H ανατομία των ψεμάτων και τα posts που «έκαψαν» τη σεναριογράφο του «Grey’s Anatomy»
h-ανατομία-των-ψεμάτων-και-τα-posts-που-έκαψ-563278870

H ανατομία των ψεμάτων και τα posts που «έκαψαν» τη σεναριογράφο του «Grey’s Anatomy»

Τι μάθαμε από το ντοκιμαντέρ του Peacock «Anatomy of Lies» για την απίθανη περίπτωση της σεναριογράφου, που προσποιήθηκε μια σειρά από σοβαρά προβλήματα υγείας προκειμένου να έχει πάντα αυτό που θέλει

Ελένη Τζαννάτου

Ξέρουμε πολλούς ηθοποιούς μεθόδου, οι οποίοι προκειμένου να αποδώσουν στο μέγιστο τον ρόλο τους έζησαν κυριολεκτικά μαζί του και εκτός πλατό: o Ρόμπερτ Ντε Νίρο μαθήτευσε στο μποξ δίπλα στον Τζέικ ΛαΜότα πριν τον υποδυθεί στο «Οργισμένο είδωλο», ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο έφαγε μέχρι και ωμό βίσονα προκειμένου να «μπει στο πετσί» του ρόλου που του χάρισε το Οσκαρ στο «The Revenant», ο Ντάστιν Χόφμαν απαρνήθηκε τον ύπνο για τρία μερόνυχτα, όπως και ο ήρωάς του στο «Marathon Man», για να αναφερθούμε σε κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις.   

Πλέον όμως ξέρουμε και μια τηλεοπτική σεναριογράφο που η «μέθοδός» της πήγε τόσο μακριά, ώστε η αληθινή ζωή της και τα σενάρια που έγραφε για το «Grey’s Anatomy» ανατροφοδοτούνταν μεταξύ τους μέσα από υπεράριθμα και ακραία ψέματα. Οπως χαρακτηριστικά λέει σε κάποιο σημείο του τριμερούς ντοκιμαντέρ του Peacock «Anatomy of Lies» ο σεναριογράφος Ματ Γκράχαμ, η Ελίζαμπεθ Φιντς «πιθανότατα είδε τη ζωή της σαν μια τηλεοπτική σειρά».   

Η μίνι σειρά ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες στο αμερικανικό δίκτυο streaming και βασίζεται σε ρεπορτάζ του Vanity Fair («Scene Stealer», 2022) προσπαθεί να ξετυλίξει το σκοτεινό και ιδιαίτερα μπερδεμένο κουβάρι της ασύδοτης πορείας προς την επιτυχία της Ελίζαμπεθ Φιντς, η οποία «πάτησε» σε τόσο μεγάλα ψέματα που το να παραστήσει την καρκινοπαθή ήταν μόνο η αρχή αυτών.  

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elisabeth Finch (@erfinchie)

Από σεναριογράφος βαμπίρ σε «βαμπίρ τραυμάτων» 

Η Φιντς είναι κάποια που ήθελε να γνωρίσει την επιτυχία και πράγματι έκανε σχεδόν τα πάντα για να την έχει. Πριν από μία δεκαπενταετία ήταν απλώς μια ανερχόμενη σεναριογράφος που το μεγαλύτερο κατόρθωμά της ήταν να γράψει μερικά επεισόδια για τη σειρά «True Blood». Λίγο αργότερα βρέθηκε και στο δωμάτιο των σεναριογράφων για τα «Ημερολόγια ενός βρικόλακα» και κάπως έτσι έκανε «όνομα» ως κάποια που μπορεί να γράψει καλές ιστορίες με βαμπίρ.   

Ομως δεν της ήταν αρκετό, γι’ αυτό τότε θα άρχιζε η ίδια να μετατρέπεται σε ένα «βαμπίρ» που ρουφούσε τα τραύματα των άλλων, όπως εύστοχα ακούγεται σε κάποιο σημείο του «Anatomy of Lies». Προσπάθησε κάποια στιγμή να μπει στη σεναριακή ομάδα του «Grey’s Anatomy», μιας σειράς που τότε «ήταν στα ντουζένια της» (και συνεχίζει μέχρι και σήμερα ακάθεκτη με αισίως 21 κύκλους), μα αρχικά δεν τα κατάφερε.   

Ηταν εκείνο το διάστημα που διαγνώστηκε με χονδροσάρκωμα, μια δύσκολη μορφή καρκίνου στα οστά. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε σε ένα προσωπικό κείμενο που δημοσίευσε στο περιοδικό Elle. Τράβηξε έτσι την προσοχή της ομάδας παραγωγών του «Grey’s Anatomy», που θεώρησαν πως η προσωπική εμπειρία της σεναριογράφου θα ήταν χρήσιμη σε μια ιατρική σειρά σαν αυτή και την προσέλαβαν το 2014. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elisabeth Finch (@erfinchie)

Η Ελίζαμπεθ Φιντς δεν είχε καρκίνο. Αλλά φρόντιζε να τα κάνει όλα «σωστά» για να μην κινήσει υποψίες: πήγαινε στη δουλειά της με μαντίλι, φρόντιζε να υπάρχουν σημάδια «χημειοθεραπείας» στο στέρνο της, έκανε ακόμη και το κατάλληλο μακιγιάζ ώστε να πείθει γι’ αυτό, όπως μεταφέρουν σήμερα οι παλιοί της συνάδελφοι. Υπήρχε βέβαια κάτι ύποπτο, που θα έπαιρνε καιρό στους συναδέλφους της να το καταλάβουν: ενώ η Φιντς ήταν αρκετά σιωπηλή στο σετ για την περιπέτεια υγείας της, ήταν ιδιαίτερα ανοιχτή στα social media, στα οποία μιλούσε συνεχώς γι’ αυτήν, δημιουργώντας κύματα συμπαράστασης.  

Η «ασθένειά» της έγινε τότε το «ατού» της. Οταν κάποια στιγμή οι παραγωγοί του «Grey’s Anatomy» δεν ήταν και τόσο ευχαριστημένοι με την απόδοσή της, συνέχισαν να την κρατούν, διότι δεν μπορούσαν να απολύσουν κάποια με σοβαρή μορφή καρκίνου. Το «βίωμα» άρχισε να μπαίνει και κυριολεκτικά στα σενάρια που έγραφε – υπήρχε επεισόδιο με περίπτωση ασθενούς με χονδροσάρκωμα. Αλλά όχι μόνο το δικό της βίωμα: όταν η επίσης σεναριογράφος του «Grey’s Anatomy» Κίλεϊ Ντόνοβαν τής μοιράστηκε φιλικά πως η γέννησή της ήταν αποτέλεσμα βιασμού της μητέρας της, είδε μετά από λίγο τη Φιντς να υπογράφει ένα επεισόδιο της σειράς με μια ακριβώς ίδια ιστορία – χωρίς να πάρει κάποιου είδους «άδεια».  

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elisabeth Finch (@erfinchie)

Η Ελίζαμπεθ Φιντς άρχισε να ζει μέσα από τα τραύματα των άλλων. Οταν το ζήτημα των αμβλώσεων επανήλθε στην επιφάνεια, αποκάλυψε πως χρειάστηκε να κάνει άμβλωση ούσα καρκινοπαθής. Οταν το #MeToo σόκαρε ολόκληρο το Χόλιγουντ, η ίδια βρήκε θέση για το tag στη ζωή της υποστηρίζοντας πως δέχθηκε σεξουαλική παρενόχληση στο πλατό του «Ημερολογίου ενός βρικόλακα» (και –spoiler– σκηνοθέτης της σειράς έμεινε γι’ αυτόν τον λόγο χωρίς δουλειά). Οταν το 2018 τρομοκρατική επίθεση στη συναγωγή «Tree of Life» στο Πίτσμπουργκ οδήγησε στον θάνατο 11 ανθρώπων, η Φιντς έφυγε τρέχοντας από τη δουλειά της, γιατί, όπως είπε, είχε σκοτωθεί ένας φίλος της – λόγω της κατάστασης της υγείας της αλλά και του γεγονότος πως πλέον υπέγραφε μόνη της επεισόδια και είχε γίνει και παραγωγός της σειράς, η ειδική μεταχείριση ήταν δεδομένη. Και πάλι, πάντως, τίποτε από αυτά δεν ήταν αλήθεια.  

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elisabeth Finch (@erfinchie)

H «ανατομία των ψεμάτων» και τα λάθος posts

Σε αυτό το στάδιο, η ζωή της Ελίζαμπεθ Φιντς ήταν ένα καλοκουρδισμένο σενάριο που έπρεπε να υπηρετήσει και να επεκτείνει καταλλήλως. Μετά την «εμπειρία» της στο Πίτσμπουργκ απομακρύνθηκε για λίγο για να ακολουθήσει θεραπεία για τη διαταραχή μετατραυματικού στρες – παρεμπιπτόντως εκεί δήλωσε πως τη λένε Τζο, όπως ακριβώς και τον χαρακτήρα της Καμίλα Λούντινγκτον, για την οποία έγραφε συχνά στο «Grey’s Anatomy». Η ηρωίδα στη σειρά πήγε με τη σειρά της σε αντίστοιχο κέντρο αποκατάστασης.  

Η Ελίζαμπεθ «Τζο» Φιντς γνώρισε στη μονάδα στην Αριζόνα την Τζεν Μπέιερ, που επούλωνε τα τραύματα από έναν κακοποιητικό γάμο. Είναι επίσης νοσοκόμα, κάτι που όπως λέει η Μπέιερ στο ντοκιμαντέρ μάλλον έπαιξε σημαντικό ρόλο στο ότι την επέλεξε τελικά να γίνει σύζυγός της, γιατί έτσι είχε μια επιπλέον κάλυψη στη λογική «για να είναι νυμφευμένη με νοσοκόμα, δεν μπορεί να λέει ψέματα».  

Επειδή «όταν είσαι ερωτευμένη παραβλέπεις τα “red flags”», η Τζεν Μπέιερ παρέβλεψε πολλά – μέχρι που έγιναν τόσο πολλά που δεν μπορούσε να τα παραβλέψει. Ακόμη και όταν ο πρώην σύζυγος της Μπέιερ αυτοκτόνησε, η Φιντς βρήκε τρόπο να κάνει το τραγικό γεγονός «δικό της»: πίσω στο σετ του «Grey’s Anatomy» είπε πως πέθανε ο αδερλός της (που είχε πει επίσης πως την κακοποιούσε).  

Πώς ανακάλυψαν τελικά την Ελίζαμπεθ Φιντς; Από τα social media. Οι υποψίες οδήγησαν τη σύζυγό της στο να ψάξει τι ανέβαζε σε κομβικές ημερομηνίες η Φιντς. Και την ημέρα της τρομοκρατικής επίθεσης στο Πίτσμπουργκ βρισκόταν στην πραγματικότητα σε κάποιο μπαρ με φίλους της, όπως έδειχναν οι δημοσιεύσεις της.  

Η Τζεν Μπέιερ μίλησε τελικά το 2022 στο Vanity Fair για την περίπτωση Ελίζαμπεθ Φιντς. Η σεναριογράφος λίγο μετά παραδέχτηκε όλα τα ψέματά της – εκτός (;) από δύο: δεν απολογήθηκε ποτέ για τις #MeToo καταγγελίες της, ούτε αναφέρθηκε στον αδερφό της (ο οποίος ζει). Το πρώτο το διαψεύδουν πάντως άλλοι εργαζόμενοι στα «Ημερολόγια ενός βρικόλακα» και το δεύτερο μάλλον θα παραμείνει ένα καλά κρυμμένο μυστικό.  

Αφού τα επεισόδια του «Anatomy of Lies» βγήκαν στον αέρα, η Ελίζαμπεθ Φιντς, που πλέον δεν δουλεύει για το «Grey’s Anatomy», δημοσίευσε ακόμη μία μακροσκελή απολογία στα social media –λέει μεταξύ άλλων πως βρίσκεται σε ψυχοθεραπεία εδώ και τρία χρόνια– καταλήγοντας: «Θα συνεχίσω να φτιάχνω οποιαδήποτε ζημιά έκανα και θα σιγουρευτώ πως δεν με ορίζουν τα χειρότερα πράγματα που έκανα. Αναγνωρίζω πως όλο αυτό θα πάρει χρόνο στους ανθρώπους για να το πιστέψουν». Αραγε είναι αυτοί οι τίτλοι τέλους του σεναρίου της;  

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elisabeth Finch (@erfinchie)

Εικονογράφηση: Michael Kirki

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT