Η ιστορία του Chanel Νo5

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρίσι 1921.«Ένα γυναικείο άρωμα, με τη μυρωδιά μιας γυναίκας». Έτσι ξεκινάει η ιστορία του διασημότερου αρώματος στην ιστορία των αρωμάτων. Με την αφηρημένη και ταυτόχρονα τόσο συγκεκριμένη οδηγία που έδωσε η Mademoiselle Coco Chanel στον διάσημο αρωματοποιό Ernest Beaux , παραγγέλλοντάς του ένα άρωμα που θα έφερε την προσωπική της υπογραφή.

Αντί να χρησιμοποιήσει όμως ένα άρωμα με μια μόνο νότα, όπως συνηθιζόταν στην δεκαετία του '20, αντίθετα, ο Beaux πειραματίστηκε αναμιγνύοντας νότες βερτιβερίας,ylang ylang, ανθών πορτοκαλιάς, σανταλόξυλου, αιθέριου ελαίου νερολί, tonka bean, Mai rose, και του αγαπημένου λουλουδιού της Mademoiselle Chanel, γιασεμί.

Ο διάσημος αρωματοποιός δημιούργησε 8 διαφορετικές εκδοχές του αρώματος με σκοπό να τις παρουσιάσει στην Coco, όμως πρόσθεσε ένα ξεχωριστό συστατικό στο μπουκαλάκι που έφερε τον αριθμό 5. Το απόσταγμα αλδεΰδης, που δεν χρησιμοποιούνταν ως τότε στην αρωματοποιία, έμελε να κάνει το δείγμα no5 να ξεχωρίσει ανάμεσα στα υπόλοιπα. Αυτό το συνθετικό συστατικό που μπορούσε να εξυψώσει τις νότες του αρώματος, κάνοντας τες πλουσιότερες και εντονότερες, προσέθεσε μια ασυνήθιστη πολυπλοκότητα στο άρωμα, και πλέον θεωρείται συνώνυμο του No.5. Φυσικά, το πέμπτο δείγμα έγινε το αγαπημένο της Coco, ενισχύοντας ταυτόχρονα την πεποίθησή της, πως υπήρχε κάτι το μαγικό πίσω από τον αριθμό 5.

Λέγεται πως όταν η Gabrielle “Coco” Chanel ψέκασε με το άρωμα το περίγυρο του τραπεζιού της σε ένα δημοφιλές εστιατόριο του Παρισιού το 1921, οι περαστικές γυναίκες κυριολεκτικά σταματούσαν για να την ρωτήσουν από πού προερχόταν αυτή η θεσπέσια μυρωδιά.

Με το απλό του μπουκάλι το οποίο ξέφευγε από τον σύνηθες σχεδιασμό της εποχής και το διαμαντένιο του πώμα (εμπνευσμένο από το σχήμα της Place Vendome του Παρισιού), το ύφος του αρώματος που προκάλεσε τόσο έντονη αίσθηση στα 20s, έχει διατηρηθεί σχεδόν αμετάβλητο από τότε. Τριάντα χρόνια αργότερα, η γυάλινη φιάλη που φιλοξενούσε το διάσημο άρωμα, βρήκε την δική της τιμητική θέση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, ενώ ο Andy Warhold απεικόνισε την εμβληματική του φιγούρα σε μια σειρά από μεταξοτυπίες.

Το Chanen No.5, ήταν το πρώτο άρωμα που διαφημίστηκε κατά τη διάρκεια του αμερικανικού Super Bown, ενώ συνέχισε να διατηρεί την καινοτόμα εκστρατεία του για πολλές δεκαετίες μετά. Το 1937, η Mademoiselle Coco έγινε το πρόσωπο του αρώματος, όταν φωτογραφήθηκε για το Harper’s Bazaar στο ξενοδοχείο Ritz για την εναρκτήρια εκστρατεία του. Ο μύθος του αρώματος διαιωνίστηκε αργότερα από μερικές από τις διασημότερες γυναίκες του κόσμου, μεταξύ των οποίων της Marilyn Monroe, η οποία σε συνέντευξή της το 1952 στο Life Magazine , όταν την ρώτησαν  τι φοράει όταν ξαπλώνει στο κρεβάτι της, απάντησε «μερικές σταγόνες Chanel No.5»

Πρόσωπα του αρώματος έγιναν αργότερα η Cathrine Deneuve,η Suzy Parker,η Candice Bergen, η Lauren Hutton, η Nicole Kidman,η Audrey Tautou, ο Brad Pitt και πιο πρόσφατα η Gisele Bundchen.

Παρ'όλη όμως την πλούσια ιστορία του αρώματος, γεμάτη δόξα, στυλ και παροιμιώδεις πωλήσεις (ένα μπουκαλάκι Chanel No.5 πωλείτε ανά 30 δευτερόλεπτα), σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το εμβληματικό άρωμα καλείται ή να αναπροσαρμόσει τη φόρμουλά του ή να αποσυρθεί, διότι περιέχει βρύα, τα οποία, ύστερα από κλινικές έρευνες φάνηκε πως προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις στο δέρμα. 

Επιμέλεια Μπακούρη Μαριλίνα

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT