Νερό με σιρόπια και αρωματικά – Οι πιο δημοφιλείς τάσεις ευεξίας
νερό-με-σιρόπια-και-αρωματικά-οι-πιο-563123371

Νερό με σιρόπια και αρωματικά – Οι πιο δημοφιλείς τάσεις ευεξίας

Μοναχικοί περίπατοι, σνακ πρωτεΐνης και εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Ποιες είναι οι τάσεις ευεξίας για τη χρονιά που διανύουμε

Φωτ. Shutterstock
Ακούστε το άρθρο

Η λέξη «υγιεινό» ήταν ταυτόσημη για χρόνια στη συνείδηση της πλειονότητας του κόσμου με το «βαρετό». Μέχρι που μπήκαν στο παιχνίδι τα social media, αλλά και οι φωτογραφίες των γραμμωμένων και μυωδών σωμάτων. Πλέον, το «υγιεινό», ιδίως όταν συνοδεύεται από πρακτικές και κατανοητές συμβουλές, είναι συνώνυμο του viral.

58% των συμμετεχόντων σε έρευνα δήλωσαν ότι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία περισσότερο τώρα (το 2024) από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Τόσο στο Tik Tok όσο και στο Instagram είναι χιλιάδες οι λογαριασμοί που μοιράζονται συνταγές για φαγητά, σνακ ή ακόμα και ροφήματα που υπόσχονται ότι θα ενισχύσουν το ζητούμενο αίσθημα ευεξίας και ενέργειας. Μια από τις αγαπημένες τάσεις των προηγούμενων ετών που μοιάζει να έχει απογειωθεί στο πρώτο μισό του 2024, δεν είναι άλλη από την αύξηση της χρήσης φυτικών πρωτεΐνων.

Νερό με σιρόπια και αρωματικά – Οι πιο δημοφιλείς τάσεις ευεξίας-1
Φωτ. Shutterstock

Τα όσπρια, όπως τα ρεβίθια, οι φακές και τα φασόλια, γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή λόγω της θρεπτικής τους αξίας, αλλά και των μαγειρικών επιλογών που προσφέρουν. Παράλληλα, οι συνταγές για σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, όπως τα «μπολ ενέργειας» και οι μπάρες με ξηρούς καρπούς, αποτελούν μια διαχρονικά δημοφιλή κατηγορία, καθώς είναι εύκολα στην παρασκευή και την κατανάλωσή τους. Ενδεικτικά, το #protein αντιστοιχεί σε περισσότερες από ένα εκατομμύριο δημοσιεύσεις στο Tik Tok με τους δημιουργούς να αναλύουν με κάθε λεπτομέρεια τα γραμμάρια και τις συνταγές που ακολούθησαν, ενώ το #vegetarian κερδίζει διαρκώς το ενδιαφέρον των χρηστών, με περισσότερες από 655.000 δημοσιεύσεις.

Περισσότερες από 100.000 δημοσιεύσεις συστήνουν νέους τρόπους και «συνταγές» για να πίνουμε πιο ευχάριστα το νερό μας.

Και καθώς η εκκεντρικότητα είναι ταυτόσημη με το Tik Tok, το σχετικά πρόσφατο #watertok δεν δυσκολεύτηκε να αποτελέσει μια νέα ανερχόμενη τάση, εγείροντας όμως και αρκετά ερωτήματα. Περισσότερες από 100.000 δημοσιεύσεις συστήνουν νέους τρόπους και «συνταγές» για να πίνουμε πιο ευχάριστα το νερό μας. Οι δημιουργοί αυτών των βίντεο μας δείχνουν τις αναλογίες προκειμένου να προσθέσουμε σιρόπια, σκόνες και άλλα αρωματικά συστατικά στο νερό, ώστε να αποκτήσει γεύση. Ορισμένες από τις επιλογές είναι σιρόπια με ανανά, βατόμουρα και φράουλες σε εντυπωσιακά πάντα χρώματα, καθώς και οι αντίστοιχες σκόνες, ενώ υπάρχουν και πιο εξεζητημένες επιλογές, όπως αυτές που η γεύση τους θυμίζει ζαχαρωτά, ή ακόμα και μείγμα μπισκότων.

Στόχος είναι να γίνει, όπως λένε, το νερό πιο γευστικό, ενώ υποστηρίζουν ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνεται και η μεγαλύτερη κατανάλωση νερού. Ωστόσο, έχουν υπάρξει και βίντεο με τον αντίλογο, με τις κριτικές να επισημαίνουν τους πιθανούς κινδύνους για την υγεία λόγω των αμφιλεγόμενων συστατικών που χρησιμοποιούνται​.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το #hotgirlwalk. Σε αντίθεση με τους πρώτους συνειρμούς που μπορεί να κάνει κάποιος διαβάζοντάς το, το συγκεκριμένο hashtag συστήνει στις γυναίκες να κάνουν μεγάλους, μοναχικούς περιπάτους, με μοναδική συντροφιά, εκτός από ένα ζευγάρι ακουστικών, τη θετική τους ενέργεια και τις σκέψεις ευγνωμοσύνης για όσα έχουν καταφέρει να πετύχουν. Αν και δεν πρόκειται για νέο hashtag αφού κυκλοφορεί αρκετά χρόνια, έρχεται να συμπληρώσει τις σύγχρονες αναζητήσεις της συναισθηματικής υγείας. Πλέον, οι χρήστες αναζητούν στα social media όχι μόνο συμβουλές για καλή φυσική υγεία, αλλά και κατευθύνσεις για το πώς να ισορροπήσουν στον ψυχικό και συναισθηματικό τους κόσμο. Η ανάπτυξη πρακτικών διαλογισμού και αυτοσυγκέντρωσης μοιάζει να συναντιέται με μια άλλη ανερχόμενη τάση, αυτή της εξατομίκευσης.

Οι καταναλωτές γίνονται διαρκώς και πιο επιλεκτικοί σχετικά με τα εξατομικευμένα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν.

Από λογαριασμούς που προωθούν τις ατομικές συνεδρίες διαλογισμού, έως τα προσωποποιημένα προγράμματα γυμναστικής που παρέχονται μέσα από πλατφόρμες, η εξατομίκευση έχει γίνει σημείο αναφοράς του 2024. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η συμβουλευτική εταιρεία McKinsey & Company σχετικά με τις ανερχόμενες τάσεις του 2024, σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές και ένας στους τρεις millennials των ΗΠΑ δήλωσαν ότι προτιμούν εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ οι καταναλωτές γίνονται διαρκώς και πιο επιλεκτικοί απέναντι σε αυτά. Περίπου το 20% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες και το 30% στην Κίνα αναζητούν εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες που χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα για την παροχή ιατρικών συστάσεων. «Στην πραγματικότητα η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη εισχωρήσει στον χώρο των wearables αξεσουάρ και των εφαρμογών: ορισμένα wearables αξεσουάρ χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη για να σχεδιάζουν προσαρμοσμένες προπονήσεις για χρήστες, με βάση τα δεδομένα της φυσικής τους κατάστασης», υπογραμμίζει η έρευνα.

Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα ότι το 58% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία περισσότερο τώρα (το 2024) από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Την ίδια στιγμή, η φυσική κατάσταση έχει γίνει προτεραιότητα για μεγάλο μέρος του πληθυσμού: περίπου το 50% των Αμερικανών που πηγαίνουν γυμναστήριο είπαν ότι η φυσική κατάσταση είναι βασικό μέρος της ταυτότητάς τους. Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο έντονη μεταξύ των νεότερων ηλικιών –56% των εκπροσώπων της Gen Z που ερωτήθηκαν θεώρησαν τη φυσική κατάσταση «πολύ υψηλή προτεραιότητα», σε σύγκριση με το 40% των συνολικών ερωτηθέντων.

 Υπνος, μια διαχρονικά ανεκπλήρωτη ανάγκη

Παρά το γεγονός ότι στις ετήσιες έρευνες της McKinsey & Company ο ύπνος κατατάσσεται σταθερά ως η δεύτερη υψηλότερη προτεραιότητα υγείας και ευεξίας για τους ερωτηθέντες, ο ύπνος είναι επίσης ο τομέας όπου οι ίδιοι δηλώνουν ότι έχουν τις περισσότερες ανεκπλήρωτες ανάγκες –και το ίδιο ισχύει και για το 2024. «Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τη βελτίωση του ύπνου είναι οτιδήποτε μπορεί να τον επηρεάσει, όπως η διατροφή, η άσκηση, η καφεΐνη, ο χρόνος μπροστά στην οθόνη, το άγχος και άλλοι παράγοντες που συσχετίζονται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής», σχολιάζουν οι συγγραφείς, ενώ επισημαίνουν ότι καθώς είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα είναι και κατ’ επέκταση δύσκολο για τις τεχνολογικές εταιρείες να δημιουργήσουν «ένα συναρπαστικό οικοσύστημα που θα βοηθήσει ολιστικά στη βελτίωση του ύπνου». Ο πλανήτης του Tik Tok αναγνωρίζει με τη σειρά του τη σημαντικότητα του ύπνου, ωστόσο θεωρεί πως μπορεί να συνεισφέρει στη λύση του προβλήματος. Για αυτόν τον λόγο έχουν δημιουργηθεί περισσότερα από τρία εκατομμύρια σχετικά βίντεο: «Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε; Δοκιμάστε αυτό!» είναι μια από τις συνηθέστερες λεζάντες, που όπως φαίνεται θα μας κρατήσουν συντροφιά και στο 2ο μισό του 2024.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT