NASA: Διαστημικό σκάφος ανακάλυψε δίπλα σε αστεροειδή το «μίνι φεγγάρι» του

Αν και μικρός, ο αστεροειδής που «συνάντησε» το διαστημικό σκάφος Lucy της NASA την περασμένη εβδομάδα, επιφύλασσε μια μεγάλη έκπληξη στους επιστήμονες.

Αποδεικνύεται ότι ο αστεροειδής Dinkinesh διαθέτει έναν μικροσκοπικό βοηθό – ένα μίνι φεγγάρι.

Το διαστημικό σκάφος της αποστολής κατέγραψε φωτογραφία του Dinkinesh με τον μικρό «δορυφόρο» του όταν αυτοί βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 435 χιλιομέτρων μεταξύ τους.

Στα δεδομένα και στις εικόνες που μεταδόθηκαν στη Γη, το διαστημικό σκάφος επιβεβαίωσε ότι ο Dinkinesh έχει διάμετρο μόλις 790 μέτρα, ενώ το σώμα που τον συνοδεύει σε στενή απόσταση έχει μέγεθος μόλις 220 μέτρα.

Το Lucy χρησιμοποίησε έγχρωμες και ασπρόμαυρες κάμερες, ένα θερμόμετρο και ένα φασματοσκόπιο υπέρυθρης απεικόνισης για να παρατηρήσει την επιφάνεια του αστεροειδούς. Το διαστημόπλοιο επικοινωνούσε με τη Γη με τη χρήση κεραίας.

Το πέρασμα του Lucy από τον Dinkinesh ήταν, σύμφωνα με την NASA, μια «πρόβα» για τα ταξίδια σε μεγαλύτερους, πιο μυστηριώδεις αστεροειδείς, κοντά στον Δία. Η αρχική λίστα των προς εξερεύνηση στόχων του Lucy, μάλιστα, διευρύνθηκε από τους επτά αστεροειδείς στους ένδεκα.

Σημειώνεται πως στα αμχαρικά, την επίσημη γλώσσα της Αιθιοπίας, Dinkinesh σημαίνει «θαυμάσιος», ενώ αποτελεί και την αμχαρική μετάφραση του ονόματος Lucy, του θηλυκού απολιθώματος του είδους Australopithecus afarensis ηλικίας 3,2 εκατομμυρίων χρόνων που είχε ανακαλυφθεί το 1974 στην Αιθιοπία και από την οποία ονομάστηκε το διαστημικό σκάφος.

«Πλώρη» στους Τρωικούς αστεροειδείς

Το διαστημικό σκάφος, που εκτοξεύτηκε τον Οκτώβριο του 2021 και ολοκλήρωσε επιτυχώς την  πτήση του στον πρώτο από τους αστεροειδείς, τον Dinkinesh έχει ως βασικό στόχο την εξερεύνηση των λεγόμενων «Τρωικών» αστεροειδών.

Οι Τρωικοί αστεροειδείς που αντλούν την ονομασία τους από την ελληνική μυθολογία, περιβάλλουν τον ήλιο σε δύο ομάδες, μία μπροστά από τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, τον Δια και η δεύτερη πίσω από αυτόν.

Οι συγκεκριμένες ομάδες αστεροειδών, εξαιρετικά απομακρυσμένοι για να παρατηρηθούν με λεπτομέρεια από τηλεσκόπια, είναι μέχρι σήμερα ανεξερεύνητοι και αποτυπώνονται από τους επιστήμονες σε μεγάλο βαθμό ως καλλιτεχνικές απεικονίσεις ή κινούμενα σχέδια.

Πηγή: Associated Press/CNN