Μάικε Χόφμαν, η ειδική ντετέκτιβ

1' 48" χρόνος ανάγνωσης

Μάικε Χόφμαν, η ειδική ντετέκτιβ

Η ιστορικός τέχνης που παίζει ρόλο-κλειδί στην έρευνα για τον

θησαυρό του Μονάχου.

Mία γυναίκα και 1.406 έργα τέχνης. Η ιστορικός τέχνης Μάικε Χόφμαν

παίζει ρόλο-κλειδί στην έρευνα για τον θησαυρό του Μονάχου. Γιατί

μόνο εκείνη μπορεί να αποτιμήσει σωστά τη σημασία των έργων που

βρέθηκαν στο διαμέρισμα του Κορνέλιους Γκούρλιτ. Οποιος ήθελε να

επικοινωνήσει μαζί της, χθες, έπρεπε να περιμένει υπομονετικά. Το

τηλέφωνό της στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου χτυπούσε

αδιάκοπα. Ολοι ήθελαν να μιλήσουν με την κ. Χόφμαν, τα βλέμματα της

υφηλίου είναι στραμμένα επάνω της. Η ιστορικός τέχνης έχει ήδη

ξεκινήσει την έρευνά της εδώ και μερικές εβδομάδες και έχει

διαπιστώσει την καταγωγή τουλάχιστον 500 έργων.

Κάποια στιγμή, μια ευγενική συνεργάτις της παρέπεμψε στη χθεσινή

συνέντευξη Τύπου στο Αουγκσμπουργκ. Οι δημοσιογράφοι θα μπορούσαν

να της θέσουν εκεί τις απορίες τους, διευκρίνισε.

Λεπτή, με ξανθά μαλλιά και αυστηρά γυαλιά, μαύρο σακάκι και

χαρτοφύλακα, έτσι την περιγράφει στο σχετικό ρεπορτάζ του το

περιοδικό Focus. Mπορεί δίπλα στους άνδρες της εισαγγελίας να

έμοιαζε άπειρη στη σχέση της με τα ΜΜΕ, στάθηκε όμως στο ύψος των

περιστάσεων και απάντησε στις περισσότερες ερωτήσεις. «Είναι η

μοναδική που είναι τόσο εξειδικευμένη στον συγκεκριμένο τομέα»,

αυτόν της «εκφυλισμένης τέχνης», ανέφερε ο ανώτατος εισαγγελέας

Ράινχαρντ Νέμετς, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

Διαβάζοντας κανείς τη βιογραφία της συνειδητοποιεί ότι ο Νέμετς

έχει δίκιο. Γεννημένη το 1962, δεν σπούδασε μόνο Ιστορία της

Τέχνης, αλλά και Κλασική Αρχαιολογία, Λαογραφία καθώς και

Βιβλιοθηκονομία. Εργάστηκε σε μουσεία ώς το 2006, οπότε ξεκίνησε να

δουλεύει στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου στο πεδίο της

«Εκφυλισμένης Τέχνης», στο οποίο χαίρει διεθνούς αναγνώρισης. Αυτός

ήταν άλλωστε ο λόγος που ανατέθηκε σε εκείνη η υπόθεση. Τώρα

βρίσκεται αντιμέτωπη με την ιστορία 1.406 έργων τέχνης. Μόνη της με

την ιστορία τους. Πριν από τρία χρόνια βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο

της δημοσιότητας επειδή βοήθησε στην ταυτοποίηση γλυπτών που

θεωρούνταν χαμένα ώς τότε και τα οποία εντοπίστηκαν στη διάρκεια

κατασκευαστικών εργασιών κοντά στο κόκκινο δημαρχείο του Βερολίνου.

Πολλοί την αποκαλούν «η ντετέκτιβ της τέχνης». Η έδρα της

«Εκφυλισμένης Τέχνης» στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου έχει

εξακριβώσει την τύχη τουλάχιστον των μισών από τα συνολικά 21.000

έργα που είχαν απαγορευτεί από τους ναζί.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT