3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε

Ιδέες, προτάσεις και tips για να απολαύσετε ένα χορταστικό long weekend στο όμορφο κυκλαδονήσι

4' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ημέρα 1η: Πλατύς Γιαλός, Παναγία Χρυσοπηγή και Αρτεμώνας

Ξεκινήσαμε τη μέρα μας στον Πλατύ Γυαλό. Απολαύσαμε βουτιές στα καταγάλανα νερά και περπατήσαμε ξυπόλητοι στην ακροθαλασσιά. Στην παραλία του Πλατύ Γυαλού μπορείτε να απλώσετε την ψάθα σας στην άμμο ή να καθίσετε σε ένα από τα καταστήματα που προσφέρουν ξαπλώστρες και ομπρέλες. Εμείς επιλέξαμε το ήσυχο beach bar Palmira (τηλ. 22840-71283). Προσφέρει καφέ, ποτά και νόστιμα σνακ.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -1
Στην πισίνα του ξενοδοχείου Γεροφοίνικας. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Το μεσημέρι γευματίσαμε στο Omega3 (τηλ. 22840-72014, προνοήστε για έγκαιρη κράτηση). Σε έναν ξύλινο πάγκο με σκαμπό —σχεδόν επάνω στην άμμο—, δοκιμάσαμε μερικά νόστιμα πιάτα, όπως κριθαράκι καραβίδας και άλλες δημιουργικές συνταγές με βάση τα θαλασσινά.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -2
Αμμουδιά στο Βαθύ. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Το απόγευμα, στην επιστροφή μας από την παραλία, επισκεφθήκαμε την Παναγία Χρυσοπηγή. Περπατήσαμε στο προαύλιο της Μονής και ατενίσαμε το απέραντο γαλάζιο. Από τα σκαλάκια που βρίσκονται στο πλάι, κατεβήκαμε στα βράχια όπου απλώσαμε τις πετσέτες μας και απολαύσαμε απογευματινές βουτιές στα πεντακάθαρα και κρυστάλλινα νερά.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -3
Στο παραδοσιακό καφενείο Μωσαϊκό. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Το βραδάκι προορισμός μας ήταν ο γραφικός Αρτεμώνας. Σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στο δημοτικό parking και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας από την κεντρική πλατεία του χωριού. Δεξιά και αριστερά, στα σοκάκια του, θαυμάσαμε μερικά από τα πιο όμορφα αρχοντικά των Κυκλάδων. Γευτήκαμε παραδοσιακούς μεζέδες και αποστάγματα στο καφενείο Μωσαϊκό (τηλ. 22840-33562) με την όμορφη αυλή. Πριν κλείσει η βραδιά, γλυκαθήκαμε στο Κίτρινο Ποδήλατο (τηλ. 22840-31244), τα ολόφρεσκα γλυκά του είναι must.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -4
Στα σοκάκια του Αρτεμώνα. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Αν θέλετε να συνεχίσετε με ποτό στον Αρτεμώνα, μπορείτε να κάνετε μια στάση στο μπαρ Διαχρονικό

Tip: Τα βράχια της Χρυσοπηγής είναι καλύτερο να τα επισκεφτείτε το απόγευμα, όταν ο ήλιος δεν καίει τόσο. Να έχετε μαζί σας νερό και κάποιο σνακ καθώς μπορεί να μην βρείτε κάποιο αναψυκτήριο ανοιχτό εκεί κοντά.

Ημέρα 2η: Αγιος Ανδρέας, Βαθύ, Κάστρο, Απολλωνία

Ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί, για να επισκεφτούμε τη μυκηναϊκή Ακρόπολη του Αγίου Ανδρέα Σίφνου. Πρόκειται για έναν οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο, που απλώνεται στο πλάτωμα του λόφου του Αγίου Ανδρέα, ένα σημείο που προσφέρει πανοραμική θέα του νησιού.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -5
Στην μυκηναϊκή Ακρόπολη Αγίου Ανδρέα Σίφνου. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Μετά την περιπλάνησή μας στον αρχαιολογικό χώρο, πήραμε το δρόμο προς το Βαθύ. Εκεί απλώσαμε τις ψάθες μας στην άμμο και κάναμε βουτιές στα καταγάλανα νερά. Αν προτιμάτε τα beach bars, μπορείτε να επιλέξετε το Bola (τηλ. 22840-36002) – διαθέτει τραπεζάκια και καρέκλες, όπου θα κάτσετε με το μαγιό σας, και ξαπλώστρες. Επίσης προσφέρει σνακ και φαγητό.

Αργά το απόγευμα επισκεφτήκαμε τον παραδοσιακό οικισμό του Κάστρου, ο οποίος επιφυλάσσει μοναδικές εκπλήξεις. Το Κάστρο αξίζει να το επισκεφτείτε κάτω από το απογευματινό φως, για να μπορέσετε να απολαύσετε τη μοναδική του θέα.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -6
Στο Βαθύ. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Αναζητήστε το εκκλησάκι των Επτά Μαρτύρων. Εδώ θα θαυμάσετε τη μοναδική θέα με το εκκλησάκι να δεσπόζει σε έναν πανύψηλο βράχο μέσα στη θάλασσα. Μία σκάλα αποτελούμενη από πλατιά σκαλοπάτια θα σας οδηγήσει εκεί. Οσο κατεβαίνετε, στα δεξιά και στα αριστερά σας θα βρίσκονται η θάλασσα και οι απόκρημνες ακτές.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -7
Στο Wine Bar Loggia.(Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Στο Κάστρο ήπιαμε κρασί, το οποίο συνοδεύσαμε με ποικιλία τυριών, στο Loggia wine bar (τηλ. 22840-31965). Τα τραπεζάκια βρίσκονται στην άκρη του βράχου. Θα απολαύσετε το κρασί της επιλογής σας, ατενίζοντας τη θέα των εμβληματικών βράχων και του ουρανού που αλλάζει στις αποχρώσεις του ροζ όσο νυχτώνει.

Για δείπνο επιλέξαμε το εστιατόριο Cantina (τηλ. 22840-35395). Βρίσκεται στα Σεράλια (κάτω από το Κάστρο) όπου μπορείτε να κατέβετε είτε με το αυτοκίνητο είτε με τα πόδια από τις σκάλες. Πρόκειται για ένα όμορφο μαγαζί που εστιάζει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, σε μια πολύ ξεχωριστή τοποθεσία. Τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται είναι εποχικά και παράγονται από ντόπιους παραγωγούς.

Αργά το βράδυ επισκεφτήκαμε την Απολλωνία, για βόλτες στα σοκάκια αλλά και ποτό. Ξεχωρίσαμε τα μπαρ Cosi (τηλ. 6979-777813), Botzi 93 (τηλ. 22840-32358), Αργώ (τηλ. 22840-31114).

Tip: Αν βρεθείτε στο Βαθύ, αξίζει να περπατήσετε από τη μία άκρη της παραλίας στην άλλη. Διασχίστε το μικρό τούνελ που υπάρχει στο Παρεκκλήσι Ταξιάρχη για να βρεθείτε στην άλλη πλευρά.

Ημέρα 3η : Κάστρο, κεραμικά, Κάτω Πετάλι

Επιστρέψαμε στο Κάστρο, αυτή τη φορά για μπάνιο. Αυτό προτείνεται μόνο στους λάτρεις των βράχων. Πήραμε προμήθειες και κατεβήκαμε τα σκαλιά που οδηγούν στο εκκλησάκι των 7 Μαρτύρων και στη συνέχεια αυτά που οδηγούν στα πλατιά βράχια, όπου απλώσαμε τις πετσέτες μας, κάναμε βουτιές και διαβάσαμε το βιβλίο μας ακούγοντας μόνο τον ήχο της θάλασσας. Νωρίς το πρωί είναι πιθανό να βρείτε σημεία με σκιά, αλλά αν δεν δεν αντέχετε τον ήλιο, επισκεφθείτε τα βράχια τις απογευματινές ώρες.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -8
Το εκκλησάκι των Επτά Μαρτύρων. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Η Σίφνος φημίζεται για τα κεραμικά της. Σχεδόν σε όλα τα εργαστήρια αγγειοπλαστικής του νησιού μπορείτε να δείτε τους ντόπιους τεχνίτες να δημιουργούν. Εμείς περάσαμε από το Πηλοτεχνείο (τηλ. 22840-32124) στην Απολλωνία, όπου ζωγραφίσαμε τα δικά μας κεραμικά.

Για δείπνο επιλέξαμε την παραδοσιακή ταβέρνα Κελάρι (τηλ. 22840-32268), στο Κάτω Πετάλι, με πιάτα της σιφνέικης κουζίνας, όπως η ρεβυθάδα στον ξυλόφουρνο και το μαστέλο.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Από το λιμάνι του Πειραιά με συμβατικό πλοίο και με ταχύπλοο.

ΔΙΑΜΟΝΗ

Η Σίφνος διαθέτει πολλά παραδοσιακά δωμάτια και ξενοδοχεία. Ωραίες επιλογές, το συγκρότημα δωματίων Sifnos Living στο Βαθύ (sifnosliving.gr) και το ξενοδοχείο Γεροφοίνικας (gerofinikasboutiquehotel.com), στη θέση Χρυσόστομος έξω από το Κάτω Πετάλι, με μοναδική θέα.

ΦΑΓΗΤΟ

Για ιταλική κουζίνα θα πάτε στο Mamma Mia. Για δείπνο επιλέξτε το εστιατόριο της Απολλωνίας (τηλ. 22840-33086), ώστε να βρίσκεστε πιο κοντά στη νυχτερινή ζωή του νησιού, ενώ για μεσημεριανό αυτό που βρίσκεται στον Πλατύ Γυαλό (τηλ. 22840-71219). Για μαγειρευτά και αυθεντικά πιάτα σιφνέικης κουζίνας επάνω στη θάλασσα, δοκιμάστε Το Στέκι (τηλ. 22840-71215) στον Πλατύ Γυαλό. Για φαγητό με θέα στο ηλιοβασίλεμα, επιλέξτε την ταβέρνα Ηλιοβασίλεμα (τηλ. 22877-72423) στο Τρουλλάκι. Για πρωινό, αξίζει να καθίσετε στο παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο Γεροντόπουλος (τηλ. 22840-31431) στην Απολλωνία.

3 μέρες στη Σίφνο: Πού να πάτε, τι να κάνετε -9
Το ηλιοβασίλεμα στην ταβέρνα Τρουλλάκι. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

TIPS

Αν μείνετε περισσότερες ημέρες, αξίζει να επισκεφτείτε τη Χερρόνησο, ένα αυθεντικό ψαροχώρι ξεχασμένο στον χρόνο, και να κάνετε βουτιές από την προβλήτα.

Για ένα αξέχαστο ηλιοβασίλεμα επισκεφτείτε τον Ιερό Ναό του Αγίου Συμεών – η θέα από τον αύλειο χώρο της εκκλησίας είναι μοναδική (πρέπει ωστόσο να είστε πολύ προσεκτικοί στον δρόμο).

Πληροφορίες για το νησί, τον πολιτισμό και τις δραστηριότητες μπορείτε να βρείτε στο sifnos.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.