Toxic Advice Escape Room by Dove: Κάντε #detox από την τοξικότητα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
toxic-advice-escape-room-by-dove-κάντε-detox-από-την-τοξικότητα-562492330

Toxic Advice Escape Room by Dove: Κάντε #detox από την τοξικότητα

Ομορφιά: μια λέξη που, αντί να γεννά χαμόγελα, κάποιες φορές προκαλεί έντονη αγωνία. Πώς θα φτάσουμε στην «τέλεια» εικόνα; Πώς θα απαλλαγούμε από τις «μη αποδεκτές» ατέλειες; Αυτές είναι σκέψεις που βασανίζουν καθημερινά ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη, και φυσικά επηρεάζουν περισσότερο τους νέους.

Το Dove από το 2004 έχει βοηθήσει πάνω από 94 εκ. νέους ανθρώπους, στο πλαίσιο του Dove Self Esteem Project, να μετατρέψει την ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Και συνεχίζει.

Η καινούργια καμπάνια του Dove έρχεται να αντιμετωπίσει ένα πολύ σύγχρονο φαινόμενο: Έχοντας αφήσει πια πίσω μας την εποχή όπου τα πρότυπα ομορφιάς καθορίζονταν από τα περιοδικά και τις ταινίες στην μεγάλη οθόνη, τα σημερινά κορίτσια επηρεάζονται πλέον κυρίως από τους λογαριασμούς που ακολουθούν στα ΜΚΔ. Μόνο που αυτοί οι λογαριασμοί, εκτός του ότι είναι συχνά εξιδανικευμένοι, πολλές φορές προβάλλουν περιεχόμενο επιβλαβές για τα νεαρά άτομα. Εξάλλου, στο μέσο όρο τριών ωρών την ημέρα που περνούν σκρολάροντας, το 80% των κοριτσιών λένε ότι συγκρίνουν την εμφάνισή τους με εκείνη των πρωταγωνιστών στα βίντεο και τις φωτογραφίες. Σε πρόσφατη έρευνα του Dove*, ένα στα δύο κορίτσια κατονόμασε τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ως αιτία για την χαμηλή του αυτοπεποίθηση.

Toxic Advice Escape Room

Πώς να ξεφύγει κανείς από τις τοξικές συμβουλές που υπάρχουν παντού στα ΜΚΔ, ακόμα και σε λογαριασμούς επιφανειακά «αθώους»; Το Dove έκανε το πρώτο βήμα με μια δράση πρωτότυπη όσο και ουσιαστική, διασκεδαστική όσο και εκπαιδευτική. Κάλεσε γονείς και εφήβους στο Toxic Advice Escape Room για να ζήσουν μια διαφορετική εμπειρία απόδρασης, παίζοντας και λύνοντας μια σειρά από συναρπαστικούς γρίφους. 

Μέσα από αυτούς τους γρίφους, οι γονείς αλλά και τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωποι με όλες τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς που συναντούν οι έφηβοι στα social media. Οι περισσότεροι γονείς δεν είχαν εικόνα για την ποικιλία και την τοξικότητα των συμβουλών που κατακλύζουν τα παιδιά τους καθημερινά, όπως το να λιμάρουν το κάτω μέρος των δοντιών τους με μια λίμα νυχιών (!) για να ισιώσουν ή να περάσουν τα μαλλιά τους με κόλλα στιγμής όταν δεν έχουν λουστεί για κάποιες μέρες. Αντίστοιχα, τα παιδιά, εξοικειωμένα πλέον με αυτό το περιεχόμενο, δεν καταλαβαίνουν πάντα πότε οι συμβουλές των influencers είναι τοξικές.  

Στο Toxic Advice Escape Room, γονείς και παιδιά μαζί έμαθαν να αναγνωρίζουν τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς που κατακλύζουν τα social media, έμαθαν να αξιολογούν το περιεχόμενο που βλέπουν, και να διώχνουν ό,τι τους κάνει να νιώθουν άσχημα. Και κάπως έτσι, απέδρασαν από τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς.

Ένας πολύτιμος οδηγός

Η προσπάθεια του Dove να βοηθήσει τα παιδιά να απαλλαγούν από την τοξικότητα, δεν σταματά εδώ: έχει δημιουργήσει με πολλή μεγάλη προσοχή έναν Οδηγό Αυτοπεποίθησης που απευθύνεται σε όλους τους ενήλικες (γονείς, παππούδες, μέντορες, θείες, θείους κλπ) που είναι έμπιστοι ενός παιδιού και θέλουν να το βοηθήσουν να χτίσει ή να αποκαταστήσει την εικόνα που έχει για το σώμα του. Ο οδηγός αυτός παρέχει σε γονείς, δασκάλους, μέντορες κλπ δωρεάν εργαλεία και συμβουλές ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν το πρόβλημα και να βοηθήσουν τους νέους να απαλλαχτούν από τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς που προβάλλονται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Για παράδειγμα, παροτρύνει τους γονείς να συζητήσουν με τα παιδιά τους, μεταξύ άλλων, για ζητήματα όπως τα φίλτρα που αλλοιώνουν την εμφάνισή τους στις selfies που ανεβάζουν στο διαδίκτυο, τα οποία συντελούν στην αρνητική εικόνα για την πραγματική τους εμφάνιση. Το κείμενο αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα που δείχνει ότι τα κορίτσια τραβάνε κατά μέσο όρο 14 selfies μέχρι να καταλήξουν σε αυτήν που θα ανεβάσουν.

Προμηθεύει, επίσης, τους γονείς, με τα απαραίτητα εφόδια ώστε να συζητήσουν με τα παιδιά τους για τον εκφοβισμό που εστιάζει στην εμφάνιση, να αναγνωρίσουν τα σημάδια ενός παιδιού που υφίσταται εκφοβισμό, να καταλάβουν τις συνέπειες ακόμη και του φαινομενικά αθώου πειράγματος που γίνεται στο πλαίσιο της οικογένειας, και να μπορέσουν να διαχειριστούν τον άνθρωπο που κάνει προσβλητικά σχόλια μπροστά στα παιδιά είτε για το σώμα τους είτε για το σώμα κάποιου άλλου παρισταμένου.

Ακόμη, προτείνει δραστηριότητες που θα εμφυσήσουν στα παιδιά αυτοπεποίθηση και αγάπη για την εμφάνισή τους, γιατί, όπως μας μαθαίνει το Dove: Πρέπει να διδάξουμε τα παιδιά μας ότι εάν εκτιμούμε τον εαυτό μας, δεν έχει σημασία τι λέει ο κόσμος – μπορούμε να βαδίζουμε με αυτοπεποίθηση.

#Dove

#DoveEscapeToxicAdvice

#DetoxYourFeed

#DoveSelfEsteemProject

*Έρευνα που διεξήχθη τον Δεκέμβρη του 2021 από την Kukuvagia Collective Wisdom Agenc κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε δείγμα τριακοσίων (300) κοριτσιών ηλικίας 10 -17 ετών και τετρακοσίων (400) γυναικών ηλικίας 18-55 ετών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT