«4ΤΡΟΧΟΙ» Σεπτεμβρίου, η απάντηση στο κατά πόσο μπορεί να διατρέξει κανείς τον ευρωπαϊκό Νότο αμιγώς ηλεκτρικά – Την Κυριακή 1/9 με την «Καθημερινή»

«4ΤΡΟΧΟΙ» Σεπτεμβρίου, η απάντηση στο κατά πόσο μπορεί να διατρέξει κανείς τον ευρωπαϊκό Νότο αμιγώς ηλεκτρικά – Την Κυριακή 1/9 με την «Καθημερινή»

3' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στους 4Τροχούς Σεπτεμβρίου, η εμβέλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περνάει από το μικροσκόπιο. Μπορεί να μην έχει φτάσει στον καναπέ του ψυχολόγου, όμως ο όρος «άγχος αυτονομίας» είναι από χρόνια υπαρκτός και έχει να κάνει με το φόβο του οδηγού ότι το όχημά του δε διαθέτει επαρκή αποθηκευτικό χώρο ενέργειας για να καλύψει την απόσταση που απαιτείται για να φτάσει στον προορισμό. Αυτός ο λόγος θεωρείται ότι αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ψυχολογικά εμπόδια για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλη κλίμακα από το κοινό. Αναζητώντας την υπερβολή (ή μήπως όχι;) στα παραπάνω, παίρνουμε πτήση για Βαρκελώνη, «απάγουμε» το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra και έπειτα από 2.152 χλμ., επτά φορτίσεις και πέρασμα από Νίκαια, Μονακό και χωριά της Τοσκάνης, επιστρέφουμε στην Αθήνα με «όμηρο» το Tavascan VZ των 340 ίππων. Ο λόγος για το αμιγώς ηλεκτρικό ισπανικό κουπέ SUV, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης του 2019, μόλις ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της Cupra ως ανεξάρτητης μάρκας. Από τότε οι κεφαλές της μιλούσαν για την οριστική μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030 – όπως και τα περισσότερα εργοστάσια άλλωστε, όσο κι αν προσπαθούν να το τρενάρουν. Το ολοκαίνουργιο Tavascan έχει τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω του. Σχεδιαστικά το μοντέλο παραγωγής ελάχιστα διαφέρει από το πρωτότυπο του 2019, ενώ πλέον είναι εφοδιασμένο με τα καλύτερα «καλούδια» από τα ράφια του VW Group, τα οποία ταιριάζουν ιδανικά με τα εξελιγμένα πρότυπα ηλεκτροκίνησης της εποχής μας.

Σχεδιασμένο αλλά και εξελιγμένο στη Βαρκελώνη, παράγεται στο εργοστάσιο Anhui του VW Group στην Κίνα. Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, όπως σχεδόν οτιδήποτε ηλεκτρικό παράγει το γκρουπ, ωστόσο οι ρυθμίσεις του συνολικά έχουν δημιουργήσει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα που χαίρεσαι να απολαμβάνεις σε ατελείωτα ταξίδια όπως αυτό που πραγματοποιούμε.

Την ίδια ώρα, ένα άλλο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, το Hyundai Ioniq5 Ν «βάζει φωτιά» στο έτσι κι αλλιώς καυτό -λόγω καύσωνα- αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Το Hyundai Ioniq 5 N δεν είναι ένα τυχαίο ηλεκτρικό μοντέλο· πολλώ δε μάλλον, ένα ακόμα συμπλήρωμα στη διάσημη ανά τον κόσμο οικογένεια «Ν» των Κορεατών. Γιατί -πολύ απλά- πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έρχεται να δείξει με τον πλέον πειστικό τρόπο στο ευρύ κοινό ότι τα EV δεν είναι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση. Το Ioniq 5 N είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει δουλευτεί ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια, όντας «φορτωμένο» με μια πλειάδα συστημάτων που στόχο έχουν την οδηγική απόλαυση. Βασισμένο στην εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group -του τρίτου μεγαλύτερου κατασκευαστή παγκοσμίως-, το Ioniq 5 N διαθέτει ενισχύσεις σε όλα τα σημεία του πλαισίου -με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων- και μία μπαταρία υψηλής τάσης 84 kWh που υποστηρίζει φόρτιση έως και 350 kW μέσω ενός ηλεκτρικού κυκλώματος 800V.

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν επιτάχυνση «0-100» σε 3,4 δλ. και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα, αποδίδοντας σε… νορμάλ συνθήκες συνδυαστικά 609 ίππους (σ.σ.: 226 από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και 383 από τον πίσω) και ροπή 740 Nm. Για 10 δευτερόλεπτα, όμως, οι τιμές αυτές μπορούν να φτάσουν τους 650 ίππους και τα 770 Nm, χάρη στην ενεργοποίηση του Ν Grin Boost μέσω του κόκκινου μπουτόν που βγάζει μάτι στο δεξί μπράτσο του «χορταστικού» τριάκτινου τιμονιού…

Σε πιο «ήπιο κλίμα», το νέο Peugeot 3008 αναπόφευκτα βρίσκει στο δρόμο του την καθιερωμένη Mercedes GLA, με φόντο τις μικρές mild-hybrid βενζινοκίνητες -και φυσικά αυτόματες- εκδόσεις τους. Το νέο «3008» αποστασιοποιείται πλέον από τα τυπικά SUV, όντας κάτι μεταξύ fastback και coupe. Πολλές ξενόφερτες λέξεις θα πει κανείς, όλες όμως εξαιτίας των προσταγών της εποχής, που από τη μία θέλει απόσταση από το έδαφος, άρα crossover, και από την άλλη ιδανική αεροδυναμική προσέγγιση, εξού και το «κόψιμο» της ουράς σε liftback. Η Mercedes GLA, αν και περισσότερα χρόνια στην αγορά, δεν περνάει απαρατήρητη, κάτι που δεν οφείλεται τόσο στην ηπιότερη σχεδιαστική της προσέγγιση, όσο στη φανταχτερή βυσσινί απόχρωση, στις εντυπωσιακές έξτρα 20άρες ζάντες και στο bodykit της έκδοσης AMG. Μία γρήγορη ματιά στην γκάμα αρκεί για να αποδείξει τη υπεροχή της GLA στην ποικιλία των διαθέσιμων εκδόσεων. Τη στιγμή που το «3008» διαθέτει δύο υβριδικές (μία mild-hybrid και μία plug-in hybrid) και τρεις ηλεκτρικές εναλλακτικές, η Mercedes προσφέρει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος επιλογών βενζίνης, πετρελαίου, phev και αμιγώς ηλεκτρικών υλοποιήσεων, με κερασάκι τα επίπεδα ιπποδύναμης (που φτάνουν μέχρι τις σπορ AMG), αλλά και την ύπαρξη εκδόσεων με παραδοσιακή τετρακίνηση. Στην προκειμένη περίπτωση όμως βρισκόμαστε στα χαμηλότερα στρώματα της γκάμας των δύο μοντέλων, με κοινό χαρακτηριστικό το οικολογικό «επίχρισμα» ενός mild-hybrid υβριδικού συστήματος, που είναι μεν γνωστό εδώ και αρκετό καιρό στο στρατόπεδο της Mercedes, για την Peugeot όμως είναι κάτι νέο, που εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα μοντέλα της.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT