Η άνοδος και η πτώση της δημοτικότητας του αγαπημένου προσώπου των ΜΜΕ

Η άνοδος και η πτώση της δημοτικότητας του αγαπημένου προσώπου των ΜΜΕ

2' 57" χρόνος ανάγνωσης

Η άνοδος και η πτώση της δημοτικότητας του αγαπημένου

προσώπου των ΜΜΕ

Του Νίκου Παπαχρήστου

Από τα πρώτα κηρύγματά του, ο Χριστόδουλος γίνεται το πρόσωπο

της ημέρας. Η δημοτικότητά του εκτινάσσεται. Μαζί με τον τέως

πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κ. Στεφανόπουλο γίνονται οι πιο

δημοφιλείς Ελληνες. Είναι χαρισματικά επικοινωνιακός και έχει άνεση

με τα ΜΜΕ. Κάθε του λέξη ή ενέργεια δημιουργεί είδηση. Οι ναοί

μετατρέπονται σε τηλεοπτικά πλατό. Οι κάμερες και οι δημοσιογράφοι

τον ακολουθούν σε κάθε του βήμα. Οι επικριτές του τον κατηγορούν

ότι επιδιώκει τη δημοσιότητα. Οτι οι κάμερες τον ακολουθούν γιατί ο

ίδιος τις καλεί. Ομως, όπως ο ίδιος απαντά, ορισμένοι δημοσιογράφοι

του το ζήτησαν «κλαίγοντας» και ξεκαθαρίζει ότι «δεν επιδιώκει να

έρχονται από πίσω του συνεχώς οι κάμερες».

Ωστόσο, ο Χριστόδουλος αποδεικνύει ότι γνωρίζει πολύ καλά το

παιχνίδι με τη δημοσιότητα. Ενα δάκρυ του, ένα σπάσιμο της φωνής

του, ένα πύρινο κήρυγμά του γίνονται πρώτο θέμα στα δελτία

ειδήσεων. Ακόμα και το διεθνές περιοδικό ΤΙΜΕ ασχολείται με τον

«Αρχιεπίσκοπο-φαινόμενο» και τους «Κεραυνούς από έναν λαϊκίστικο

άμβωνα», όπως τιτλοφορείται σχετικό άρθρο. «Σίγουρα έχουν ενοχλήσει

αυτά που έχω πει. Τάραξα τα λιμνάζοντα νερά. Δεν κλείνω το στόμα

μου, γιατί αυτά που λέω είναι αυτά που θέλει ο λαός μας», τονίζει

απευθυνόμενος σε μαθητές και λίγες ημέρες αργότερα θα δώσει μια νέα

ατάκα: «Το μήνυμα που θα ήθελα σήμερα να εκπέμψω είναι αυτό που

λέει ένα τραγούδι. «Φωνάζω το μήνυμα με ακούει κανείς;». Μάλλον με

ακούει γιατί είναι μέσα εδώ και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης».

Από την επομένη της εκλογής του, φρόντισε να παραχωρήσει

συνεντεύξεις σχεδόν σε όλα τα μεγάλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα

ενημέρωσης. Ακολούθησαν οι επισκέψεις σε συλλόγους, ιδρύματα,

σχολεία. Γρήγορα το ενδιαφέρον στράφηκε στα ανέκδοτα που του άρεσε

να διηγείται. «Μερικές φορές με κακομεταχειρίζονται τα Μέσα.

Δηλαδή, όταν εγώ μιλάω στα παιδιά, δεν μπορεί η τηλεόραση το βράδυ

στις ειδήσεις να μη λέει τίποτε από αυτά τα οποία είπα παρά μόνο να

στέκεται στο ανέκδοτο. Δηλαδή διερωτώμαι, τι θέλουν να πουν; Θέλουν

να πουν ότι ο Αρχιεπίσκοπος είναι ανεκδοτολόγος;».

Επί των ημερών του, η διοίκηση της Εκκλησίας εκσυγχρονίζεται

επικοινωνιακά. Πολυάριθμο προσωπικό στελεχώνει τα γραφεία Τύπου της

Αρχιεπισκοπής και της Συνόδου, γνωστοί δημοσιογράφοι υπηρετούν σε

σχετικές με την επικοινωνία συνοδικές επιτροπές, αναδιοργανώνεται

το εκκλησιαστικό ραδιόφωνο, λειτουργεί ιστοσελίδα, εκδίδονται νέα

έντυπα, ενισχύονται οι δεσμοί με εκδοτικά συγκροτήματα. Βασικός

στόχος είναι η προβολή των αρχιεπισκοπικών δραστηριοτήτων.

Ωστόσο, ο Χριστόδουλος θα βρεθεί για πρώτη φορά αντιμέτωπος με

το μεγαλύτερο μέρος των ΜΜΕ το 2005. Τα σκάνδαλα στο εσωτερικό της

Εκκλησίας και οι αποκαλύψεις για το παραδικαστικό κύκλωμα

τραυματίζουν σημαντικά τη δημόσια εικόνα του. Τότε ήταν που

αποφάσισε, έπειτα από εισηγήσεις στενών συνεργατών του, να

απαγορεύσει στις τηλεοπτικές κάμερες να εισέρχονται στους

ναούς.

www.kathimerini.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT