Κ. Διδασκάλου: «Ο κόσμος έχει αλάνθαστο κριτήριο»

Κ. Διδασκάλου: «Ο κόσμος έχει αλάνθαστο κριτήριο»

3' 32" χρόνος ανάγνωσης

«Στην Ελλάδα περάσαμε μια δεκαετία κρίσης, αναγνωρίσαμε την αξία πολλών πραγμάτων, κάναμε επιλογές. Βεβαίως, μετά την πτώση, ακολουθεί η άνοδος. Αυτό νομίζω ότι μπορεί να γίνει φέτος στην τηλεόραση, και χαίρομαι που βρίσκομαι στις “Αγριες μέλισσες”» λέει στην «Κ»η ηθοποιός Κατερίνα Διδασκάλου, η οποία φέτος κάνει δυναμικό comeback στη μικρή οθόνη με μία από τις πιο πολυσυζητημένες σειρές.

Οι «Αγριες μέλισσες»εκτός από την υψηλή τηλεθέαση που έχουν ήδη σημειώσει με τα πρώτα κιόλας επεισόδια, θεωρούνται μεταξύ των σειρών που σηματοδοτούν την αλλαγή σελίδας στο τηλεοπτικό τοπίο, γεγονός που συνδέεται και με τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και των τάσεων στη διαφημιστική αγορά, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε καταποντιστεί. Πώς εξηγεί η η κ. Διδασκάλου την επιτυχία; Είναι έκπληξη για εκείνη ή κάτι που το περίμενε; «Οταν γίνεται μια αρχή, παρασύρει το υπόλοιπο σύστημα. Εάν φτιάξεις ένα καλό τηλεοπτικό προϊόν, το κοινό θα το βρει. Μην υποτιμάμε το κοινό. Ο κόσμος έχει αλάνθαστο κριτήριο. Τρώει άχυρο μόνο όταν δεν έχει να φάει κάτι άλλο» σημειώνει με νόημα.

Και όταν κάνει λόγο για «καλό τηλεοπτικό προϊόν» αναφέρεται στο εξαιρετικό καστ της παραγωγής, με σημαντικούς ηθοποιούς, όπως η Μαρία Κίτσου, η Ελλη Τρίγγου, ο Γιώργος Γάλλος, η Αλίκη Αλεξανδράκη, η Κάτια Δανδουλάκη, ο Γιάννης Στάνκογλου κ.ά. Οι «Αγριες μέλισσες»είναι σειρά εποχής. Διαδραματίζεται στον Θεσσαλικό Κάμπο στα τέλη της δεκαετίας του ’50, σε μια επαρχία δύσκολη, σε μια κοινωνία συντηρητική.

Η αρχόντισσα

Η Κατερίνα Διδασκάλου υποδύεται την αρχόντισσα του χωριού Μυρσίνη Σεβαστού, μητέρα του Σέργιου, ο οποίος παντρεύεται την Ελένη (Μαρία Κίτσου). Η νύφη, με τις αδελφές της, την Ασημίνα και τη Δρόσω, μετά τον θάνατο του πατέρα τους προσπαθούν να επιβιώσουν στη σκληρή, πατριαρχική κοινωνία του Θεσσαλικού Κάμπου. Ο μεγαλογαιοκτήμονας της περιοχής θέλει να παντρέψει τον γιο του Σέργιο με τη μεγαλύτερη από τις τρεις αδελφές, με σκοπό να περάσουν στα χέρια του τα κτήματα των κοριτσιών. Η Ελένη δέχεται την πρόταση ως μοναδική σωτηρία για τα χρέη τους. Τη νύχτα του γάμου, οι τρεις αδελφές σκοτώνουν τον γαμπρό, στην προσπάθειά τους να τον εμποδίσουν να βιάσει τη μικρότερη αδελφή τους. Ορκίζονται να πάρουν το μυστικό στον τάφο τους. Η ανακάλυψη του πτώματος θα συγκλονίσει την τοπική κοινωνία. Η οικογένεια του θύματος ψάχνει τον πραγματικό ένοχο και ζητάει εκδίκηση.

«Οι πρωταγωνιστές αγνοούν την αλήθεια, ενώ την ίδια στιγμή οι θεατές, γνωρίζοντας τις πραγματικές διαστάσεις των γεγονότων, αγωνιούν για την εξέλιξη της υπόθεσης. Πρόκειται για τραγική ειρωνεία» εξηγεί η κ. Διδασκάλου, επιστρέφοντας –εμμέσως με τον θεατρικό όρο της τραγικής ειρωνείας που χρησιμοποιεί– στο θέατρο.

Απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου, συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη, με υποτροφία από το ίδρυμα Ωνάση. Στη καλλιτεχνική διαδρομή της έχει ερμηνεύσει σπουδαίους ρόλους της σύγχρονης δραματουργίας αλλά και της αρχαίας τραγωδίας (Ανδρομάχη, Ελένη, στα αγγλικά Αντιγόνη, Μυρίνη), ενώ σημαντικό αποτύπωμα έχει και στον κινηματογράφο. Πρωταγωνίστησε στην ταινία του Ερίκ Ρομέρ «Τριπλός πράκτορας»και ήταν υποψήφια για τα βραβεία Céar, όπως και στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Εχει παίξει στην ταινία «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» έχει βρεθεί σε ταινίες – συμπαραγωγές από ευρωπαϊκά κράτη, έχει τιμηθεί με το Α΄ βραβείο γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βερόνας για το φιλμ «Μετά το τέλος του κόσμου»

Τηλεοπτική παρουσία

Παράλληλα, συνεργάστηκε με ελληνικούς θιάσους και σκηνοθέτες, ενώ πυκνή και αξιοσημείωτη είναι και η τηλεοπτική παρουσία της («Κόκκινος κύκλος» «Αγγιγμα ψυχής» «Γόβα στιλέτο, «Κίτρινος φάκελος» «4»).

«Ζω από τη δουλειά μου στο θέατρο, στην τηλεόραση και στο σινεμά» τονίζει στην «Κ» «Το να γεμίζεις ένα θέατρο με ένα μονόλογο, δείχνει μια δύναμη που για μένα είναι απογειωτική» εξομολογείται με αφορμή την παράστασή της «Η πόρνη από πάνω»του Αντώνη Τσιπιανίτη σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη. «Με ενδιαφέρουν πολύ τα φρέσκα κείμενα. Η νεοελληνική δημιουργία είναι εξαιρετική, έχουμε σημαντικούς συγγραφείς» τονίζει. Η παράσταση θα επαναληφθεί για ένατη χρονιά από τις 4 Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα, στο θέατρο Coronet. Στο ίδιο θέατρο από τις 5 Νοεμβρίου και κάθε Τρίτη η κ. Διδασκάλου θα παρουσιάζει έναν άλλον επιτυχημένο μονόλογό της, την «Απολυμένη» επίσης του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη.

Και στις 22 Νοεμβρίου θα ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει τη «Σονάτα του σεληνόφωτος»του Γιάννη Ρίτσου στα γαλλικά. «Θα χρησιμοποιήσω μια καταπληκτική μετάφραση του Ζεράρ Πιερά, που ήταν φίλος του Ρίτσου και είχε κατανοήσει βαθιά το έργο του» σημειώνει και ονειρεύεται και άλλους σπουδαίους ρόλους, και άλλες ηρωίδες. Την Εκάβη, την Κλυταιμνήστρα, τη Μήδεια…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT