Ενισχυτικά στη χημειοθεραπεία δρα η βιταμίνη C

Οι μεγάλες δόσεις βιταμίνης C μπορούν να ενισχύσουν την αντικαρκινική δράση της χημειοθεραπείας, όπως αποδείχθηκε από πειράματα που έγιναν στο εργαστήριο. Οταν η βιταμίνη C χορηγηθεί σε ενέσιμη μορφή αποδεικνύεται μία φτηνή, αποτελεσματική και ασφαλής θεραπευτική αγωγή για τον καρκίνο των ωοθηκών και διάφορες άλλες μορφές της νόσου. Oι Αμερικανοί επιστήμονες, ολοκληρώνοντας τη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Science Translational Μedicine, απηύθυναν έκκληση στην αμερικανική κυβέρνηση να δρομολογήσει ευρείες κλινικές μελέτες προκειμένου να εξαχθεί οριστικό συμπέρασμα για τη δράση της βιταμίνης C. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φαρμακοβιομηχανίες δεν πρόκειται, κατά πάσα πιθανότητα, να εκπονήσουν τέτοιες έρευνες καθώς οι βιταμίνες δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται συζήτηση για τη δράση της βιταμίνης C. Ηδη από τη δεκαετία του 1970 ο νομπελίστας χημικός Λάινους Πόλινγκ είχε διαπιστώσει ότι η βιταμίνη C, όταν χορηγείται ενδοφλεβίως, έχει αντικαρκινική δράση. Ωστόσο, κλινικές δοκιμές που έγιναν με χάπια της συγκεκριμένης βιταμίνης απέτυχαν και η έρευνα εγκαταλείφθηκε. Τώρα οι επιστήμονες του πανεπιστημίου του Κάνσας υποστηρίζουν πως όταν η συγκεκριμένη βιταμίνη χορηγείται σε ενέσιμη μορφή απορροφάται από τον οργανισμό και καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα χωρίς να πειράζει τα υγιή. Για να εξάγουν αυτό το συμπέρασμα οι ερευνητές χορήγησαν ενέσιμη βιταμίνη C σε καρκινικά κύτταρα από όγκους των ωοθηκών σε εργαστηριακά δισκάρια, αλλά και σε ποντίκια όπως και σε μικρή ομάδα ασθενών με προχωρημένο καρκίνο των ωοθηκών. Οπως διαπιστώθηκε, τα καρκινικά κύτταρα ήταν ευαίσθητα στην παρουσία της βιταμίνης. Επίσης η βιταμίνη C συνδυαστικά με τη χημειοθεραπεία επιβράδυνε την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων στα πειραματόζωα. Από την έρευνα που έγινε σε μικρή ομάδα ασθενών διαπιστώθηκε ότι η χορήγηση της βιταμίνης περιόριζε τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας. Η δρ Τζιν Ντρίσκο, μέλος της επιστημονικής ομάδας του πανεπιστημίου του Κάνσας, επισημαίνει ότι οι ογκολόγοι δείχνουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για την αντικαρκινική δράση της βιταμίνης C, όπως εξάλλου και οι ασθενείς που αναζητούν ασφαλείς λύσεις χαμηλού κόστους ικανές να τους βοηθήσουν να υπερβούν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

Η βιταμίνη C έχει ενδιαφέρουσα αντικαρκινική δράση αν λάβει κανείς υπόψη τα αποτελέσματα των πρώτων ερευνητικών προσπαθειών. Ωστόσο, η εκπόνηση μεγάλων κλινικών μελετών είναι άκρως αμφίβολη αφού δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από τις φαρμακοβιομηχανίες που δεν μπορούν να κατοχυρώσουν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας φυσικά προϊόντα. Τέλος και ο Κι Τσεν, συντονιστής της τελευταίας έρευνας, τόνισε ότι οι φαρμακοβιομηχανίες δεν πρόκειται να ασχοληθούν με την ανάπτυξη αντικαρκινικής αγωγής με βάση τη βιταμίνη C, γεγονός που σημαίνει ότι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να δράσουν οι κρατικές ερευνητικές υπηρεσίες.

Η δρ. Κατ Αρνεϊ, υπεύθυνη επικοινωνίας της Cancer Research UK, ανέφερε ότι επί του παρόντος δεν είναι δυνατόν να διαπιστωθεί κατά πόσον η ενδοφλέβια χορήγηση βιταμίνης C μπορεί να επιμηκύνει το προσδόκιμο ζωής των ασθενών, αλλά είναι ενδιαφέρον ότι τουλάχιστον περιόρισε τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή