Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»: «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’», «4 Τροχοί», «Κ»

Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»: «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’», «4 Τροχοί», «Κ»

7' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’». Η Μεγάλη Ιδέα, οι Βαλκανικοί Πόλεμοι, ο Εθνικός Διχασμός. Ποιος ήταν ο ρόλος του Κωνσταντίνου σε μια από τις πλέον ταραγμένες περιόδους της ελληνικής ιστορίας;

Μαζί «4 Τροχοί» Οκτωβρίου. Το smart συστήνεται εκ νέου στον κόσμο του αυτοκινήτου με νέα ταυτότητα και τολμηρές βλέψεις. Ακόμα, ταξιδεύουμε στα 1.900 μέτρα υψόμετρο, εκεί που βρίσκεται ο πιο απομακρυσμένος ασφαλτοστρωμένος δρόμος της Ελλάδας, ενώ από χώμα, παρακολουθούμε το πιο σκληρό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων ετών.

Και στο περιοδικό «Κ» αυτής της Κυριακής, ο Παναγιώτης Γιαννάκης, οι αναμνήσεις, η φιλοσοφία του, αλλά και οι συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Μια βιομηχανία αμφιλεγόμενων προϊόντων, η σωστή γυμναστική και η διαχρονική εμμονή μας με την ίσια πλάτη. Εσείς καμπουριάζετε;

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους!

«Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’» την Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»

Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»: «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’», «4 Τροχοί», «Κ»-1

Γεννήθηκε το 1868 στο Τατόι, βαπτίστηκε με νερό από τον Ιορδάνη κι από την αρχή του βίου του συνδέθηκε με τη Μεγάλη Ιδέα και τον θρύλο του Μαρμαρωμένου Βασιλιά – πολύ περισσότερο μετά από τους θριάμβους του ελληνικού στρατού, του οποίου ήταν αρχιστράτηγος, κατά τον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο. Μάλιστα, όταν ορκίστηκε βασιλιάς (8 Μαρτίου 1913), τρεις ημέρες μετά τη δολοφονία του πατέρα του, Γεωργίου Α΄, πολλοί έσπευσαν να τον αποκαλέσουν «Κωνσταντίνο ΙΒ΄» (συνεχιστή, δηλαδή, του Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου).

Πώς μεγάλωσε ο Κωνσταντίνος Α΄ και ποια ήταν η παιδεία που έλαβε; Ποιος ήταν ο ρόλος του στον «ατυχή» Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 και στο Κίνημα στου Γουδή, και πώς από αυτά φτάσαμε στους θριάμβους των Βαλκανικών Πολέμων;

Πώς οδηγηθήκαμε στον Εθνικό Διχασμό και ποια τα επιχειρήματα για τη συμμετοχή ή μη της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ; Ήταν όντως Γερμανόφιλος ο Κωνσταντίνος; Τι τον συνέδεε με τον Ιωάννη Μεταξά, ποια ήταν η σχέση του και τον Ελευθέριο Βενιζέλο από το 1910 και μετά και πώς οδηγηθήκαμε στην απόβαση των γαλλοβρετανικών στρατευμάτων στη Θεσσαλονίκη, στα «Νοεμβριανά», στον ναυτικό αποκλεισμό του Πειραιά και στην αποπομπή του Κωνσταντίνου;

Πώς πορεύτηκε όταν επέστρεψε στον θρόνο στα τέλη του 1920, ως αρχιστράτηγος για λίγους μήνες στη Μικρασιατική Εκστρατεία και, στα συνέχεια, από τη Μικρασιατική Καταστροφή έως τη δεύτερη εξορία και τον θάνατό του;

Κι ακόμη, πώς ήταν ο Κωνσταντίνος Α’ ως άνθρωπος, με την οικογένειά του και στη φλογερή ερωτική του σχέση με την Πάολα;

Αυτά και πολλά άλλα θέματα σε σχέση με τη διαδρομή του βασιλιά Κωνσταντίνου Α’ και την ιστορία της Ελλάδας σε μία από τις πλέον ταραγμένες περιόδους της φωτίζει -μάλιστα, από πολλές πλευρές και με διαφορετικές ενίοτε οπτικές- ο τρίτος τόμος της σειράς «Η εποχή των βασιλέων», ο οποίος κυκλοφορεί την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».

Τα κείμενα του τόμου υπογράφουν οι Ν. Αλιβιζάτος, Κ. Σταματόπουλος, Ν. Παπαδάκης-Παπαδής, Σπ. Πλουμίδης, Μ. Πετράκη, Ν. Κανελλόπουλος, Ζ. Φωτάκης, Αλ. Στεφανοπούλου, Ν. Παπακωνσταντίνου, Ι. Παπαφλωράτος, Ι. Δασκαρόλης, Α. Κακούρη, Γ. Μουρέλος, Π. Τζανετάκος.   

Ο επόμενος τόμος της  νέας εκδοτικής σειράς «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’» κυκλοφορεί την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».

Στους «4Τροχούς» Οκτωβρίου, καταξιωμένες προτάσεις της αγοράς επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητά τους ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής – Την Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»

Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»: «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’», «4 Τροχοί», «Κ»-2

Στους 4Τροχούς Οκτωβρίου, κατασκευαστές οχημάτων όπως η Smart και η Mini που κατάφεραν να αναδειχθούν και εν συνεχεία να καταξιώσουν το όνομά τους ανά τον κόσμο στον τομέα της κατασκευής μικρών αυτοκινήτων, επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητά τους! Οι σύγχρονες γενιές μοντέλων των δύο εταιρειών έχουν αλλάξει ρότα, φλερτάροντας ανοιχτά και δίχως… τύψεις με τα ανώτερα και πιο κερδοφόρα κλιμάκια μεγέθους της σύγχρονης αυτοκινητικής σκακιέρας – στο πλαίσιο της οποίας μάλιστα τα πάσης λογής SUV διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο μεταξύ των προτάσεων των δύο κατασκευαστών. Και αν σήμερα ο Sir Άλεκ Ισιγόνης δικαίως θα απορούσε (sic) με το πόσο μεγάλο είναι πλέον ένα σύγχρονο Μini, όπως για παράδειγμα το 5θυρο και ηλεκτρικό για την περίσταση Countryman των σχεδόν 4,5 μ., το ίδιο ξαφνιασμένοι θα μείνουν πλέον και οι παραδοσιακοί φίλοι της Smart. Μιας εταιρείας που από τα λιλιπούτεια Fortwo που πάρκαραν με τη… σκέψη στους στενούς δρόμους των πόλεων και το δόγμα «Reduce to the Max» των περασμένων δύο δεκαετιών όσον αφορά το μέγεθος, έφτασε σήμερα να παράγει και να προσφέρει κατ’ αποκλειστικότητα μεγάλα (και ηλεκτρικά για την περίσταση) SUV. Όπως το νέο Smart #3. Συνεχίζοντας να κλείνει το μάτι στα «μεγάλα» οχήματα «ελεύθερου χρόνου», η Volvo ακολούθησε για την περίσταση τον αντίστροφο δρόμο, σε μια προφανή προσπάθεια των Σουηδών να προσελκύσουν στις εκθέσεις τους ένα διαφορετικό και πρωτίστως πιο νεανικό αγοραστικό κοινό. Έτσι, αποφάσισαν (σοφά, κατά την άποψή μας) να κατέβουν για πρώτη φορά από τα ψηλά στα χαμηλά, φέρνοντας στο προσκήνιο το «μικρό» και ηλεκτρικό επίσης EX30. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι το πώς τα καταφέρνει το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Smart #3 σ’ αυτήν τη δύσκολη και αμείλικτη από πλευράς ανταγωνισμού αρένα, προτάσσοντας μια ιδιαίτερη εμφάνιση, που όσο κι αν αφήνει πίσω της εκείνη που το καθιέρωσε, έχει τον τρόπο να τραβά το βλέμμα, σε συνδυασμό με ένα καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο για τους επιβάτες εσωτερικό, στο οποίο χαίρεσαι να «ζεις».

Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τις οδηγικές αντιπαραθέσεις, ταξιδεύουμε στον υψηλότερα ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ελλάδας (1.900 μέτρα), που φέρει την κωδική ονομασία «το Πέρασμα του Μπάρου» (Baros Pass), και σε πανέμορφες γωνιές της Ηπείρου και της Θεσσαλίας, με το νέο crossover Audi A3 allstreet. Σπάνια σχεδιάζουμε ανάλογα οδοιπορικά στην Ελλάδα, για τον πολύ απλό λόγο ότι δε διαθέτουμε… υψηλής οδηγικής απόλαυσης «περάσματα». Κι όμως. Ιδού ίσως το μοναδικό ελληνικό πάσο, το οποίο από τη στιγμή που ασφαλτοστρώθηκε -πριν από περίπου δέκα χρόνια- έγινε πόλος έλξης για τους απανταχού φαν της οδήγησης αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας και ποδηλάτου, αλλά και για κάθε ταξιδιώτη, αφού ουσιαστικά ενώνει μερικά από τα ωραιότερα μέρη της χώρας μας σε Ήπειρο και Θεσσαλία. Παρέα μας σε αυτή την… αλπική εξόρμηση σε ύψος 1.900 μέτρων η ολοκαίνουργια premium crossover εκδοχή του ανανεωμένου Audi Α3, το allstreet, που απέχει από το έδαφος 30 χλστ. περισσότερο σε σχέση με τα «απλά» Α3. Επί του παρόντος στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση 1.5 TFSI των 150 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V και το ημιαυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 σχέσεων. Αυτή η crossover υλοποίηση, που ονομάζεται «allstreet», έρχεται να σταθεί δίπλα στις sportback και sedan στην ανανεωμένη γενιά του μοντέλου, στο οποίο γενικότερα το εργοστάσιο αναβάθμισε τα υλικά κατασκευής και τον στάνταρντ εξοπλισμό. Ως allstreet, το Α3 αποτελεί μια premium πρόταση στην κατηγορία C, με χαρακτηριστικά όπως είναι η ευελιξία ενός χάτσμπακ και κάποιες -λίγες έστω- από τις δυνατότητες ενός SUV.

Σε χαμηλότερα υψόμετρα… ο ωκεανός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτά και νέο μέλος. Πρόκειται για το Dolphin, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της κινεζικής BYD· μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που ήρθε στην Ευρώπη πρόσφατα και μετρά ακόμα λιγότερο χρόνο δραστηριότητας επί ελληνικού εδάφους. Ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο έχει χτίσει ένα ισχυρό όνομα με σημαντικές πωλήσεις, που δεν επιδέχονται οποιασδήποτε -υποκειμενικής- αμφισβήτησης· είτε από το κοινό είτε από τον ανταγωνισμό. Και αν έως τώρα τα σημαντικότερα μοντέλα της BYD ήταν εκείνα… των ανώτερων στρωμάτων -αναφορικά με τις διαστάσεις-, το Dolphin, με σαφώς πιο συμπαγές μέγεθος, τοποθετείται απέναντι σε διαφορετικό ανταγωνισμό. Το Dolphin πήρε το όνομά του από τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολούθησαν οι Κινέζοι και η οποία υπόκειται στη νέα φιλοσοφία «Ocean Aesthetic». Στόχος ήταν το αποτέλεσμα να παραπέμπει σε δελφίνι που βγαίνει από το νερό. Μοιάζει να το πέτυχαν, χάρη σε μια ανάλαφρη αισθητική, «παιχνιδιάρικη», με ωραίο τελείωμα, γλυκό προφίλ, ενώ θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο αν τα εμπρός φώτα είχαν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους και ήταν πιο κοντά στα φτερά. Υποκειμενικό βέβαια το αισθητικό κομμάτι. Εδώ τα έχουν να κάνουν και με το σημαντικό τιμολογιακό ατού, αφού, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το κόστος της βασικής του έκδοσης δεν ξεπερνάει το ψυχολογικό φράγμα των 20.000 ευρώ. Αμιγώς ηλεκτρικό, με αφθονία χώρων, πρακτικό και με εμφανώς ποιοτικά υλικά, σαφώς έρχεται να δείξει ότι οι Κινέζοι δεν υπολείπονται σε τίποτα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

Οι «4 Τροχοί» Οκτωβρίου κυκλοφορούν την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».

Μαθαίνοντας τα μυστικά του «Δράκου» – Στο περιοδικό «Κ» την Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»

Κυριακή 6/10 με την «Καθημερινή»: «Η εποχή των βασιλέων – Κωνσταντίνος Α’», «4 Τροχοί», «Κ»-3

Ο Παναγιώτης Γιαννάκης έγραψε την αυτοβιογραφία του και λίγες μέρες πριν από την κυκλοφορία της μοιράστηκε μαζί μας τις αναμνήσεις του, τη φιλοσοφία του αλλά και τους λόγους που τον οδήγησαν να αφηγηθεί τη ζωή του.

Ο τουρισμός «τελευταίας ευκαιρίας» οδηγεί εκατομμύρια ανθρώπους στις περιοχές του πλανήτη που κινδυνεύουν να χαθούν.

Καμπουριάζετε; Οι συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής, μια βιομηχανία αμφιλεγόμενων προϊόντων, η σωστή γυμναστική και η διαχρονική εμμονή μας με την ίσια πλάτη.

Συναντήσαμε την καταξιωμένη εικαστικό Σάρα Κράουνερ σε ένα εργαστήριο κεραμικής και γλυπτικής στην Αθήνα, μιλήσαμε για τα πεζοδρόμια και τις παλιές αυλές της πόλης, για τη σημασία του ελεύθερου χρόνου και τη γοητεία που ασκεί πάνω της η Νέα Υόρκη.

Ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του Δουργουτίου μάς έδωσε την αφορμή να τριγυρίσουμε στη συνοικία του Νέου Κόσμου και να μπούμε σε μια κάψουλα μέσα στον χρόνο.

Μη χάσετε το νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT