Μοιραζόμαστε τα ποδήλατα

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο  Έλιοτ Φίσμαν, ερευνητής αρχικά στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης και στη συνέχεια στο Ινστιτούτο «Συνετής Μετακίνησης» στην Αυστραλία, αναζήτησε στοιχεία απ’ όλο τον κόσμο σχετικά με τα συστήματα διάθεσης ποδηλάτων για κοινή χρήση –τα ποδήλατα δηλαδή που νοικιάζουμε για λίγο από τον δήμο–και κατέληξε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα:

• Τη δεκαετία 2004-2014 τα συστήματα αυτά από 13 έγιναν 855, με τα 54 να «τρέχουν» στην Αμερική.

• Τα συστήματα με τα περισσότερα διαθέσιμα ποδήλατα βρίσκονται στο Παρίσι (17.902), στο Λονδίνο (9.901), στην κινεζική πόλη Τσανγκσού (Changsu) (5.924) και στη Νέα Υόρκη (5.233).

• Σήμερα, η πλειονότητα των ποδηλάτων που προορίζονται για κοινή χρήση είναι «τρίτης γενιάς», που σημαίνει ότι μπορεί κανείς να πληρώσει/νοικιάσει με πιστωτική κάρτα, έχουν εντοπισμό GPS, ενώ μπορείς μέσω σχετικής εφαρμογής στο smart phone να διαπιστώσεις αν υπάρχουν διαθέσιμα ποδήλατα καθώς και πού βρίσκεται ο πλησιέστερος «σταθμός».

• Η Βαρκελώνη είναι η κορυφαία πόλη της οποίας οι κάτοικοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα ποδήλατα κοινής χρήσης για τις διαδρομές τους.

• Οι ώρες χρήσης των ποδηλάτων είναι κυρίως τις ώρες αιχμής, δηλαδή μεταξύ 7-9 π.μ. και 6-9 μ.μ. τις καθημερινές. 

Αυτά τα δεδομένα είναι πολύ σημαντικά για το μέλλον του προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων, αφού οι πόλεις γίνονται πολυπληθέστερες. Γιατί ο κόσμος προτιμά αυτήν τη μέθοδο; Μα… γιατί είναι η πιο βολική. «Μετακινούμαστε πιο γρήγορα και πιο εύκολα», απάντησε το 69% σε σχετική έρευνα στην Ουάσιγκτον.

Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι με το να χρησιμοποιούμε ποδήλατα κοινής χρήσης μειώνονται αυτόματα τα χιλιόμετρα που διανύουμε με το αυτοκίνητο. Συνήθως, όμως, εκείνοι που προτιμούν αυτήν τη λύση είναι εκείνοι που διαφορετικά θα χρησιμοποιούσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή θα πήγαιναν στον προορισμό τους με τα πόδια. Όχι όμως ότι όσοι επιλέγουν το Ι.Χ. τους θα το αφήσουν για να νοικιάσουν ένα ποδήλατο. Επομένως, μάλλον θα πρέπει η πολιτεία να ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να μοιράζονται τα ποδήλατα της περιοχής τους, αφού πρώτα καταλάβουν πόσο ωφέλιμο είναι τόσο για το περιβάλλον όσο και για την υγεία τους.

Αν και, όπως φαίνεται, ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν μεγαλώνει ολοένα και πιο πολύ, το μέλλον στα ποδήλατα κοινής χρήσης μάλλον είναι… ρόδινο. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι πόλεις που τα έχουν υιοθετήσει. Μήπως… κι εμείς; 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT