Συγκρίνουμε το ολοκαίνουργιο Smart #3 με τα Mini Countryman και Volvo EΧ30, την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή»

Συγκρίνουμε το ολοκαίνουργιο Smart #3 με τα Mini Countryman και Volvo EΧ30, την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή»

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το νέο Smart #3, όπως και το μικρότερο #1 που σύντομα θα πλαισιωθεί στην προϊοντική ατζέντα της Smart από το μεγαλύτερο #5, βασίζεται στην αρθρωτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική με την ονομασία «Sustainable Architecture» (SEA), που υπογράφει με καμάρι η Geely. Η διαφορά «απέναντι» στον μικρότερο αδελφό της νεοσύστατης γκάμας Smart είναι ασφαλώς το μέγεθος – και φυσικά το περιτύλιγμα. Και ενώ το πιο ψηλό και «τετράγωνο» #1 είναι ένα τυπικό σε αμφίεση SUV με μήκος 4,27 μ., το #3 των 4,4 μ. είναι ένα μεγαλύτερο… κουπέ SUV με μικρότερο κατά 80 χλστ. ύψος, εμφανώς πιο κεκλιμένη γραμμή οροφής και συνολικά πιο σφηνοειδή σχεδίαση – που για την περίσταση αποτελεί προϊόν της στυλιστικής ομάδας των Γερμανών της Mercedes.

Απέναντί του, το Mini Countryman των 4,43 μ. αξιοποιεί με τη σειρά του την εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα UKL2 της BMW, ακολουθώντας μια μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση, αλλά με πιο «οριζόντια» χαρακτηριστικά, και ψαγμένες, θα έλεγε κανείς, στυλιστικές λεπτομέρειες.

Με τη σειρά του, το πιο συμπαγές EX30 των 4,23 μ., το οποίο «πατά» σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας που επιστρατεύει η Smart, ακολουθεί έναν δικό του «ενδιάμεσο» δρόμο, πάντοτε πιστό στη σκανδιναβική σχεδιαστική σχολή.

Περνώντας στα ενδότερα, και οι τρεις κατασκευαστές προσπάθησαν και πέτυχαν να εστιάσουν… ισοβαρώς στην ποιότητα – αλλά ταυτόχρονα και σε ό,τι είναι απαραίτητο στην καθημερινότητα των επιβατών σε ένα σύγχρονο και έξυπνα διασυνδεδεμένο EV. Από εκεί και πέρα, στο δρόμο το #3 επιχειρεί να ξεδιπλώσει έναν διακριτικά σπορ χαρακτήρα, με το σφιχτό και αρκούντως «δεμένο» set-up της ανάρτησης να περιορίζει στο ελάχιστο δυνατό τις κλίσεις, και το άκαμπτο πλαίσιο να προσφέρει την απόκριση στις αλλαγές πορείας που αναμένει κανείς. Η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας «φαίνεται» ξεκάθαρα στην αυτονομία, καθώς με μέσες απαιτήσεις κοντά στις 16 kWh για κάθε 100 χλμ. η πραγματική απόσταση που μπορεί να διανύσει κανείς έχει μπροστά τον αριθμό «4». Όπως και στην περίπτωση του αντίστοιχα ολιγαρκούς EX30, που απαιτεί κατά μέσο όρο όχι περισσότερες από 17 kWh για κάθε 100 χλμ.

Αυτές οι τιμές είναι δύσκολα εφικτές με το «βαρύ» Mini Countryman SE ALL4, που απαιτεί με τη σειρά του όχι λιγότερες από 19 kWh για κάθε 100 μικτά χιλιόμετρα – τιμή που περιορίζει συγκριτικά την αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση «πέριξ» του φάσματος των 350 πραγματικών χιλιομέτρων.

*Διαβάστε περισσότερα για τα smart #3, Mini Countryman και Volvo EΧ30 στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT