Τα κρινολίνα της Ιωάννας Τσάμη…

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα κρινολίνα της Ιωάννας Τσάμη…

H ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΑ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΜΙΛΑΕΙ

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ, ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ

ΧΟΥΒΑΡΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Τα κρινολίνα της Ιωάννας Τσάμη…-1

«Ολα άρχισαν πριν από δέκα χρόνια με μια κίτρινη φούστα, στον “

Εθνικό Υμνο” του Μιχαήλ Μαρμαρινού. Οσοι είχαν δει την παράσταση,

θυμούνταν για κάποιο λόγο εκείνη τη φούστα. Ετσι άρχισαν να χτυπάνε

τα τηλέφωνα…». Τότε ήταν 2002.

Σήμερα είναι 2013. Η Ιωάννα Τσάμη, που ξεκίνησε ως σχεδιάστρια

ρούχων για διαφημίσεις, με ατελιέ στου Ψυρρή, και εν συνεχεία

έντυσε με σουρεαλιστικά κοστούμια παραστάσεις σύγχρονου χορού,

πλέον έχει μπει για τα καλά στο θέατρο. Τι σημαίνει λοιπόν

«θεατρικό κοστούμι»; Από πού αρχίζει κανείς να σχεδιάζει ένα

κοστούμι-χαρακτήρα;

Από το Λονδίνο!

Οταν η ταλαντούχα ενδυματολόγος άρχισε να σχεδιάζει θεατρικά

κοστούμια, αποφάσισε να πάει για εκπαίδευση ένα χρόνο στο

Λονδίνο… «Εκεί ανακάλυψα τον κόσμο των συγγραφέων, το

κοστούμι-χαρακτήρα και το βρετανικό μέτρο», λέει. «Το Λονδίνο ήταν

μία απίστευτη εμπειρία. Οι Αγγλοι ενδυματολόγοι αρχίζουν να

δουλεύουν τα κοστούμια με τη λεπτομερή ανάγνωση του έργου. Εγώ

μέχρι τότε δούλευα κυρίως μέσα από τις πρόβες. Ξαφνικά λοιπόν όλο

αυτό ανατράπηκε. Μάθαμε να αναλύουμε τα πάντα στο κείμενο και πλέον

έβλεπα καθαρά, σαν να ήταν όλα εκεί όλα όσα χρειαζόμουν!».

Συζητάμε πίνοντας καφέ στου Ψυρρή, εκεί όπου κάποτε διατηρούσε

το εργαστήρι της. Σήμερα βέβαια, δεν το έχει πια ανάγκη. Είναι μία

από τις βασικές ενδυματολόγους του Εθνικού Θεάτρου και τα κοστούμια

της τα ράβουν έμπειρες μοδίστρες. Πάντως είναι γεγονός πως η

πρόσφατη δουλειά της για την περίφημη «Ηλέκτρα» του Γιάννη Χουβαρδά

κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και συζητείται πολύ! «Με τον

Χουβαρδά συνεννοηθήκαμε αμέσως – θέσαμε ως οδηγό την αισθητική στην

εποχή του αμερικανικού εμφυλίου και προχωρήσαμε. Γι’ αυτά τα

κοστούμια δούλεψα δυόμισι με τρεις μήνες. Πήγαινα καθημερινά στις

πρόβες κι αυτό με έκανε να νιώθω κομμάτι του έργου. Οι ηθοποιοί

δυσκολεύονταν στις πρόβες, τουλάχιστον στην αρχή. Πατούσαν τα

φορέματα και συχνά έπεφταν μέχρι να συνηθίσουν να χειρίζονται όλο

αυτό τον όγκο, δεν ήταν εύκολο. Στο τέλος όμως όλα κούμπωσαν κι

έτσι είχαμε αυτό το καλό αποτέλεσμα».

Ενώ μιλάμε για όλα αυτά βέβαια, η Ιωάννα έχει ήδη αρχίσει να

δουλεύει για την επόμενη παράσταση, την «Αντιγόνη», που θα ανέβει

το καλοκαίρι στο Μουσείο Μπενάκη, σε σκηνοθεσία Νατάσας

Τριανταφύλλη. Τη ρωτώ αν κουράζεται… Φέτος έντυσε περίπου δέκα

παραστάσεις! «Μου δίνει τεράστια χαρά αυτή η δουλειά», λέει. «Ενα

έργο αρχίζω να το δουλεύω πάντα με απίστευτο ενθουσιασμό, ο οποίος

σβήνει κάθε προηγούμενη εμπειρία ή κούραση. Πολλά πράγματα που έχω

κάνει τα ξεχνάω, δεν τα θυμάμαι. Ετσι ξεκινάω κάθε δουλειά με την

ίδια χαρά σαν να είναι η πρώτη, κάθε φορά από την αρχή». – Γιώτα

Αργυροπούλου

«Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» του Ευγένιου Ο’Νιλ, σε

σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, ανεβαίνει ώς τις 28/04 στο Εθνικό

Θέατρο (Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, τηλ. 210 5288.170,

www.n-t.gr).

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT