«Παράσιτο» σχετίζεται με καρκίνο του προστάτη

Είναι, άραγε, ο καρκίνος του προστάτη σεξουαλικώς μεταδιδόμενη νόσος; Αυτό πιθανολογούν Αμερικανοί ερευνητές επισημαίνοντας ότι ενδεχομένως αυτή η μορφή του ανδρικού καρκίνου να πυροδοτείται από μία σεξουαλικώς μεταδιδόμενη λοίμωξη από την οποία μπορεί να προσβληθεί κανείς κατά τη διάρκεια της ερωτικής συνεύρεσης.

Ειδικότερα, ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, που μελέτησαν εργαστηριακά κύτταρα καρκίνου του προστάτη, διαπίστωσαν ότι οι τριχομονάδες υποβοηθούν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Βέβαια αναγνωρίζουν ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ευρύτερη έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί η σχέση που συνδέει τα δύο. Η εργασία των Αμερικανών ειδικών δημοσιεύεται στην επιθεώρηση The Proceedings of The National Academy of Sciences.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι τριχομονάδες μολύνουν 275 εκατ. ανθρώπους παγκοσμίως και είναι η πιο συχνή μη ιογενής σεξουαλικώς μεταδιδόμενη λοίμωξη. Πολύ συχνά οι ασθενείς δεν έχουν κανένα σύμπτωμα.

Ωστόσο, η πρόσφατη έρευνα δεν είναι η πρώτη που υποδεικνύει τη σχέση των τριχομονάδων με τον καρκίνο του προστάτη. Ερευνα η οποία εκπονήθηκε το 2009 υπέδειξε ότι το 25% των πασχόντων από αυτή τη μορφή καρκίνου παρουσίαζαν και συμπτώματα λοίμωξης από τριχομονάδες. Μάλιστα, αυτοί οι άνδρες είχαν πιο προχωρημένη μορφή της νόσου.

Η καθηγήτρια Πατρίσια Τζόνσον και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι το παράσιτο που προκαλεί τη συγκεκριμένη λοίμωξη (trichomonas vaginalis) εκκρίνει μία πρωτεΐνη που προκαλεί φλεγμονή και επιταχύνει την ανάπτυξη των καλοήθων και των καρκινικών προστατικών κυττάρων. Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τώρα θα πρέπει να εκπονηθούν περισσότερες έρευνες προκειμένου να διαπιστωθεί το ακριβές αίτιο του καρκίνου του προστάτη.

Η Νίκολα Σμιθ, της οργάνωσης «Cancer Research UK», εξάλλου, επισημαίνει ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε εργαστηριακά, ενώ παλαιότερα στοιχεία από ασθενείς δεν έδειξαν τη σαφή σχέση ανάμεσα στον καρκίνο του προστάτη και τις τριχομονάδες. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχουν βρεθεί παράγοντες της καθημερινής ζωής που να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή