Τα πράσινα ΜΜΜ του Γκέτεμποργκ δείχνουν τον δρόμο

Τα πράσινα ΜΜΜ του Γκέτεμποργκ δείχνουν τον δρόμο

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον δρόμο για μια πιο «πράσινη» ζωή δείχνουν οι κινήσεις του Γκέτεμποργκ, με τις δημόσιες μεταφορές της σκανδιναβικής πόλης να θεωρούνται από τους πρωτοπόρους των πράσινων μετακινήσεων.

Το 2011, πολύ πριν από την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη, οι δημοτικές αρχές της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Σουηδίας ξεκίνησαν ένα μεγαλόπνοο project, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030.

Στόχος αυτού το σχεδίου είναι η πλήρης αντικατάσταση του υφιστάμενου στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς με plug-in υβριδικά λεωφορεία, τα οποία θα φορτίζονται στους τερματικούς σταθμούς των λεωφορείων.

Μιλώντας στο 6ο Business Forum Ελλάδας – Σουηδίας, με κεντρικό θέμα τις βιώσιμες δημόσιες μεταφορές, ο Ρόγκερ Βανχμπέργκ, αντιπρόεδρος της Αρχής Δημόσιων Μεταφορών του Γκέτεμποργκ, παραδέχθηκε ότι δεν ήταν όλα εξ αρχής ρόδινα.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισαν κατά τον εξηλεκτρισμό των δημόσιων μεταφορών, όπως οι μεγάλες υποδομές που απαιτούνται, η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο, καθώς και η θέση των αμαξοστασίων.

Σύμφωνα με τον ίδιο παρά τις πρώτες δυσκολίες, γρήγορα ήρθαν τα πρώτα οφέλη. «Ξεκινήσαμε από μία υφιστάμενη διαδρομή, οκτώ χιλιομέτρων, με μεγάλες ανηφόρες και κατηφόρες και στα δύο άκρα της διαδρομής δοκιμαστικά με τρία plug-in υβριδικά και σταθμούς φόρτισης στους δύο τερματικούς σταθμούς» επεσήμανε.

Ένα από τα πρώτα οφέλη αυτής της κίνησης ήταν η μείωση του θορύβου, κάτι το οποίο έγινε αμέσως αισθητό από τους κατοίκους της πόλης.

Παράλληλα, ο κ. Βανχμπέργκ ανέφερε πως δημιουργήθηκε μια νέα γραμμή, πλήρως ηλεκτρική, με επτά υβριδικά, ηλεκτρικά υβριδικά, και τρία αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία. Η γραμμή αυτή είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, καθώς η ικανοποίηση του επιβατικού κοινού έφθασε το 100%. «Ο κόσμος είχε την αίσθηση πως συμμετείχε σε κάτι νέο, κάτι πολύ ελκυστικό και κάτι καλό για την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την εμπειρία του, οι μεγάλες υποδομές και η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού των δημόσιων μεταφορών, καθώς χωρίς αυτήν χρειάζεται πολύς χρόνος για να διορθωθεί το πρόβλημα. 

Στην περίπτωση της Δυτικής Σουηδίας, μπορεί το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας να ήταν πολύ καλό, αλλά μεγάλη πρόκληση αποτέλεσε η θέση των αμαξοστασίων, ώστε να μην μετακινούνται τα λεωφορεία άδεια, όπως και η δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα αμαξοστάσια.  

«Είναι σημαντικό να μην υποτιμήσει κανείς αυτές τις προκλήσεις, γιατί είναι αρκετά μεγάλες και θα χρειαστεί να αντιμετωπιστούν όλες, μία προς μία», κατέληξε ο κ. Βανχμπέργκ.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι:

  • Ιωάννης Γκόλιας, Πρόεδρος, ΟΑΣΑ
  • Marcin Seredynski, Head of Innovation and Research, E-Bus Competence Center, Λουξεμβούργο
  • Νίκος Καλικατζαράκης, Επικεφαλής Τομέα Ηλεκτροκίνησης, ΑΒΒ Ελλάδος
  • Εκπρόσωπος (TBC) από την Västtrafik, Gothenburg Public Transport Authority

Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος της «Καθημερινής», Αλεξάνδρα Κασσίμη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT