Λυρική Σκηνή, επιτελικό σχέδιο πενταετίας

Λυρική Σκηνή, επιτελικό σχέδιο πενταετίας

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια ασυνήθιστη για την ελληνική πραγματικότητα πρωτοβουλία ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρων Μιχαηλίδης ανακοίνωσε χθες τους βασικούς άξονες του προγραμματισμού του οργανισμού την πενταετία 2014 – 2019 που συμπίπτει με τη μετάβαση από το θέατρο «Ολύμπια» στις νέες εγκαταστάσεις του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Οι φιλόδοξες εξαγγελίες έγιναν σε κλίμα αισιοδοξίας για την πορεία της ΕΛΣ αλλά και αναγνώρισης του έργου του Μύρωνα Μιχαηλίδη, ο οποίος άκουσε τον υπουργό Πολιτισμού Π. Παναγιωτόπουλο να ανακοινώνει την ανανέωση της θητείας του στο τιμόνι της Λυρικής μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017. Με ανακούφιση θα πρέπει να έγιναν δεκτές και οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ για παραμονή της ετήσιας κρατικής επιχορήγησης του 2014 στα ίδια φετινά επίπεδα, κοντά στα 13 εκατομμύρια ευρώ.

Ο προγραμματισμός των επόμενων πέντε ετών έγινε με βάση τόσο το αισιόδοξο σενάριο μιας σταθερής επιχορήγησης όσο και με τη λογική πρόβλεψη ότι τα έσοδα από τις εισπράξεις που σήμερα χρηματοδοτούν το 85% του προϋπολογισμού όλων των παραγωγών θα αυξηθούν σημαντικά όταν οι παραστάσεις θα δίνονται σύντομα σε ένα πολύ μεγαλύτερο θέατρο χωρητικότητας 1.400 θεατών έναντι των 650 θέσεων του «Ολύμπια» της οδού Ακαδημίας.

Πάντως η δρομολόγηση λύσεων για τα πιο επείγοντα ζητήματα του οργανισμού στα δύο χρόνια που προηγήθηκαν (με επιστέγασμα τη μείωση του χρέους κατά 75%) επιτρέπει τώρα στον κ. Μ. Μιχαηλίδη να ασκήσει πολιτική σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου και ταυτόχρονα να οργανώσει καλύτερα τις διεθνείς του σχέσεις μέσα από ένα συγκροτημένο πρόγραμμα συμπαραγωγών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη συνεργασία με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου: στις νέες εγκαταστάσεις του ΚΠΙΣΝ θα δούμε την Τουραντότ του Πουτσίνι σε σκηνοθεσία του φημισμένου Αντρέι Σέρμπαν, το 2015/16 και τον Ευγένιο Ονιέγκιν του Τσαϊκόφσκι σε σκηνοθεσία του διευθυντή της Βασιλικής Οπερας Κάσπερ Χόλτεν το 2016/17.

Ως «θεμελιώδη στόχο» της ΕΛΣ την πενταετία 2014-2019 περιέγραψε ο κ. Μ.Μιχαηλίδης την «ανάπτυξη ενός βασικού ρεπερτορίου όπερας με νέες παραγωγές και αναβιώσεις επιτυχημένων παλαιότερων». Στη νέα σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Δέλτα Φαλήρου θα παρουσιάζονται 14 έως 16 παραγωγές όπερας, οπερέτας και μπαλέτου ανά καλλιτεχνική περίοδο.

Οι τρεις έως πέντε θα είναι νέες παραγωγές όπερας, ενώ οι υπόλοιπες θα προέρχονται από τη «δεξαμενή» του σταθερού ρεπερτορίου που έχει ξεκινήσει να αναπτύσσει η ΕΛΣ στο πρότυπο των μεγάλων λυρικών θεάτρων εναλλασσόμενου ρεπερτορίου του εξωτερικού και το οποίο θα περιλαμβάνει έως 20 τίτλους όπερας. Η «δεξαμενή» των 20 βασικών τίτλων όπερας θα αποτελείται από δημοφιλείς παραγωγές που έχουν παρουσιαστεί με επιτυχία τα τελευταία χρόνια κυρίως στις σκηνές του Μεγάρου Μουσικής και του Ηρώδειου, και οι οποίες έχουν αντίστοιχες διαστάσεις προς αυτές του νέου κτιρίου (Ριγολέττος, Φάουστ, Σικελικός εσπερινός, Μαγικός αυλός, Τόσκα κ.ά.). Προγραμματίζεται, επίσης, μια παραγωγή μπαρόκ όπερας ετησίως.

Από τα πολλά και ενδιαφέροντα που ανακοίνωσε χθες ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ σημειώνουμε την επέκταση της συνεργασίας του οργανισμού με τον διακεκριμένο σκηνοθέτη Γιάννη Κόκκο, ο οποίος αναλαμβάνει χρέη καλλιτεχνικού συμβούλου (άμισθη θέση) και θα σκηνοθετήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε κλειστό χώρο το έργο του Βάγκνερ «Τριστάνος και Ιζόλδη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις αρχές του 2015. Επιπλέον, ο Γιάννης Κόκκος θα σκηνοθετήσει επίσης στη νέα στέγη της ΕΛΣ, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την επικών διαστάσεων βαγκνερική τετραλογία «Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν». Η επένδυση σε νέους αλλά και καταξιωμένους Ελληνες δημιουργούς, η διεύρυνση του ρεπερτορίου και η εμμονή στην εξωστρέφεια αποτελούν κεντρικές επιλογές της διοίκησης για τα επόμενα πέντε, πολύ «γεμάτα», χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT