Τα αυξανόμενα κανάλια πώλησης πιστοποιημένων προϊδιόκτητων ρολογιών, η άνθιση του eCommerce στον κλάδο, που έβαλε στο παιχνίδι και την GenZ και τους Μillennials, και η γενικότερη αντίληψη ότι τα κορυφαία ρολόγια δεν είναι μόνο status symbols, αλλά και επενδύσεις, σημαίνουν μόνο ένα πράγμα: η αγορά προ ϊδιόκτητων θα μεγαλώσει πολύ και θα μεγαλώσει σύντομα. Και για έναν ακόμη λόγο: η Ευρώπη και το «παλιό χρήμα» της δεν έχουν ακόμη αγκαλιάσει
την τάση όσο οι Αμερικανοί ή οι Ασιάτες φίλοι του ρολογιού και επενδυτές.
«Μέχρι το 2033 εκτιμάται ότι η αγορά θα έχει φτάσει τα 80 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, τιμή διπλάσια σχεδόν από τη σημερινή», λέει χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης του Oro e Ora, Αντώνης Πρίντεζης. Την ίδια ώρα, όμως, που οι προβλέψεις μιλούν για εντυπωσιακή άνοδο, οι τιμές των πιο περιζήτητων μοντέλων έχουν βουτήξει κατά 34% την τελευταία διετία και βρίσκονται πλέον εκεί που ήταν στα μέσα του 2021, όταν η έξοδος από τον κορωνοϊό έδωσε το έναυσμα για ένα τρελό «ράλι». Είναι αυτή, λοιπόν, μια ευκαιρία για επένδυση;
Ειδικά για την Ελλάδα, «η αγορά σίγουρα είναι μικρότερη και η γνώση πιο περιορισμένη, αλλά τα πράγματα αλλάζουν», μας λέει ο Αντώνης Πρίντεζης. «Περισσότερα πολυτελή ρολόγια στην αγορά σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες σε second hand. Σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε κάτι που ίσως δεν μπορούν να φτάσουν τόσο εύκολα υπό άλλες συνθήκες», σχολιάζει ο άνθρωπος που εδώ και 25 χρόνια πρωταγωνιστεί στον χώρο, ξεκινώντας από εποχές που ο όρος «προϊδιόκτητο» ήταν παντελώς άγνωστος στη χώρα.