Για να είναι επί 20 χρόνια δημιουργικός διευθυντής των ρολογιών του οίκου Bulgari, κάτι πρέπει να κάνει σωστά. Ο Fabrizio Buonamassa Stigliani είναι μία από τις πιο συμπαθείς φυσιογνωμίες του κόσμου της ωρολογοποιίας. Δηλώνει παθιασμένος με το σχέδιο, όχι όμως και με τη ζωγραφική, σέβεται τις ρωμαϊκές ρίζες της Bulgari αλλά υποκλίνεται στον Αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, έχει εμμονή με το κάλλος και τις τέλειες αναλογίες αλλά σε ένα ρολόι τον ενδιαφέρει περισσότερο η ουσία, τα γονίδια, οι συμβολισμοί που κρύβει και όχι οι φιοριτούρες χωρίς περιεχόμενο, είναι οπαδός του μινιμαλισμού και της καθαρότητας στο design και αποκαλύπτει ότι το Octo Finissimo Ultra θα είναι το τελευταίο ρεκόρ λεπτότητας της Bulgari. Η συζήτησή μας έγινε στις αρχές Μαΐου, στο πλαίσιο των επίσημων εγκαινίων της αποκλειστικής μπουτίκ της Bulgari στην Αθήνα, στον αριθμό 20 της οδού Βουκουρεστίου, από την οικογένεια Καίσαρη.
Κύριε Buonamassa, η Bulgari είναι υπερήφανη για τις Ρωμαϊκές της ρίζες. Ο ιδρυτής της όμως ήταν Έλληνας, ο Ηπειρώτης Σωτήριος Βούλγαρης. Ως σχεδιαστής αντλείτε έμπνευση από τον ελληνικό πολιτισμό;
Η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για τη δουλειά μου είναι η ίδια η Bulgari. Ακολουθώ τα αχνάρια του Sotirio, του Giorgio, του Gianni, του Paolo και του Nicola Bulgari και τώρα εργάζομαι πάνω σε κάποια στοιχεία που προέρχονται από τον Gianni Bulgari. Εκείνος εμπνεόταν από την Αρχαία Ρώμη, αλλά και από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Ως προς την αισθητική, ως προς τις αναλογίες, επιζητώντας πάντοτε την τελειότητα, κι εμείς στην ιστορία μας έχουμε μία τελειομανία. Πάντοτε αναφερόμαστε στις ελληνικές ρίζες της μάρκας και πολλά κοσμήματα του ‘70 και του ‘80 διέπονται από ένα πάθος για τις αναλογίες και τα γεωμετρικά σχήματα. Η Ρώμη εμπνεύστηκε από τους Έλληνες και αυτό είναι προφανές παντού, θεωρώ λοιπόν πως η έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα αποτελεί μέρος του Ρωμαϊκού μας DNA και πως αυτό είναι που κάνει την Bulgari τόσο μοναδική.
Εργάζεστε στη Bulgari επί 20 χρόνια. Πότε αρχίσατε να σχεδιάζετε ρολόγια;
Από πολύ νέος. Τα ρολόγια και τα αυτοκίνητα είναι οι αγάπες μου. Αλλά το μεγαλύτερο πάθος μου είναι να σκιτσάρω. Στα είκοσι χρόνια μου στην εταιρεία και στα 50 χρόνια που σχεδιάζω, αυτό που απολαμβάνω περισσότερο τελικά είναι το επόμενο σκίτσο. Στην καριέρα μου έχω σχεδιάσει ρολόγια, κοσμήματα, γυαλιά ηλίου, αξεσουάρ, έπιπλα, μοτοσικλέτες, σκούτερ, στυλό, είδη ταξιδίου… Σε ορισμένα ρολόγια υπάρχουν χίλια εξαρτήματα μέσα σε μόλις 43 χιλιοστά. Απαιτείται λοιπόν πολλή δουλειά ως προς την τεχνογνωσία, την αισθητική, τον μηχανισμό. Όταν γνώρισα τον Tadao Ando πριν από τρία χρόνια μου είπε: «Fabrizio είσαι πολύ τυχερός, μπορείς να παίρνεις παντού μαζί σου το έργο σου. Για μένα είναι αδύνατον να βάλω στις αποσκευές μου τα κτήρια ή τα σπίτια που σχεδιάζω». Αυτό το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Το ρολόι είναι κομμάτι του εαυτού μας, της συμπεριφοράς μας, μας ακολουθεί παντού και εννοείται πως αντανακλά το γούστο μας. Στην προηγούμενη ζωή μου ήμουν σχεδιαστής αυτοκινήτων. Η διαφορά ανάμεσα σε ρολόγια και αυτοκίνητα είναι ότι είσαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο ακόμη κι αν δεν έχεις ένα στην κατοχή σου. Δεν είσαι όμως υποχρεωμένος να χρησιμοποιείς ρολόι. Είναι μία απόλαυση.
Όταν σχεδιάζετε ένα αυτοκίνητο έχετε πολύ χώρο να «κινηθείτε», το ρολόι όμως είναι πολύ μικρό αντικείμενο. Πώς γίνεται η σχεδίαση και πώς η συνεργασία με τους ωρολογοποιούς για τη σχεδίαση του μηχανισμού;
Σε ένα αυτοκίνητο υπάρχουν χιλιάδες εξαρτήματα, ξοδεύεις ώρες και ώρες, ενίοτε και εβδομάδες για να βρεις τα σωστά εξαρτήματα στις σωστές αναλογίες. Το ίδιο συμβαίνει και με το ρολόι. Είμαστε τυχεροί που τα πάντα γίνονται in-house στη Bulgari Manufacture. Την περασμένη εβδομάδα με ρώτησαν για ένα νέο ρολόι που ετοιμάζουμε: «Fabrizio τι είδους μηχανισμό θα ήθελες να περιέχει»; «Θα μου άρεσε πολύ να έχω αυτή την complication με αυτόν τον τύπο καντράν, με τέτοιες ενδείξεις ωρών». Αυτό δεν είναι κάτι σύνηθες στον κόσμο της ωρολογοποιίας, το γεγονός ότι υπάρχει συνεργασία όλων των τμημάτων από την αρχή. Τα κάνουμε όλα ανάποδα. Ξέρουμε τι χρειαζόμαστε και το προϊόν είναι σταθερό και συνεπές, επειδή οι τεχνίτες ωρολογοποιοί δουλεύουν πρώτα τον μηχανισμό και κατόπιν προχωρούμε στη σχεδίαση ενός όμορφου καντράν ή μίας συναρπαστικής κάσας.
Αυτός είναι ο τρόπος της Bulgari;
Ναι. Εάν λειτουργούσαμε όπως οι άλλες μάρκες θα ήταν δύσκολο να σπάσουμε τους κανόνες και να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργεί μία complication. Αρχικά λοιπόν φανταζόμαστε τον μηχανισμό. Για παράδειγμα, όταν αναπτύσσαμε το Octo Finissimo Perpetual Calendar είχα δηλώσει από την αρχή ότι δεν ήθελα τέσσερις μετρητές και έτσι ο μηχανισμός σχεδιάστηκε ανάλογα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο μηχανισμός Piccolissimo, μία εξίσου συναρπαστική ιδέα. Δύσκολα άλλες μάρκες σήμερα επενδύουν σε γυναικείους μηχανικούς μηχανισμούς. Στην Bulgari αποτελεί μέρος του DNA μας. Έχουμε πάρα πολλά γυναικεία ρολόγια, σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας ξεκίνησε από ρολόγια-κοσμήματα, πριν από περίπου έναν αιώνα. Τα ρολόγια εκείνα είχαν μηχανικό μηχανισμό. Τη δεκαετία του ’70, όταν το κύμα των quartz από την Ιαπωνία σάρωσε την αγορά, ήταν αδύνατο να βρούμε μηχανικούς μηχανισμούς, κανείς δεν επένδυε πλέον σε αυτούς, γι’ αυτό αρχίσαμε να εξοπλίζουμε τα Serpenti με quartz μηχανισμούς. Σήμερα, μετά από μία δεκαετία των Finissimo και οκτώ παγκόσμια ρεκόρ αποφασίσαμε να εστιάσουμε και στα γυναικεία ρολόγια μας, γιατί η Bulgari εξ αρχής ήταν και παραμένει γυναικεία μάρκα. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε τον Piccolissimo, τον μικρότερο μηχανικό μηχανισμό της αγοράς.
Τι σας κάνει υπερήφανο που εργάζεστε στην Bulgari;
Όταν ξεκίνησα πριν από 20 χρόνια ο κλάδος της ωρολογοποιίας ήταν εντελώς διαφορετικός απ’ ό,τι είναι σήμερα. Παλιότερα έλεγα ότι υπάρχει ο τομέας ωρολογοποιίας της Bulgari πριν και μετά το Octo Finissimo. Σήμερα διορθώνω αυτή τη ρήση λέγοντας ότι υπάρχουν τα ρολόγια Bulgari πριν και μετά το Octo Finissimo Ultra. Αυτή τη στιγμή όλοι ψάχνουν να βρουν ένα Octo, όλες οι συλλεκτικές εκδόσεις μας ξεπούλησαν σε δύο ώρες και αρχίζουμε να βλέπουμε μοντέλα Octo Finissimo να πωλούνται σε διπλάσια ή τριπλάσια τιμή από την αρχική σε διεθνείς δημοπρασίες.
Αναφέρατε το Piccolissimo. Ποια ήταν η εμπλοκή σας στην ανάπτυξη αυτού του μικροσκοπικού μηχανισμού;
Η ιδέα ήταν να έχουμε νέα Serpenti με μηχανικούς μηχανισμούς, όπως στη δεκαετία του ’60. Μπορούμε να διαχωρίσουμε εντελώς τον μηχανισμό από το κεφάλι του φιδιού και αυτό σχεδιάστηκε έτσι για δύο λόγους: για να υπάρχει εύκολη πρόσβαση του μηχανισμού κατά το service και γιατί έτσι το σώμα του φιδιού και το κεφάλι του φτιάχνονται στο ίδιο εργοστάσιο. Τα πρώτα Serpenti φτιάχνονταν στην Ελβετία αλλά το σώμα τους κατασκευαζόταν στην Ιταλία, δύο εντελώς διαφορετικές σχολές στη χρήση των πολύτιμων λίθων και του σμάλτου, γι’ αυτό και πολλές φορές το ρολόι πήγαινε μπρος-πίσω προκειμένου να επιτευχθεί απόλυτη ταύτιση στο φινίρισμα και στα χρώματα ανάμεσα στο κεφάλι και το σώμα. Κάποια στιγμή αποφασίσαμε να παίρνουμε από την Ελβετία μόνο τον μηχανισμό, όχι ολόκληρο το κεφάλι. Τελικά μπορεί να αφαιρέσει κανείς τελείως τον μηχανισμό και επιπλέον μπορεί κανείς να φορέσει το Serpenti και στο αριστερό και στο δεξί χέρι. Σκοπεύουμε ο Piccolissimo να εξοπλίσει πολλά ακόμη high jewellery ρολόγια μας. Ξεκινώντας από φέτος.
Το πιο πρόσφατο παγκόσμιο ρεκόρ λεπτότητας του 2022, το νέο Octo Finissimo Ultra, έχει συνολικό πάχος μόλις 1,8 χιλιοστά. Είναι αλήθεια ότι μπορούσατε να το κάνετε και λεπτότερο;
Ναι, αλλά καταλήξαμε ότι 1,8 χιλιοστά ήταν ένα ικανοποιητικό πάχος. Όταν πριν από τρία χρόνια αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το Ultra, το αρχικό σχέδιο ήταν συνηθισμένο: στρογγυλό σχήμα, ένας μηχανισμός με όλα τα στοιχεία του στο κέντρο και μία τυπική κάσα Octo Finissimo. Και κάποια στιγμή είπα στην ομάδα μας: «Δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε άλλο ένα τέτοιο ρολόι, υπάρχει ήδη». Η ιδέα ήταν να αλλάξουμε τους κανόνες στην κατηγορία των υπέρλεπτων ρολογιών, να φανταστούμε τον μηχανισμό με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Στην αρχή το ρολόι είχε δύο βαρέλια αλλά είπα στους ωρολογοποιούς μας: «Θέλω να επεξεργαστώ την ιδέα ενός μηχανισμού που θα είναι ένα με την κάσα. Θα ήθελα μία μοναδική σύζευξη κάσας και μηχανισμού. Γι’ αυτό απλωθείτε, η κάσα των Octo είναι τετράγωνη, έχετε αρκετό χώρο να γεμίσετε, έχετε τέσσερις ανεκμετάλλευτες γωνίες, βάλτε το μεγαλύτερο βαρέλι που μπορεί να χωρέσει, διαχωρίστε τη λειτουργία της ώρας και των λεπτών και τοποθετήστε το βαρέλι στην τρίτη γωνία». Δεν με απασχολούσε η αισθητική, γιατί έπρεπε να είναι Octo στο DNA του όχι στην αισθητική του. Όταν εμβαθύνεις στην ουσία του ρολογιού, το προϊόν είναι αιώνιο, διαχρονικό. Γι’ αυτό είπαμε ότι δεν μας απασχολεί η αισθητική αλλά πώς θα σπάσουμε τους κανόνες σ’ αυτόν τον τομέα και αυτό γίνεται μόνο μέσω του DNA. Το Ultra έχει έναν Κώδικα QR και έναν μηχανισμό που ξεφεύγει από τα πλαίσια ενός στρογγυλού πλαισίου, ενώ μεγάλη πρόκληση ήταν και το μπρασελέ και το κούμπωμά του. Τελικά το ρολόι είναι εκπληκτικό.
Υπάρχει τέλος σ’ αυτή την διαρκή αναζήτηση για το λεπτότερο ρολόι;
Αυτό είναι το ζήτημα. Κάποια στιγμή φθάνουμε στα φυσικά όρια των υλικών. Η ιδέα του Κώδικα QR αφορούσε τη χρήση ενός μηχανικού αντικειμένου ως πύλη ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. Το ρολόι ξεπούλησε σε λίγα μόλις λεπτά και λάβαμε ερωτήσεις του τύπου «είναι δυνατόν να φορεθεί το ρολόι στο Metaverse;» Είναι δυνατόν να φορεθεί το ρολόι στον ψηφιακό κόσμο; Τελικά εξαρτάται από το μυαλό του καθενός. Η επόμενη πρόκληση είναι να φανταστούμε ένα ρολόι για έναν διαφορετικό κόσμο, όπου δεν υπάρχουν φυσικοί περιορισμοί, αρκεί να αλλάξει κανείς τον τρόπο που σκέφτεται. Μου αρέσει πάντως να σχεδιάζω αντικείμενα που μπορούν όλοι να χρησιμοποιήσουν με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Φυσικά το Ultra των 440 χιλιάδων ευρώ δεν απευθύνεται στη νέα γενιά πελατών. Είναι για συλλέκτες, για ανθρώπους που έχουν εμμονή με τα ρολόγια και από αυτούς τους ανθρώπους προκύπτει το ερώτημα εάν μπορούν να αποκτήσουν το ρολόι στον ψηφιακό κόσμο, είναι σαν να προβλέπουν το μέλλον. Ως σχεδιαστής αντλώ έμπνευση και από τους πελάτες. Συνεπώς η ιδέα του Κώδικα QR στο Ultra ήταν από τις πιο προχωρημένες στον κόσμο των ρολογιών, μία πύλη για τον ψηφιακό κόσμο.
Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μοντέλο λεπτότερο κι από το Ultra;
Για μας το Octo Finissimo Ultra είναι το τελευταίο μας ρεκόρ.
Κύριε Buonamassa, τι έχει μεγαλύτερη σημασία για σας στην υψηλή ωρολογοποιία; Η τέχνη ή η τεχνική; Το design ή η μηχανική;
Στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, όταν ο Φειδίας άρχισε να δημιουργεί αριστουργήματα, το κάλλος τους ήθελες να το αγγίξεις, να το θαυμάσεις, δεν ήταν αποκύημα της φαντασίας σου. Το ίδιο ισχύει και στην Bulgari, υπάρχει μία μοναδική ισορροπία. Αυτός ήταν και ο λόγος που το Octo Finissimo σημειώνει τέτοια τεράστια επιτυχία. Επειδή ήταν ένας νέος τρόπος να φοράει κανείς ρολόι. Μέχρι τότε είχαμε ένα στρογγυλό ρολόι με πολύ λεπτή στεφάνη και λουράκι από δέρμα αλιγάτορα, που μπορούσε να φορεθεί με σμόκιν. Η Bulgari αναδιατύπωσε αυτό το design και του πρόσθεσε μπρασελέ, το κατασκεύασε από τιτάνιο προσδίδοντάς του μία πολύ σπορτίφ προσέγγιση, συνεπώς δημιούργησε ένα εξαιρετικό από πλευράς μηχανισμού προϊόν, το οποίο εισήγαγε μία εντελώς νέα αισθητική. Και καθώς εμείς λατρεύουμε την esthetica della meccanica, ο μηχανισμός έχει για μας τη δική του αισθητική. Όταν βλέπεις το Octo Finissimo βλέπεις το τέλειο δείγμα τέτοιας αισθητικής. Είναι ένα φρέσκο ρολόι το οποίο από την αρχή εισήγαγε ένα φρέσκο concept.
Από τα Serpenti μέχρι τα Octo, ο κόσμος της Bulgari είναι γεμάτος εκπλήξεις. Μαξιμαλισμός και μινιμαλισμός υπάρχουν εξίσου. Πώς παντρεύονται αυτοί οι δύο κόσμοι;
Το ταξίδι της Bulgari στην ωρολογοποιία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’70 χάρη στην ιδέα του Gianni Bulgari να δημιουργήσει ένα στρογγυλό ρολόι με διπλό λογότυπο στη στεφάνη του, το Bulgari Bulgari, που σημείωσε τεράστια επιτυχία. Όταν ήρθα εγώ στην εταιρεία ήμασταν ένας κορυφαίος οίκος κοσμημάτων που κατασκεύαζε και ρολόγια. Σήμερα είμαστε ένας οίκος κοσμημάτων που δημιουργεί μοναδικά ρολόγια. Έχουμε τη δική μας ολοκληρωμένη manufacture, παράγουμε in-house μηχανισμούς, κάσες, μπρασελέ, και με τα Octo Finissimo έχουμε βρει τον δρόμο μας. Ο μινιμαλισμός που αποπνέουν τα Octo Finissimo και τα Serpenti Seduttori, αντανακλά την αισθητική που θέλει να επιβάλει η Bulgari όσον αφορά τα ρολόγια της. Τα Serpenti είναι ένα ωραίο διακοσμητικό στοιχείο γύρω από τον καρπό. Δουλεύουμε πάνω στο σύμβολο του φιδιού και όχι στο σχήμα του φιδιού, γιατί όταν ασχολείσαι με τα σύμβολα μπορείς να επανεφεύρεις ένα προϊόν σε βάθος χρόνου. Το Octo Finissimo είναι μινιμαλιστικό γιατί όλα του τα στοιχεία πρέπει να σου λένε «είμαι το λεπτότερο». Γι’ αυτό έχουμε πολύ λεπτές ενδείξεις ωρών, πολύ λεπτή στεφάνη, πολύ καθαρό design στο καντράν.
Υπάρχει κάποιο εμβληματικό μοντέλο της Bulgari που θα θεωρούσατε μεγάλη πρόκληση να το «πειράξετε»; Πόσο δύσκολο είναι για έναν σχεδιαστή να «πειράζει» ένα εμβληματικό μοντέλο;
Το ιδανικό παράδειγμα είναι το νέο Aluminum. Κάποια στιγμή ο Antoin Pin και ο Jean-Christophe Babin μου είπαν: «Fabrizio θα έχουμε νέο Aluminum. Τι είδους ρολόι σκέφτεσαι να παρουσιάσουμε; Κάτι εντελώς νέο; Ένα νέο Aluminum 2.0, με διαφορετικό σχήμα για διαφορετικό κοινό;» Τους απάντησα: «Όχι, όχι, όχι! Δεν θέλω να πειράξω το ρολόι. Είναι σχεδόν τέλειο. Αν αρχίσουμε να ανασχεδιάζουμε το Aluminum, κατά 99% θα κάνουμε λάθη. Το ρολόι είναι εμβληματικό, το γνωρίζουν σχεδόν οι πάντες. Δεν μπορώ να αλλάξω ή να βελτιώσω ένα τέτοιο design. Σας παρακαλώ μην πειράξετε το ρολόι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αλλάξουμε ελαφρώς τις αναλογίες του, γιατί είναι ένα ρολόι που βγαίνει στην αγορά 20 χρόνια μετά την προηγούμενη έκδοσή του. Στο τέλος όμως θέλω να έχω ακριβώς το ίδιο ρολόι φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά, π.χ. σήμερα έχουμε ισχυρότερα κράματα αλουμινίου, καλύτερης ποιότητας καουτσούκ για τα λουράκια κ.λπ. Αυτή είναι η δική μου προσέγγιση. Δεν θέλω να αλλάξω κάτι μόνο για να το αλλάξω. Ανάλογη είναι και η περίπτωση του Bulgari Bulgari. Στα 20 χρόνια το ανασχεδίασα 4 ή 5 φορές. Όταν πριν από τέσσερα χρόνια παρουσιάσαμε το τελευταίο Bulgari Bulgari έκρινα ότι έπρεπε να επιστρέψουμε στις ρίζες του, γιατί το καλύτερο Bulgari Bulgari που μπορώ να φανταστώ είναι το πρωτότυπο. Το Tubogas είναι άλλο ένα εμβληματικό design που δεν αγγίζεις. Τα ρολόγια μας είναι μοναδικά όσον αφορά τη σχεδίαση και τις αναλογίες τους. Και δεν είναι εύκολο να κάνει κανείς αλλαγές γιατί υπάρχει συγκεκριμένη ισορροπία ανάμεσα στα σχήματα, τις αναλογίες και τη συνολική αισθητική.
Ποιο ρολόι της Bulgari είναι το αγαπημένο σας;
Είναι δύο. Το πρώτο είναι το Serpenti Tubogas που παρουσιάστηκε το 2010, επειδή θέλαμε να αλλάξουμε κάπως την εικόνα των Serpenti. Πριν από το Tubogas η Serpenti ήταν μία μικρή συλλογή high jewelry ρολογιών και χάρη στο Serpenti Tubogas συστήσαμε το Serpenti σε διαφορετικά κοινά. Το δεύτερο αγαπημένο μου είναι το πρώτο Octo Finissimo Automatic από τιτάνιο, το οποίο άλλαξε εντελώς την ιστορία του οίκου και την εικόνα μας στους πελάτες.
Αν σας ζητήσω να περιγράψετε τον εαυτό σας με μία λέξη, ποια θα ήταν αυτή; Σχεδιαστής, ωρολογοποιός, καλλιτέχνης, οραματιστής, πρωτοπόρος;
Σχεδιαστής. Δεν είμαι ωρολογοποιός. Είμαι designer, μου αρέσει να εξερευνώ σχήματα και όρια. Στο design οι περιορισμοί είναι το σημείο καμπής ενός μοντέλου όπως το Ultra. Οι περιορισμοί είναι που καθοδηγούν την αισθητική. Στο Octo Finissimo Ultra, αναζητώντας φινίρισμα για το βαρέλι βάλαμε τον Κώδικα QR και έτσι σπάσαμε τους κανόνες. Ακόμη και στο Octo Finissimo η επιλογή του τιτάνιου ξεκίνησε από την ανάγκη να ενισχύσουμε τον ήχο του Minute Repeater και αυτό διαμόρφωσε τη μετέπειτα πορεία του μοντέλου. Πλέον το τιτάνιο ορίζει ολόκληρη την αισθητική της συλλογής Octo Finissimo. Αυτός είναι και ο λόγος της επιτυχίας του.
Αξίζει να δείτε ένα σύντομο video για το Octo Finissimo Ultra…
… και άλλο ένα video με τα οκτώ παγκόσμια ρεκόρ λεπτότητας του οίκου Bulgari…
Περισσότερες πληροφορίες για τον οίκο Bulgari εδώ.
BULGARI BOUTIQUE ATHENS: Βουκουρεστίου 20, τηλ.: 210-3609400