Τελικά, το leasing συμφέρει;

Τα πλεονεκτήματα και οι παγίδες της χρονομίσθωσης, του δημοφιλέστερου τρόπου «απόκτησης» ενός καινούργιου αυτοκινήτου

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η χρονομίσθωση ενός αυτοκινήτου συνιστά την πλέον διαδεδομένη πρακτική ανάμεσα σε επαγγελματίες, η δραστηριότητα των οποίων δικαιολογεί την ύπαρξη ενός «εταιρικού» αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί στη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών η επιλογή του leasing συνήθως συνοδεύεται από επιπλέον φορολογικά οφέλη. Εδώ να σημειώσουμε ότι ένας εταιρικός χρήστης οφείλει να προσέξει επιλέγοντας ένα αυτοκίνητο, καθώς ένα ποσοστό της λιανικής τιμής του προ φόρων θα υπολογιστεί στο τέλος του φορολογικού έτους ως επιπλέον εισόδημα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τον επιπλέον φόρο που θα κληθεί να καταβάλει. Από τα πρόσθετα φορολογικά βάρη δεν κινδυνεύουν εκείνοι που το επάγγελμά τους επιβάλλει τη χρήση αυτοκινήτου και το όχημα παρέχεται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, καθώς και αυτοί που θα επιλέξουν ένα ηλεκτρικό ή ένα plug-in υβριδικό όχημα με όριο εκπομπών ρύπων τα 50 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και λιανική τιμή προ φόρων έως 40.000 ευρώ.

Σε αντίθεση με τους επαγγελματίες, οι ιδιώτες που θα επιλέξουν τη λύση του leasing δεν προσδοκούν σε φορολογικά οφέλη, αλλά και δεν κινδυνεύουν από «κρυφές» φορολογικές επιβαρύνσεις. Το κίνητρο σε αυτή την περίπτωση είναι διαφορετικό και κατά κύριο λόγο σχετίζεται με την ευελιξία και την ευκολία απόκτησης και χρήσης ενός αυτοκινήτου. Το μόνο που έχει να κάνει κάποιος είναι να επιλέξει το όχημα που ταιριάζει στις απαιτήσεις του και να προσαρμόσει το μηνιαίο μίσθωμα προκαταβάλλοντας ή όχι ένα πόσο. Το μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από το κόστος ασφάλισης και συντήρησης μέχρι και τα τέλη κυκλοφορίας. Ο «ιδιοκτήτης» του αυτοκινήτου λειτουργεί ως «χρήστης» καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου μίσθωσης και μετά το πέρας αυτής το όχημα επιστρέφει στην εταιρεία leasing, εκτός κι αν ασκηθεί το δικαίωμα εξαγοράς του. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, δεν δεσμεύει ένα σημαντικό κεφάλαιο που υπό άλλες συνθήκες θα απαιτούσε η αγορά ενός αυτοκινήτου, δεν κινδυνεύει από την απαξίωση την οποία υφίσταται ένα νέο όχημα, ούτε φυσικά και από την κάλυψη βλαβών που ενδεχομένως προκύψουν και δεν οφείλονται στον χρήστη αλλά σε κατασκευαστικές ή μη αστοχίες.

Το μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από το κόστος ασφάλισης και συντήρησης μέχρι και τα τέλη κυκλοφορίας. 

Μειώνοντας το κόστος 

Επιλέγοντας ανάμεσα στα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα που προσφέρει μια εταιρεία χρονομίσθωσης και όχι μια «tailormade» πρόταση, δεν θα κερδίσουμε μόνο χρόνο, αλλά και χρήμα. Κι αυτό γιατί τα μοντέλα που βρίσκονται ήδη στον στόλο των εταιρειών έχουν τις περισσότερες φορές αποκτηθεί σε προνομιακές τιμές, οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε χαμηλότερα και ως εκ τούτου πιο ανταγωνιστικά μισθώματα. Ένας ακόμα τρόπος για να επιτύχουμε μια ακόμα πιο συμφέρουσα συμφωνία είναι να περιορίσουμε τον μέγιστο αριθμό χιλιομέτρων που προβλέπεται από το συμβόλαιο να πραγματοποιούμε κάθε χρόνο. Αν για παράδειγμα ο αριθμός αυτός μειωθεί από τα 20.000 χλμ. στα 15.000 χλμ., τότε το όφελος που προκύπτει στο μηνιαίο μίσθωμα μπορεί να ξεπερνά ακόμα και τα 50 ευρώ. 

Αποφεύγοντας τις παγίδες

Έκτος από ευκαιρίες, η μακροχρόνια μίσθωση ενός αυτοκινήτου κρύβει και παγίδες. Ορισμένες από αυτές είναι πολύ πιθανόν να βρίσκονται στα «ψιλά γράμματα» ενός συμβολαίου, τα οποία καθορίζουν και τους κανόνες συμβίωσης με το νέο μας τετράτροχο. Τα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου μίσθωσης είναι ένα ζήτημα που μπορεί να προκαλέσει τριβές στη σχέση των δύο μερών, καθώς εκεί κρύβονται κρίσιμες λεπτομέρειες, όπως ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει κανείς με το όχημα, οι όροι κάλυψης ζημιών, ο τρόπος και ο χρόνος καταβολής των μισθωμάτων, οι όροι επιστροφής του αυτοκινήτου μετά τη λήξη του συμβολαίου, κ.λπ. Είναι σύνηθες, λοιπόν, το φαινόμενο κατά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης το κόστος αποκατάστασης των ζημιών να θεωρείται υπέρογκο ή ορισμένες από τις φθορές να μην εντάσσονται στον κατάλογο των φυσιολογικών, επιβαρύνοντας δυσανάλογα τον χρήστη του οχήματος. Οι κρυφές χρεώσεις και οι λιγότερο ή περισσότερο ευνοϊκοί όροι ενός συμβολαίου μακροχρόνιας μίσθωσης κάνουν την επιλογή της εταιρείας leasing εξίσου σημαντική με εκείνη της επιλογής του οχήματος, καθώς η συνέπεια, η υποστήριξη και ο τρόπος αντιμετώπισης κρίσιμων καταστάσεων πρόκειται να επηρεάσουν και να καθορίσουν την όλη εμπειρία του χρήστη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT