Ο Δημήτρης Νανόπουλος, το σωματίδιο Χιγκς και οι Ουρσουλίνες

Ο Δημήτρης Νανόπουλος, το σωματίδιο Χιγκς και οι Ουρσουλίνες

2' 10" χρόνος ανάγνωσης

Ο Δημήτρης Νανόπουλος, το σωματίδιο Χιγκς και οι Ουρσουλίνες

Ο διεθνούς κύρους Φυσικός μίλησε στους μαθητές της ελληνογαλλικής

σχολής και εντυπωσιάστηκε απ’ τις γνώσεις τους.

Του Άθω Δημουλά

«Στους νόμους της παγκόσμιας έλξης του Νεύτωνα και της δύναμης

μεταξύ φορτίων του Κουλόμπ παρατηρούμε ότι υπάρχει μια αναλογία.

Αυτή η παρατήρηση έχει παίξει ρόλο στη σκέψη σας για την ενοποίηση

των δυνάμεων της φύσης;», ρώτησε ο μαθητής της Δευτέρας Λυκείου

Αργύρης Μουζάκης τον κ. Δημήτρη Νανόπουλο, ο οποίος έμεινε για μια

στιγμή σιωπηλός, σαν σαστισμένος, και έπειτα είπε: «Μπράβο αγόρι

μου». Και μετά ξανά, με λίγο πιο δυνατή φωνή: «μπράβο αγόρι μου!».

Οι υπόλοιποι μαθητές, που είχαν γεμίσει το θέατρο της

ελληνογαλλικής σχολής των Ουρσουλινών για να παρακολουθήσουν την

ομιλία του κορυφαίου φυσικού και ακαδημαϊκού σχετικά με το μποζόνιο

Χιγκς στις αρχές Μαρτίου, βλέποντας την επιδοκιμασία και τον

θαυμασμό του καλεσμένου τους προς το πρόσωπο του συμμαθητή τους,

ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και επευφημίες.

Ακολούθησαν κι άλλες ερωτήσεις που, επίσης, εντυπωσίασαν τον κ.

Νανόπουλο, ο οποίος όταν ρωτήθηκε από έναν καθηγητή αν αυτοί οι

μαθητές μπορούν να τον ξεπεράσουν, απάντησε: «αυτό είναι το μόνο

σίγουρο». Μια μαθήτρια τον ρώτησε αν έπαιξε ρόλο στην καριέρα του

το γεγονός ότι είναι Ελληνας. «Οχι», απάντησε εκείνος, «εκτός ίσως

απ’ το ότι είχα πάντα μια δημιουργική τρέλα, μια διαίσθηση και

φαντασία. Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά με βοήθησαν και, συνήθως, ο

Ελληνας τα διαθέτει».

Αφού τελείωσε η εκδήλωση, συνάντησα τον Αργύρη, μαθητή της Β

λυκείου, ο οποίος εκθείασε τον κ. Νανόπουλο για την απλότητα με την

οποία εξήγησε κάτι τόσο πολύπλοκο. Ο Αργύρης, διαβάζει Φυσική και

στον ελεύθερο χρόνο του, έχει διακριθεί σε μαθητικούς διαγωνισμούς.

Στο μέλλον θέλει να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο, συνδυάζοντας την

θεωρία, όπως είπε, με την πράξη. Μαζί του ήταν άλλοι δυο συμμαθητές

του, η Δάφνη και ο Αντώνης. Επίσης καλοί μαθητές, με κλίση προς τα

θετικά μαθήματα, συμφώνησαν ότι η γνωριμία τους με τον κ. Νανόπουλο

και η ομιλία του ίσως αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το μέλλον τους.

Ο κ. Μίλτος Πρίφτης, καθηγητής Φυσικής στο σχολείο, μου εξήγησε ότι

τα παιδιά είχαν προετοιμαστεί τις τελευταίες μέρες για να μπορούν

να παρακολουθήσουν με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άνεση τη διάλεξη.

Με περηφάνια, πάντως, παρατήρησε πως κάποιες απ’ τις ερωτήσεις που

τέθηκαν στον κ. Νανόπουλο δεν ήταν απλώς θέμα καλών γνώσεων Φυσικής

αλλά οξυμένης κριτικής και φιλοσοφικής σκέψης.

Η ζωή θα συνεχίζεται κανονικά πλέον στην σχολή των Ουρσουλινών

αλλά, έστω σε βάθος χρόνου, οι μαθητές της θα εκτιμήσουν ότι το

σχολείο τους προσπάθησε να τους δώσει ερεθίσματα που θα τους φανούν

χρήσιμα στο μέλλον. Ακόμα κι αν η Φυσική παίξει ελάχιστο ρόλο στην

φοιτητική και επαγγελματική τους ζωή.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT