Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»: «Vogue», βιβλίο «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση» Β’ τόμος, «Κ»

Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»: «Vogue», βιβλίο «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση» Β’ τόμος, «Κ»

9' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Vogue Greece» διπλό καλοκαιρινό τεύχος! Η ελληνική dream team των Ολυμπιακών Αγώνων Παρίσι 2024, σε μια υπερπαραγωγή 55 σελίδων. Τεντόγλου, Ντούσκος, Κορακάκη, Πετρούνιας και άλλοι κορυφαίοι πρωταθλητές, μιλούν και φωτογραφίζονται όπως δεν τους έχετε ξαναδεί.

Μαζί ο Β΄ τόμος του βιβλίου «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση».  Η τουρκική εισβολή μέσα από απόρρητα αρχεία και έγγραφα. Η χούντα, ο Μακάριος, η μυστική διπλωματία, οι τουρκικές κινήσεις, οι ενέργειες των Αμερικανών, οι χειρισμοί Καραμανλή.

Και στο περιοδικό «Κ» αυτής της Κυριακής, θα έχουμε πάντα τη Λισαβόνα. 20 χρόνια μετά το Euro, θυμόμαστε τις στιγμές εκείνες συζητώντας με τρεις από τους πρωταγωνιστές του. Ακόμα μιλήσαμε με τον διάσημο φωτογράφο Σαμ Γιουκίλις που σπάει τον αλγόριθμο του Instagram, τον Γάλλο καλλιτέχνη Νικολά Ουμπές και αναζητούμε τι είναι αυτό που γοητεύει τα νέα παιδιά και ακολουθούν καριέρα στην υποκριτική.

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους! 

Κυριακή 30/6: Η Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου συναντά τους κορυφαίους Έλληνες Ολυμπιονίκες

Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»: «Vogue», βιβλίο «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση» Β’ τόμος, «Κ»-1

Λίγο πριν τη μεγάλη γιορτή των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, η Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου που κυκλοφορεί την Κυριακή 30 Ιουνίου με την Καθημερινή, αφιερώνει αυτό το συλλεκτικό τεύχος στους κορυφαίους Έλληνες Ολυμπιονίκες και στους αθλητές της ελληνικής αποστολής που ανοίγουν τα φτερά τους για την γαλλική πρωτεύουσα με στόχο μια χρυσή νίκη. Με την απόλυτη πειθαρχία και την σεμνότητα που τους διακρίνει, ακολούθησαν πιστά τις οδηγίες του κορυφαίου φωτογράφου Richard Phibbs και μεταμορφώθηκαν στο φακό, φορώντας τις μεγαλύτερες τάσεις της καλοκαιρινινής μόδας.

Η Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου τους συνάντησε πριν αναχωρήσουν για το Παρίσι, συζητώντας για τα άγχη, τις αγωνίες, τη μοναξιά του πρωταθλητισμού και την συγκίνηση της επιβράβευσης των προσπαθειών τους. Ο Μίλτος Τεντόγλου, Ολυμπιονίκης στο Τόκιο το 2020, Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Γλασκόβη το 2024, και με πολλούς ακόμα τίτλους να τον ακολουθούν, θεωρείται ένας από τους καλύτερους άλτες μήκους όλων των εποχών. Παραμένει όμως και ένας από τους πιο δημοφιλείς αθλητές στο κοινό. «Αντιλαμβάνομαι την αγάπη του κόσμου και την εκτιμώ, καθώς επίσης την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα – που δεν με τρελαίνει, όπως έχουν καταλάβει όλοι. Δεν αισθάνομαι όμως σχεδόν ποτέ βάρος ή ευθύνη απέναντι στους άλλους, παρά μόνο απέναντι στον εαυτό μου και στον προπονητή μου. Θέλω να αποδείξω ότι η προσπάθειά μας δεν πήγε χαμένη», εξηγεί στην Κέλλυ Σταυροπούλου.

Χρυσή Ολυμπιονίκης στο Ρίο το 2016 στο άθλημα της σκοποβολής, και με πολλούς ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους τίτλους, η Άννα Κορακάκη περιγράφει στην Γεωργία Φέκου την εντατική προπόνηση που απαιτείται γι’ αυτό το στατικό άθλημα. «Η αλήθεια είναι πως η σκοποβολή δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές άθλημα, και αυτό που την αδικεί είναι κυρίως η έλλειψη κίνησης. Για να επιτύχεις τον στόχο, χρειάζεσαι σταθερότητα και ακινησία, για να φτάσεις όμως εκεί χρειάζεσαι πολύ καλή φυσική κατάσταση – γυμνασμένο κορμό, σταθερά πόδια και χέρια. Επειδή η κίνηση δεν υπάρχει την κρίσιμη ώρα, πολλοί θεωρούν πως δεν είναι άθλημα, ωστόσο χωρίς ένα συγκεκριμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης κανείς δεν μπορεί να σκοπεύσει σε επίπεδο πρωταθλητισμού».

Έτοιμος για το τρίτο του Ολυμπιακό μετάλλιο στους κρίκους δηλώνει ο Λευτέρης Πετρούνιας που περιγράφει τα ασύγκριτα συναισθήματα του πρωταθλητισμού αλλά και τις μεγάλες θυσίες. «Ο πρωταθλητισμός είναι στάση ζωής. Πρέπει να είσαι εκατό τοις εκατό προσηλωμένος και σωματικά και ψυχικά. Η καθημερινότητά μου περιστρέφεται γύρω από την προπόνηση και την προετοιμασία μου. Το πώς θα κοιμηθώ, τι θα φάω, πώς θα προσέξω το σώμα μου, πώς θα ξεκουράσω το μυαλό μου, πώς θα διαχειρίζομαι το άγχος μου, όλα γίνονται βάσει των απαιτήσεων του πρωταθλητισμού», περιγράφει στην Κέλλυ Σταυροπούλου.

Ο Ολυμπιονίκης στο μονό σκιφ στην κωπηλασία στο Τόκιο Στέφανος Ντούσκος, προετοιμάζεται πυρετωδώς να διατηρήσει τον τίτλο του. «Σε κάθε περίπτωση, θα αγωνιστώ για ένα μετάλλιο, ό,τι χρώμα κι αν έχει. Αυτός είναι ο στόχος. Από εκεί και πέρα, εύχομαι όλα να πάνε καλά, να βοηθήσει ο Θεός, να είναι καλός ο καιρός, εγώ να είμαι σε καλή φυσική κατάσταση και να πάμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στον αθλητισμό άλλωστε δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προβλέψεις», δηλώνει στο Βλάση Κωστούρο στο τεύχος της Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου.  

Ο αρχηγός της Εθνικής πόλο, Γιάννης Φουντούλης, μιλά στην Ελίνα Δημητριάδη για τη δύναμη της ομάδας. «Δεν μου αρέσουν οι εντάσεις και δεν τις θέλω ούτε στην ομάδα. Πολλές φορές χρειάζεται κι αυτό, αλλά, αν υπάρχει καθημερινά, δηλητηριάζει. Το κλίμα είναι θετικό, όλα τα παιδιά είναι καλοί χαρακτήρες, δεν υπάρχουν προβλήματα συμπεριφοράς, οπότε και το δικό μου έργο είναι πιο εύκολο. Ως αρχηγός προσπαθώ να δίνω το καλό παράδειγμα, να δουλεύω όσο καλύτερα μπορώ, να προπονούμαι σκληρά, ώστε να μην υπάρχει δικαιολογία για κανέναν να μην ακολουθήσει».

Η Vogue Greece συνάντησε τον Νάσο Γκαβέλα, Χρυσό Παραολυμπιονίκη στο Τόκιο στα 100 μέτρα, κατηγορίας Τ11, ο οποίος αγωνίζεται μαζί με τον συνοδό του Θοδωρή Βροντινό. Ο ίδιος άλλωστε δεν πτοήθηκε ποτέ από την απώλεια της όρασής του. «Για να καταλάβεις, ο οδηγός είναι τα μάτια μου. Εγώ δεν βλέπω τίποτα. Πρέπει να υπάρχει δίπλα μου ένας άνθρωπος που να του έχω απόλυτη εμπιστοσύνη και που θα μπορέσει να με οδηγήσει από την αρχή ως το τέλος της διαδρομής, με προσοχή, πειθαρχία και ψυχραιμία. Δεν είναι εύκολο, γιατί εκείνος δεν τρέχει μόνος του, τρέχει για να βοηθήσει εμένα. Μας ενώνει μια κορδέλα συγκεκριμένων εκατοστών, που ορίζονται από την Ομοσπονδία, και τρέχουμε σε συγχρονισμό. Ιδανικά, ο οδηγός πρέπει να είναι πιο γρήγορος από εμένα για να έχει έλεγχο της κούρσας, να είναι άνετος», εξομολογείται στην Κέλλυ Σταυροπούλου.

Αισιόδοξη και μαχήτρια, η Παραολυμπιονίκης στο Τόκιο στο άθλημα της κολύμβησης Αλεξάνδρα Σταματοπούλου θα κλείσει την αθλητική καριέρα της στο Παρίσι και μάλιστα ανήμερα των γενεθλίων της. «Πάω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό και ελπίζω το σώμα μου να μη με προδώσει. Η ασθένεια που έχω είναι απρόβλεπτη. Μπορεί ξαφνικά πάνω στον αγώνα να τύχει μια έξαρση και να χάσω τη στιγμή. Στο Τόκιο ήμουν στο πικ της καριέρας μου. Ξέρω ότι οι Παραολυμπιακοί στο Παρίσι θα είναι το φινάλε μου. Είμαι πια 38 ετών. Θα είμαι η μεγαλύτερη ηλικιακά αθλήτρια στην κατηγορία μου, αλλά θα δώσω όλο μου το είναι για να κερδίσω», δηλώνει.

Η Μαρία Σάκκαρη, η μεγαλύτερη Ελληνίδα τενίστρια και μια από τις κορυφαίες στον κόσμο, ανυπομονεί να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. «Εκεί δεν πάω ως Σάκκαρη. Πάω ως Ελλάδα. Η σημαία είναι πιο ψηλά από μένα. Eίναι «Once in a Lifetime» εμπειρία. Πολλοί τενίστες σνομπάρουν την Ολυμπιάδα, θεωρούν πιο σημαντικά τα Grand Slam. Για μένα σημαίνει πολλά», περιγράφει στο Βλάση Κωστούρο.

Στο συλλεκτικό τεύχος της Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου, ο Άγγελος Μπράτης, ένας Έλληνας σχεδιαστής που αγαπά το γυναικείο σώμα και το αναδεικνύει μέσα από καθαρές γραμμές και αέρινες δημιουργίες, αποκαλύπτει πως εξερευνά πλέον άγνωστα μονοπάτια στη μόδα, αφήνει πίσω τα πρέπει και προετοιμάζεται για μια νέα πιο απελευθερωμένη εποχή, στην οποία τον οδήγησε η ψυχοθεραπεία. «Σε μία από τις πρώτες συνεδρίες, ρώτησα αν μπορούσα να χρησιμοποιήσω κάτι. Και η θεραπεύτρια γύρισε και μου είπε: “Άγγελε, είσαι καλλιτέχνης, δεν ρωτάς ποτέ αν μπορείς να κάνεις αυτό ή εκείνο. Εκεί, λοιπόν, ανακάλυψα ότι μέσα στα χρόνια είχα βάλει πολλούς περιορισμούς. Και όλο αυτό με έχει απελευθερώσει», δηλώνει στην Έλις Κις.

Τέλος ο Filep Motwary συνάντησε τυχαία στο Παρίσι τον Georg Lux, δημιουργικό διευθυντή του οίκου Léonard, και τον προσκάλεσε σε μια συζήτηση για την jet-set αισθητική αλλά και τις διαφορές στο στυλ στη Γαλλία όπου ζει και στη Γερμανία απ’ όπου κατάγεται. «Στη Γερμανία το επάγγελμά μου ο κόσμος το αντιμετωπίζει ως κάτι επιφανειακό. Ένας Γερμανός θα επενδύσει σε κάποια κλασικά κομμάτια για να τα έχει μια ζωή και όχι με κριτήριο να συμβαδίζει αισθητικά με την εποχή του. Αυτό είναι και καλό και κακό. Κι εγώ στις αγορές μου είμαι αρκετά Γερμανός. Από την άλλη, στο Παρίσι όπου ζω και εργάζομαι τα πράγματα αποκτούν νόημα μόνο όταν είναι καινούργια. Θα έλεγα πως μέσα από τη μόδα σού δίνεται η ευκαιρία να ανακαλύψεις νέα ενδιαφέροντα και μαζί τα όριά σου. Δεν υπάρχει δηλαδή ενοχή για τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνεται η μόδα, και αυτό είναι συναρπαστικό. Στη Γερμανία οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν».

Μη χάσετε τη Vogue Greece Ιουλίου-Αυγούστου που κυκλοφορεί την Κυριακή 30 Ιουνίου με την «Καθημερινή».

«Κύπρος 1974: Αποτίμηση και αρχεία», β’ τόμος – Την Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»

Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»: «Vogue», βιβλίο «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση» Β’ τόμος, «Κ»-2

Αυτή την Κυριακή η «Καθημερινή» προσφέρει στους αναγνώστες της το δεύτερο μέρος της έκδοσής της σχετικά με την τραγωδία της Κύπρου και την τουρκική εισβολή του 1974, με τίτλο: «Κύπρος 1974: Αποτίμηση και αρχεία».

Όπως αναφέρουν οι Άγγελος Συρίγος και Ευάνθης Χατζηβασιλείου: «Το ζήτημα της αντίδρασης της Ελλάδας έναντι της τουρκικής εισβολής του 1974 είναι ένα από τα δυσκολότερα στην ιστορία του σύγχρονου ελληνισμού. Πρώτον, επειδή η Ελλάδα –έστω υπό μια χούντα, μη αντιπροσωπευτική της βούλησης του ελλαδικού λαού, αλλά πάντως έστω και έτσι– έδωσε στην Τουρκία το πρόσχημα για να διενεργήσει την εισβολή, ενώ με το πραξικόπημα αποδιοργάνωσε καθοριστικά την άμυνα της Κύπρου ώστε η εισβολή να μπορεί να επιτύχει. Δεύτερον, επειδή το 1974 μαζί με τον πόλεμο χάθηκε και έδαφος –έδαφος στο οποίο έπαυσε να ομιλείται η ελληνική γλώσσα για πρώτη φορά μετά 3.000 χρόνια–, ενώ η Ελλάδα δεν μπόρεσε ουσιαστικά να μετάσχει στον πόλεμο αυτόν, παρά μόνο με ελάχιστες από τις δυνάμεις της. Αυτό δημιουργεί εκ μέρους ημών των Ελλαδιτών μια ευθύνη και μια οφειλή».

Ανταποκρινόμενη σε αυτή την ευθύνη-οφειλή, η «Καθημερινή» παρουσιάζει τα γεγονότα του Ιουλίου-Αυγούστου 1974 μέσα από αρχειακές πηγές: εκατοντάδες έγγραφα –απόρρητες εκθέσεις, τηλεγραφήματα, επιστολές, υπομνήματα ακόμη και συνομιλίες των πρωταγωνιστών της εποχής– μας δείχνουν σχεδόν λεπτό προς λεπτό τι πραγματικά συνέβαινε εκείνες τις ημέρες.

Από τις πρώτες αναφορές για επικείμενο πραξικόπημα κατά του Μακαρίου μέχρι τις παρασκηνιακές συνομιλίες μετά τη δεύτερη φάση της τουρκικής εισβολής, παρακολουθούμε τις κινήσεις της χούντας, των Τούρκων, αλλά και των Αμερικανών. Πολύτιμα έγγραφα από το αρχείο του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Ευάγγελου Αβέρωφ μάς εξηγούν τους χειρισμούς του Καραμανλή τις κρίσιμες ημέρες του Ιουλίου 1974, τις πρώτες στιγμές της Μεταπολίτευσης, ενώ ρίχνουν φως στο καίριο ερώτημα: «θα μπορούσε να έχει σωθεί η Κύπρος;».

Από την άλλη, αποχαρακτηρισμένα αμερικανικά αρχεία μάς βάζουν στο ίδιο δωμάτιο με μία από τις κεντρικές μορφές των γεγονότων, τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών Χένρι Κίσινγκερ και τους συμβούλους του, καθώς και με τον πρόεδρο Νίξον. Τι γνώριζαν οι Αμερικανοί; Τι έκαναν –ή τι δεν έκαναν– για να βοηθήσουν την Κύπρο; Θεωρούσαν ότι είχαν κάνει λάθος χειρισμούς;

Πενήντα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ανοίγουμε τα αρχεία, τους σκονισμένους φακέλους και επιχειρούμε να πάρουμε απαντήσεις.

Ο β’ τόμος του βιβλίου «Κύπρος 1974: Αποτίμηση και αρχεία» κυκλοφορεί την Κυριακή 30 Ιουνίου με την «Καθημερινή».

Θα έχουμε πάντα τη Λισαβόνα – Στο περιοδικό «Κ» την Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»

Κυριακή 30/6 με την «Καθημερινή»: «Vogue», βιβλίο «Κύπρος 1974: Αρχεία και αποτίμηση» Β’ τόμος, «Κ»-3

Είκοσι χρόνια μετά την κατάκτηση του Euro, θυμόμαστε τις στιγμές εκείνες συζητώντας με τρεις από τους πρωταγωνιστές του, με δημοσιογράφους από το εξωτερικό, με φιλάθλους που βρέθηκαν στη Λισαβόνα για να ζήσουν από κοντά το ελληνικό θαύμα.

Το όνειρο της υποκριτικής είναι ακόμη ολοζώντανο στη χώρα μας, παρά τις απαιτητικές σπουδές και την κακή επαγγελματική αποκατάσταση. Γιατί; Τι είναι αυτό που γοητεύει τα νέα παιδιά; 

Μιλήσαμε με τον διάσημο φωτογράφο Σαμ Γιουκίλις που σπάει τον αλγόριθμο του Instagram με τον πιο απρόσμενο τρόπο: αναδεικνύοντας τις πλέον ανθρώπινες στιγμές από κάθε μήκος και πλάτος της Γης.

Ένα νέο ντοκιμαντέρ καταγράφει την καθημερινότητα, την ψυχική δύναμη και το αυθόρμητο χιούμορ της Γαλλοκαναδής «βασίλισσας της κορώνας», μετά τη διάγνωσή της με σύνδρομο δύσκαμπτου ανθρώπου, και δίνει την αφορμή για να σταθούμε στο «παγκόσμιο πολιτιστικό φαινόμενο Σελίν Ντιόν».

Ο Γάλλος καλλιτέχνης Νικολά Ουμπές, μόνιμος κάτοικος Παγκρατίου, αποκαλύπτει μέσα από τα σκίτσα του τις λεπτομέρειες μιας πόλης που ξεχνάμε να κοιτάξουμε.

Μη χάσετε το νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 30 Ιουνίου με την «Καθημερινή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT