H Μπελίντα Παρμάρ, η Tedx Θεσσαλονίκης και τα κινητά που δεν χρειάζεται να είναι ροζ!

H Μπελίντα Παρμάρ, η Tedx Θεσσαλονίκης και τα κινητά που δεν χρειάζεται να είναι ροζ!

4' 4" χρόνος ανάγνωσης

H Μπελίντα Παρμάρ, η Tedx Θεσσαλονίκης και τα κινητά που δεν

χρειάζεται να είναι ροζ!

«Δεν αγαπώ τις λεπτομέρειες, αλλά αυτό που μπορεί να κάνει η

τεχνολογία για τη ζωή μου» λέει η «Miss Lady Geek”

Όταν η Μπελίντα Παρμάρ επισκέφθηκε ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας

προκειμένου να αγοράσει μια σύγχρονη συσκευή τηλεφώνου … βγήκε

από τα ρούχα της με τον πωλητή, ο οποίος προσπαθούσε να της

πλασάρει το προϊόν μιλώντας της αργά και με απλοϊκούς τεχνολογικούς

όρους θεωρώντας – ίσως – ότι μια γυναίκα δεν θα μπορούσε να

κατανοήσει τις λειτουργίες ενός σύγχρονου smartphone (‘έξυπνο’

κινητό). Τότε ήταν που αποφάσισε να γίνει «γκουρού» στον τομέα και

να αποδείξει ότι η τεχνολογία είναι «γένους θηλυκού» – κι όχι μόνο

στη … γραμματική.

«Είχα πάει να αγοράσω ένα κινητό και ο πωλητής μού μιλούσε πολύ

αργά σαν να ήμουν τελείως χαζή κι όχι μία επαγγελματίας, που αγαπά

την τεχνολογία κι έχει χρήματα να ξοδέψει. Δεν αγαπώ τις

τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά αυτό που μπορεί να κάνει η

τεχνολογία για τη ζωή μου» εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Μπελίντα Παρμάρ

(Belinda Parmar), συγγραφέας του «Little Miss Geek» και ιδρύτρια

του «Lady Geek», ενός οργανισμού που στόχο έχει να αλλάξει τον

τρόπο που οι εταιρείες τεχνολογίας και ηλεκτρονικών παιχνιδιών

«μιλούν» στις γυναίκες.

«Θέλω να βάλω μια τελεία στην προσέγγιση ‘κάντο πιο ροζ και πιο

μικρό’, που ακολουθούν πολλές επιχειρήσεις στον σχεδιασμό των

προϊόντων τους» αναφέρει η κ. Παρμάρ, που με πολυετή προϋπηρεσία

στις πλέον γνωστές διαφημιστικές του πλανήτη είχε απογοητευτεί από

την προσέγγιση στον σχεδιασμό προϊόντων τεχνολογίας που

προορίζονταν για το γυναικείο αγοραστικό κοινό.

Καταρρίπτοντας τον μύθο που θέλει την «τεχνολογία να είναι καθαρά

ανδρική υπόθεση», η Μπελίντα Παρμάρ ίδρυσε το «Lady Geek» που –

μεταξύ άλλων – το 2011 αναδείχθηκε ως Best Breakthrough Internet

Company. Το ερχόμενο Σάββατο θα μοιραστεί με το κοινό του φετινού

TEDxThessaloniki τη δική της «Δύναμη του συν (+)», που είναι και το

μότο της εκδήλωσης.

«Οι γυναίκες θέλουν η τεχνολογία να κάνει πραγματική διαφορά στις

ζωές τους. Όχι έξυπνες επινοήσεις από άνδρες για άνδρες»

υπογραμμίζει η κ. Παρμάρ, που έχει βάλει στόχο να αλλάξει τα

στερεότυπα που έχουν οι εταιρείες τεχνολογίας απέναντι στις

γυναίκες.

Μάλιστα, μέσω της καμπάνιας «Little Miss Geek», η Μπελίντα Παρμάρ

προσπαθεί να ενθαρρύνει τις γυναίκες να ασχοληθούν επαγγελματικά με

την τεχνολογία. Τι θα συμβούλευε, όμως, η ίδια σε κάποια γυναίκα –

κι όχι μόνο – που θέλει να στήσει τη δική της επιχείρηση; «Να ακούς

πάντα το ένστικτό σου, να προσλαμβάνεις και να απολύεις γρήγορα και

να ζητάς συγγνώμη – όχι άδεια» απαντά.

Αυτή την εποχή, η Μπελίντα Παρμάρ γράφει ένα βιβλίο για τη δύναμη

της συναισθηματικής ταύτισης στις πωλήσεις σε γυναίκες. «Η

συναισθηματική ταύτιση θεωρείται από πολλούς ως ένα ‘αδύναμο

ταλέντο’ σε μεγάλες επιχειρήσεις σε σύγκριση με τα λεγόμενα

‘ανδρικά ταλέντα’, όπως η λογική και η ανάλυση. Στο νέο μου βιβλίο

υποστηρίζω ότι, προκειμένου να πουλήσεις κάτι σε μια γυναίκα θα

πρέπει χρησιμοποιήσεις τη συναισθηματική ταύτιση, τη συμπάθεια,

τόσο εντός όσο κι εκτός της εταιρείας» εξηγεί η κ. Παρμάρ.

Όσο για τη δική της «δύναμη του συν (+)»; «Βρίσκω τη ‘δύναμη του

συν (+)’ όταν νιώθω ότι έχω κάνει πραγματικά τη διαφορά, προκάλεσα

συναισθήματα κι άλλαξα τις φιλοδοξίες των κοριτσιών προς την

κατεύθυνση του να σκέφτονται μια καριέρα στην τεχνολογία. Αυτό δεν

συμβαίνει κάθε μέρα, αλλά όταν γίνεται, η αίσθηση είναι

καταπληκτική!» υπογραμμίζει.

Γιατί πρέπει μια εταιρεία να «μιλά» στις γυναίκες

Για την Μπελίντα Παρμάρ και τους συνεργάτες της, οι λόγοι για τους

οποίους μία εταιρεία πρέπει να «μιλά» στις γυναίκες είναι πολλοί.

«Αλιεύσαμε» από την ιστοσελίδα του «Lady Geek» ορισμένους από

αυτούς και τους παρουσιάζουμε:

– Οι γυναίκες αποτελούν «μεγαλύτερη οικονομική ευκαιρία» από ό,τι η

Ινδία και η Κίνα μαζί (Harvard Business Review, 2009)

– Τα χαμένα έσοδα από το να μην τίθενται οι γυναίκες στο «target

group» (ομάδα στόχος) εταιρειών κι επιχειρήσεων υπολογίζονται, μόνο

στη Μεγάλη Βρετανία, σε 0,6 δισεκατομμύρια λίρες Αγγλίας

(Forrester, Lady Geek, 2010)

– Οι γυναίκες «ελέγχουν» τα 12 από τα συνολικά 28,4 τρισεκατομμύρια

δολάρια των παγκόσμιων καταναλωτικών δαπανών (Faith Popcorn,

2011)

– Τέσσερα στα 10 gadgets που πωλούνται στη Μεγάλη Βρετανία

αγοράζονται πλέον από γυναίκες (Forrester, Lady Geek, 2010)

– Το 71% των γυναικών αισθάνονται ότι οι διάφορες εταιρείες τις

σκέφτονται μόνο όταν πρόκειται για προϊόντα ομορφιάς ή οικιακού

καθαρισμού.

– Το 85% του συνόλου των διάφορων προϊόντων με εμπορικό σήμα που

κυκλοφορούν γίνονται από γυναίκες. Ωστόσο, μόλις το 3% των

διευθυντών δημιουργικού στις διαφημιστικές εταιρείες είναι γυναίκες

(She-Economy, 2009)

– Περισσότερες γυναίκες από ό,τι άνδρες (ηλικίας 24-35 ετών)

ασχολούνται με συνηθισμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια (Lady Geek/YouGov,

2011)

– Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας του Facebook το 2010 αφορούσε

τις γυναίκες ηλικίας άνω των 55 χρόνων (Lady Geek/YouGov, 2010)

– Το 80% των κοριτσιών θέλουν δημιουργικούς, ανεξάρτητους ρόλους

εργασίας. Μόλις το 30% των γυναικών πιστεύουν ότι οι τεχνολογικές

εργασίες προσφέρουν μια τέτοια ευκαιρία (Cisco, 2009)

– Το 30% των καλύτερα αμειβόμενων εργασιών για τις γυναίκες είναι

στον τεχνολογικό τομέα (Forbes, 2011)

Πηγή: ΑΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT