Πάρκαρε και έλα στις 11 να με πάρεις…

4' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν και τα Ι.Χ. του αύριο θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν… τέσσερις τροχούς και καύσιμο, εντούτοις θα θυμίζουν περισσότερο κινούμενα γκάτζετ, που θα συνεργάζονται με τις «έξυπνες» συσκευές του ιδιοκτήτη τους, θα αναλαμβάνουν να βρουν μόνα τους πάρκινγκ και θα διαθέτουν «αυτόματο πιλότο» για να κινούνται με λιγότερη, ή και καθόλου, παρέμβαση από αυτόν που θα βρίσκεται στο τιμόνι.

Εδώ και μερικά χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο δεν κρύβουν πως για το μέλλον της αυτοκίνησης έχουν στα σκαριά μια σειρά από ψηφιακές τεχνολογίες, οι οποίες μέσα από λειτουργίες σαν τις παραπάνω θα εξασφαλίζουν στους επιβάτες των οχημάτων μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.

Μόλις πριν από 10 ημέρες φρόντισαν να επιβεβαιώσουν ξανά πως αυτό το μέλλον είναι καθ’ οδόν, αποκαλύπτοντας καινούργια ηλεκτρονικά συστήματα και πρωτότυπα οχήματα στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας – παράλληλα με τα προϊόντα που παρουσίασαν οι εταιρείες ηλεκτρονικών, τα οποία υποτίθεται πως είναι το βασικό αντικείμενο της έκθεσης.

Μάλιστα, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, οι τεχνολογίες για τα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς ήταν οι σημαντικότερες καινοτομίες της έκθεσης, επισκιάζοντας τα smartphone και τις τηλεοράσεις που φιλοξενούσαν τα υπόλοιπα περίπτερα.

Τέτοιες τεχνολογίες έχουν να κάνουν κατ’ αρχάς με ηλεκτρονικό εξοπλισμό που αναλαμβάνει την πλοήγηση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως στο παρκάρισμα ή όταν «καταλάβει» πως είναι πιθανόν να συμβεί ατύχημα. Ετσι, η BMW αποκάλυψε ένα νέο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο σαρώνει τον χώρο με δέσμες λέιζερ, για να παρέμβει αν χρειαστεί – ακόμη κι όταν το όχημα στρίβει, ώστε να μειώσει ταχύτητα.

Τις ίδιες δέσμες λέιζερ χρησιμοποιεί και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος της BMW, χάρις στο οποίο το αυτοκίνητο σταθμεύει χωρίς οδηγό σε οποιοδήποτε γκαράζ, ακόμη και πολυώροφο. Ανάλογους «αυτόματους παρκαδόρους» ανακοίνωσαν και οι Hyundai με τη Volkswagen, δείχνοντας πως για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες μια βασική καινούργια λειτουργία στα μελλοντικά μοντέλα τους θα είναι ότι θα επιτρέπουν στον οδηγό να αποβιβαστεί στον προορισμό του (π.χ. στην πόρτα του γραφείου) κι εκείνα θα αναλαμβάνουν στη συνέχεια να φτάσουν μέχρι το γκαράζ και να σταματήσουν σε μια άδεια θέση. Εκεί, θα περιμένουν να τα ξανακαλέσει ο ιδιοκτήτης τους, για να τον παραλάβουν από το σημείο που τον είχαν αφήσει.

Αλλοι κατασκευαστές παρουσίασαν εξοπλισμό που καταργεί πλήρως τον οδηγό, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί εξ ολοκλήρου με «αυτόματο πιλότο». Ετσι, για να αποδείξει πως οι τεχνολογίες της μπορούν ήδη να λειτουργήσουν σε πραγματικές συνθήκες, η Audi παρουσίασε στην έκθεση ένα πρωτότυπο όχημα που είχε φτάσει οδικώς από τη νότια Καλιφόρνια σχεδόν χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, διασχίζοντας με ασφάλεια 900 χιλιόμετρα. Μάλιστα, το σύστημα, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ουσιαστικά έτοιμο να ενσωματωθεί σε μοντέλα παραγωγής, όποια στιγμή εγκριθεί η χρήση του.

«Αυτόματο πιλότο», αλλά και φουτουριστικό ντιζάιν, είχε και το πρωτότυπο Mercedes F 015 Luxury in Motion που έφερε στην έκθεση η Daimler και το οποίο, όπως δείχνει και το όνομά του, είναι ένα όχημα για «πολυτέλεια εν κινήσει». Η καμπίνα του υδρογονοκίνητου F 015 θυμίζει περισσότερο σαλόνι, με τα δύο μπροστινά καθίσματα να μπορούν να περιστραφούν κατά 180 μοίρες.

Μια εκδοχή του μοντέλου της Daimler αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2030. Αντίθετα, μέσα στη χρονιά θα κάνουν την εμφάνισή τους πιο «έξυπνα» αυτοκίνητα, δηλαδή Ι.Χ. που θα χρησιμοποιούν τα λειτουργικά Apple Car και Android Auto, για να δίνουν μέσα από το ταμπλό τους πρόσβαση σε κάθε λογής ιντερνετικές υπηρεσίες ενημέρωσης και διασκέδασης. Τις ίδιες δυνατότητες θα δίνει και η πλατφόρμα Sync της Ford, με την εταιρεία να πειραματίζεται επίσης με μια υπηρεσία που θα επιτρέπει στα μελλοντικά αυτοκίνητά της να ανταλλάσσουν πληροφορίες για κενές θέσεις πάρκινγκ στην πόλη.

Παρ’ όλο που οι παραπάνω πλατφόρμες προσφέρουν διασύνδεση με το smartphone ή το tablet του οδηγού, ορισμένα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν και με το «έξυπνο» ρολόι του ιδιοκτήτη τους. Ετσι, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος που έδειξε η BMW είναι συμβατό με το Gear S της Samsung , μέσα από οποίο μπορεί ο χρήστης του να δώσει εντολή στο όχημα να βρει πάρκινγκ ή να το καλέσει για να επιβιβασθεί. Επίσης, η Audi παρουσίασε ένα smartwatch με την LG, που ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο.

Τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα βελτιώνουν και τον τρόπο που οδηγούμε

Τη στιγμή που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να υποκαταστήσουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό τον άνθρωπο που βρίσκεται στο τιμόνι, αντίθετα η General Motors ανέπτυξε ένα σύστημα που θα ενθαρρύνει τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. της να βελτιώσουν την οδηγική τους συμπεριφορά. Το σύστημα θα «παρακολουθεί» τον τρόπο οδήγησης, όπως για παράδειγμα πόσο απότομα φρενάρει κανείς ή πόσο συχνά «σανιδώνει» το γκάζι, ώστε μέσα σε 90 ημέρες να φτιάξει το «προφίλ» του οδηγού και να του δώσει συμβουλές για να βελτιώσει τη συμπεριφορά του. Η καινοτομία θα κάνει την εμφάνισή της από αυτή τη χρονιά σε μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία θα προσφέρει και οικονομικά κίνητρα για ασφαλέστερη οδήγηση σε όσους πελάτες της το επιλέξουν. Κι αυτό γιατί, σε συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρεία Progressive, θα λανσάρει μια υπηρεσία η οποία θα παρέχει εκπτώσεις στα ασφάλιστρα σε όσους έχουν καλό οδηγικό «προφίλ».

Από την άλλη μεριά, η Ford εξετάζει κατά πόσο, χάρις στην τεχνολογία, είναι οικονομικά βιώσιμα νέα επιχειρηματικά μοντέλα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα οποία θα επιτρέπουν σε πολλούς καταναλωτές να αγοράζουν και να μοιράζονται το ίδιο Ι.Χ. ή να νοικιάζουν ένα όχημα τη στιγμή που το θέλουν, πληρώνοντας μόνο για όσο το χρησιμοποιήσουν. Ετσι, έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά προγράμματα στο Λονδίνο, τη Γερμανία και την Ινδία, με στόλους ηλεκτροκίνητων οχημάτων κοινής χρήσης (car sharing), τα οποία μπορεί να βρει κανείς και να ξεκλειδώσει μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone του. Σε μία άλλη δοκιμή στην Μπανγκαλόρ στην Ινδία, άνθρωποι από την ίδια γειτονιά κατέχουν από κοινού το ίδιο αυτοκίνητο.

 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT