στοιχείο αυτής της νέας γενιάς έχει να κάνει με τη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από το κάτι σαν υπερυψωμένο χάτσμπακ της προηγούμενης γενιάς. Καταλυτική είναι η οπτική συνεισφορά της ουράς, όπου έχει μεγαλώσει πλέον η κλίση στις πίσω κολόνες δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια fastback σιλουέτα και ένα σχήμα περίπου 2,5 όγκων.

Αυτό βέβαια από μόνο του δεν εξασφαλίζει την απόλυτη κομψότητα, τουλάχιστον με την ίδια ευχέρεια που το καταφέρνουν Tonale και Formentor. Θα έλεγε κανείς ότι η νέα Χ2 προσπαθεί πρώτα από όλα να υποστηρίξει έναν macho χαρακτήρα, είναι η Alfa όμως αυτή που ξυπνά το συναίσθημα, καθώς η Tonale αποτίνει φόρο τιμής στο παρελθόν της μάρκας σχεδόν με κάθε σχεδιαστική της λεπτομέρεια εντός και εκτός. Την ίδια ώρα, στο χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα του Formentor, το σχεδιαστικό εύρημα που τονίζει το δυναμισμό του είναι οι έντονες πτυχώσεις στην ουρά. Μάλιστα, οι εξελίξεις μας πρόλαβαν, αφού μέχρι να δημοσιευθεί η συγκεκριμένη δοκιμή, η Cupra παρουσίασε το ανανεωμένο Formentor, με διάφορες μικροαλλαγές σε φώτα, προφυλακτήρες και ζάντες.

*Διαβάστε περισσότερα για τη συγκριτική δοκιμή των BMW X2, Alfa Romeo Tonale και Cupra Formentor στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT