Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και η καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό είναι το πλήθος των προτάσεων που μπορεί κανείς να συναντήσει στην ελληνική αγορά.

9' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-1

Audi

To ταξίδι στον συναρπαστικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησε για την Audi με ένα μεσαίων διαστάσεων SUV. Ο λόγος για το e-tron, το οποίο προσφέρεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις ισχύος και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, χάρη στην παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ. Ειδικότερα, το e-tron 50 αποδίδει 318 ίππους και εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 71,2 kWh, ενώ το e-tron 55 φτάνει τους 408 ίππους, προσφέροντας αυτονομία 441 χιλιομέτρων χάρη στους συσσωρευτές των 95 kWh. H τιμή του Audi e-tron 50 ξεκινά από 74.440 ευρώ και του ισχυρότερου e-tron 55 από 86.261 ευρώ, ενώ στην έκδοση αμαξώματος Sportback οι τιμές ξεκινούν από 80.400 ευρώ.

BMW

Χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν οκτώ χρόνια ώστε η BMW να πλαισιώσει το γνωστό σε όλους i3 με μια δεύτερη, αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση. Στο πλευρό του επαναστατικού citycar βρίσκεται πλέον η ηλεκτροκίνητη εκδοχή τής μέχρι σήμερα γνωστής BMW X3, η οποία εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 286 ίππων και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 80 kWh, οι οποίες χαρίζουν αυτονομία 460 χιλιομέτρων. Στη χώρα μας η BMW iX3 εκκινεί από τα 61.940 ευρώ, ποσό που περιορίζεται στα 55.940 ευρώ συνυπολογίζοντας την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Citroen

H Citroen επέστρεψε δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks με το C4 C-Cross, η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του οποίου συνιστά μια προσιτή και εξαιρετικά αποτελεσματική επιλογή. Οι 136 ίπποι και τα 260 Nm ροπής προκύπτουν από έναν ηλεκτρικό κινητήρα και τα 350 χιλιόμετρα αυτονομίας από τους συσσωρευτές ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh. Οι τελευταίοι μάλιστα συνοδεύονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, συνυπογράφοντας την αξιοπιστία της γαλλικής πρότασης. Το Citroen e-C4 C-Cross διατίθεται στην ελληνική αγορά έναντι 36.100 ευρώ, με το ποσό της επιδότησης να φτάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση τα 5.822 ευρώ.

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-2

DS Automobiles

Γαλλική είναι και η καταγωγή του DS 3 Crossback E-Tense, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση η στόχευση είναι διαφορετική και η διάθεση να αναδειχθεί ο avant-garde χαρακτήρας του αστικών διαστάσεων crossover προφανής. Ο high-tech εξοπλισμός αποτελεί την πρώτη ένδειξη της τεχνολογικής υπεροχής του γαλλικού μοντέλου, την οποία επισφραγίζουν ο αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων και η μεγαλύτερη των 320 χιλιομέτρων αυτονομία που εξασφαλίζουν τα 50 kWh των μπαταριών ιόντων λιθίου. Το DS 3 Crossback E-Tense κοστίζει 42.000 ευρώ και η κρατική επιδότηση φτάνει τα 5.080 ευρώ.

Fiat

Eίναι η πρώτη φορά που το Fiat 500 διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά ως μια μηδενικών ρύπων πρόταση. Με τρεις εκδόσεις αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1) και δύο διαμορφώσεις ισχύος, το νέο Fiat 500e έχει απάντηση σε κάθε απαίτηση. Η βασική έκδοση του αυτοκινήτου αποδίδει 95 ίππους, συνοδεύεται από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 23,8 kWh και την αυτονομία των 180 χιλιομέτρων. Αντίστοιχα, η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 118 ίππους και χάρη στους συσσωρευτές των 42 kWh μπορεί να διανύσει με μία φόρτιση απόσταση 360 χιλιομέτρων. Η τιμή του Fiat 500e στην Ελλάδα ξεκινά από 24.290 ευρώ, ήτοι από 19.432 ευρώ συνυπολογίζοντας και την αντίστοιχη επιδότηση.

Ford

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, η Mustang Mach-E φιλοδοξεί να γράψει τη δική της χρυσή σελίδα στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Το ηλεκτροκίνητο SUV της Ford διατίθεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας, με την εισαγωγική να ξεκινά από τους 269 ίππους και την κορυφαία να φτάνει τους 351 ίππους. Αντίστοιχα, η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών είναι 68 και 88 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 400 και 610 χιλιομέτρων. Συνυπολογίζοντας και την κρατική επιδότηση, η εισαγωγική τιμή στη νεοσύστατη γκάμα της Ford Mustang Mach-E περιορίζεται από τα 54.487 ευρώ στα 49.139 ευρώ. 

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-3

Honda

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,9 μέτρα, το Honda e διαθέτει στη φαρέτρα του έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος ανάλογα με την έκδοση αποδίδει 136 ή 154 ίππους, καθώς και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh. Με δεδομένο ότι οι δύο εκδόσεις ισχύος δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις ως προς την κατανάλωση ενέργειας, η αυτονομία προσδιορίζεται στα 222 χιλιόμετρα. Τιμολογιακά, η έκδοση των 136 ίππων κοστίζει 35.990 ευρώ, με την επιδότηση αγοράς να φτάνει τα 5.805 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη έκδοση των 154 ίππων διατίθεται έναντι 38.990 ευρώ, με το ποσό της επιδότησης να αγγίζει τα 4.717 ευρώ.

Hyundai 

Μπορεί η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Hyundai Kona να βασίζεται εν πολλοίς στις ήδη γνωστές, συμβατικές εκδόσεις του κορεατικού crossover, αυτό όμως ελάχιστα μειώνει την αξία μιας εξαιρετικής σε όλα τα επίπεδα υλοποίησης. H βασική έκδοση του Kona Electric αποδίδει 136 ίππους και αντλεί την απαραίτητη ενέργεια από τα 36 kWh των μπαταριών ιόντων λιθίου, ενώ στην κορυφαία εκδοχή του η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών στις 64 kWh. Με αυτονομία 305 χιλιομέτρων, το Kona Electric κοστίζει 36.990 ευρώ και επιδοτείται με το ποσό των 5.998 ευρώ, ενώ η κορυφαία σε ισχύ και αυτονομία προσφέρεται έναντι 43.190 ευρώ, εξασφαλίζοντας επιστροφή 5.225 ευρώ.

Jaguar

H βρετανική αυτοκινητο-βιομηχανία ήταν από τις πρώτες που άνοιξαν τον χορό των ηλεκτροκίνητων SUV, προσδίδοντας έναν ξεκάθαρα δυναμικό προσανατολισμό στην i-Pace. Άλλωστε η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων (βλέπε 400 ίππους) δεν αφήνει το περιθώριο αμφισβήτησης των ικανοτήτων ενός SUV, το οποίο έχει την ικανότητα να καλύπτει απόσταση 470 χιλιομέτρων με μία και μόνο φόρτιση. Η εισαγωγική τιμή βάσης των 89.000 ευρώ ακούγεται ενδεχομένως υψηλή, όχι όμως και για εκείνους που θα επιλέξουν συνειδητά το υψηλών επιδόσεων SUV της Jaguar.

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-4

Kia

Τα Soul και e-Niro εξασφάλισαν στην Kia ένα σημαντικό προβάδισμα στην κούρσα του εξηλεκτρισμού, έχοντας αποκτήσει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις νωρίτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές τους. Τα κορεατικά crossovers μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές, διαθέτοντας μία έκδοση 136 ίππων με μπαταρίες ιόντων λιθίου 39 kWh και μία 204 ίππων, στην οποία η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών αυξάνεται στα 64 kWh. Για το Kia e-Soul η τιμή εκκίνησης είναι τα 37.190 ευρώ (33.994 ευρώ με την επιδότηση) και για το Kia e-Niro τα 43.240 ευρώ, όπου το ποσό της επιδότησης διαμορφώνεται στα 5.230 ευρώ.

Mercedes-Benz 

H κατηγορία των SUV αποτέλεσε και για τους Γερμανούς το βασικό πεδίο δράσης στην προσπάθεια να χτίσουν μια ηλεκτροκίνητη γκάμα μοντέλων. Έτσι, στο πλευρό της επιβλητικής σε διαστάσεις και προδιαγραφές EQC ήρθε να προστεθεί πρόσφατα και η κατά πολύ μικρότερη και σαφώς πιο προσιτή EQA. Μια ηλεκτροκίνητη πρόταση που βασίζεται στη δεύτερη κατά σειρά γενιά της GLA και φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων και 375 Nm ροπής, καθώς και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 66,5 kWh. H αυτονομία της Mercedes-Benz EQA φτάνει τα 426 χιλιόμετρα και η τιμή της στην ελληνική αγορά ξεκινά από 43.591 ευρώ, από τα οποία θα πρέπει κανείς να αφαιρέσει τα 5.273 ευρώ της κρατικής επιδότησης.

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-5

ΜΙΝΙ

Μετά και την πρόσφατη επικαιροποίηση των σχεδιαστικών και εξοπλιστικών χαρακτηριστικών, το MINI Electric συνεχίζει την πορεία του στην ελληνική αγορά. Η μία και μοναδική έκδοση εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 28,9 kWh, οι οποίες εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενέργεια ώστε να διανύσει κανείς έως και 234 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η τιμή του MINI Cooper SE στη χώρα μας έχει αφετηρία τα 33.960 ευρώ, η οποία μειώνεται κατά 5.475 ευρώ χάρη στο πρόγραμμα κρατικής επιδότησης.

Mazda 

Η τελευταία χρονικά προσθήκη στην γκάμα της Mazda αποτελεί ένα αστικών διαστάσεων SUV, την κίνηση του οποίου αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 143 ίππων και 265 Nm ροπής, με την αυτονομία να αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα χάρη στα 35,5 kWh των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Το ιδιαίτερο σχεδιαστικό αποτύπωμα και η υψηλή ποιότητα κατασκευής συμπληρώνουν τα χαρακτηριστικά του ιαπωνικού SUV, το μήκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 4,4 μέτρα. Στη χώρα μας το Mazda MX-30 διατίθεται έναντι 37.590 ευρώ, ποσό το οποίο μειώνεται στα 32.043 ευρώ συνυπολογίζοντας το ποσό που προκύπτει από την κρατική επιδότηση και το πρόγραμμα απόσυρσης.

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-6

Nissan

Η Nissan διατηρεί ηγετική θέση στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, έχοντας να παρουσιάσει την ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία του LEAF. Στη δεύτερη γενιά του, το ιαπωνικό hatchback προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας. Η διαμόρφωση των 150 ίππων συνδυάζεται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 40 και εκείνη των 217 ίππων με συσσωρευτές 62 kWh, με την αυτονομία να φτάνει τα 270 και τα 385 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Η τιμή του Nissan LEAF στην Ελλάδα ξεκινά από 33.980 ευρώ και η επιδότηση που προκύπτει για την αγορά του από 5.408 ευρώ.

Peugeot

H γαλλική φίρμα έχει την τύχη να διαθέτει στην γκάμα της δύο από τις δημοφιλέστερες ηλεκτροκίνητες προτάσεις της ελληνικής αγοράς. Ο λόγος φυσικά για τα e-208 και e-2008, τα οποία μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh. H αυτονομία στην περίπτωση του e-208 φτάνει τα 340 χιλιόμετρα και περιορίζεται στα 320 χιλιόμετρα, αν μιλάμε για το μεγαλύτερο σε διαστάσεις e-2008. Στη χώρα μας το Peugeot e-208 κοστίζει 31.900 ευρώ και το e-2008 36.900 ευρώ, ποσά που μειώνονται κατά 5.145 ευρώ και 5.951 ευρώ αντίστοιχα, χάρη στο πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-7

Opel

H έκτη κατά σειρά γενιά του Opel Corsa μπορεί να θεωρηθεί και η πληρέστερη, έχοντας να παρουσιάσει από την πρώτη κιόλας στιγμή μια ηλεκτροκίνητη έκδοση. To Corsa-e συνδυάζει έναν κινητήρα 136 ίππων με μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh, προσφέροντας αυτονομία 336 χιλιομέτρων. Τις ίδιες προδιαγραφές, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, συναντάμε και στο Opel Mokka-e, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση η αυτονομία περιορίζεται εξαιτίας του μεγαλύτερου βάρους στα 322 χιλιόμετρα. Η τιμή του Opel Corsa-e ξεκινά από 32.500 ευρώ και του Mokka-e από 34.600 ευρώ, με το ποσό της επιδότησης να διαμορφώνεται στα 5.242 και τα 5.580 ευρώ αντίστοιχα.

Skoda

Μετά το σύντομο αλλά εξαιρετικά επιτυχημένο πέρασμα του Skoda Citigo iV, τη σκυτάλη στον μαραθώνιο εξηλεκτρισμού της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας παίρνει το εντυπωσιακό Enyaq. Ένα τυπικό SUV με μήκος 4,65 μ. και εκδόσεις που ξεκινούν από τους 148 ίππους και φτάνουν έως και τους 306. Η βασική διαμόρφωση του αυτοκινήτου εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 51 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 362 χιλιομέτρων. Η τιμή του ξεκινά από 35.700 ευρώ και μειώνεται κατά 5.758 ευρώ χάρη στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ηλεκτροκίνηση: 20 μοντέλα στην πρίζα-8

smart 

H smart ήταν η πρώτη αυτοκινητο-βιομηχανία που ολοκλήρωσε τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, καταργώ-ντας από την γκάμα των fortwo, cabrio και forfour τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πλέον, και τα τρία μοντέλα της γερμανικής φίρμας εφοδιάζονται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 82 ίππων και συσσωρευτές 16,7 kWh, προσφέροντας αυτονομία 159 χιλιομέτρων. Για τη βασική εξοπλιστική έκδοση του smart EQ fortwo απαιτούνται 24.990 ευρώ ή 21.161 ευρώ με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα κρατικής επιδότησης.

Tesla

Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσει κανείς μία πρόταση από τη σημερινή γκάμα της Tesla, τότε αυτή θα ήταν δίχως καμία αμφιβολία το Model 3. Όχι μόνο γιατί το Model 3 συνιστά την πιο προσιτή επιλογή στο οπλοστάσιο της καλιφορνέζικης φίρμας έναντι των μεγαλύτερων Model S και Model X, αλλά και γιατί είναι η μοναδική που συμμετέχει στο πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Στη βασική έκδοση, το Model 3 αποδίδει 325 ίππους και οι μπαταρίες των 50 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία 448 χιλιομέτρων, ενώ στη Long Range ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 441 ίππους, την ίδια στιγμή που οι συσσωρευτές των 76 kWh χαρίζουν αυτονομία 614 χιλιομέτρων. Η τιμή του Tesla Model 3 στην ελληνική αγορά ξεκινά από 45.990 ευρώ και το ποσό της επιδότησης που αντιστοιχεί σε αυτό ανέρχεται σε 5.563 ευρώ.

Volkswagen   

Μετά και την προσθήκη του ID.4, η νεοσύστατη οικογένεια των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volkswagen αριθμεί δύο μέλη. Όλα ξεκίνησαν βέβαια με το ID.3, το οποίο διατίθεται σε εκδόσεις των 145 και των 204 ίππων και με συσσωρευτές ενεργειακής χωρητικότητας 58 και 77 kWh. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και με την αύρα ενός τυπικού crossover, το ID.4 έρχεται με τον ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 395 Nm ροπής, καθώς και με το battery pack των 77 kWh, το οποίο προσφέρει αυτονομία 522 χιλιομέτρων. Η τιμή του VW ID.3, συνυπολογίζοντας το ποσό της κρατικής επιδότησης, ξεκινά από 29.020 ευρώ, ενώ εκείνη του ID.4 από 41.139 ευρώ. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT