Μια επέτειος γεμάτη χρώμα

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Όλα ξεκίνησαν από ένα κίτρινο πουλόβερ που έπλεξε στο χέρι η GiulianaBenetton και πρόσφερε ως δώρο στο μεγαλύτερο αδελφό της, Luciano. Σε μια εποχή που η αντρική γκαρνταρόμπα περιοριζόταν σε μάλλον συμβατικούς τόνους, τα θετικά σχόλια που εισέπραξε φορώντας το, τον έπεισαν ότι υπήρχε περιθώριο στην αγορά για κάτι τέτοιο. Έτσι, το 1965, με τη συνδρομή και των δύο μικρότερων αδελφών τους θεμελιώθηκε η εταιρία που θα έκανε την πολυχρωμίαφίρμα: United Colors of Benetton.

Μισό αιώνα μετά, η πρόσκληση για ένα ταξίδι στο Treviso –γενέτειρα της οικογένειας και έδρα του ομίλου– ήταν επίσης κίτρινη, ενώ ανάλογες λεπτομέρειες ξεπρόβαλλαν σε όλη τη διάρκεια μιας περιήγησης η οποία ξεκίνησε από το πρώην εργοστασιακό συγκρότημα όπου στεγάζονται πλέον τα αρχεία και τα στούντιο της Benetton, στην κοντινή πόλη Castrette, και κατέληξε στη Fabrica, το πρωτοποριακό ερευνητικό εργαστήριο επικοινωνίας του ομίλου, γνωστό μεταξύ άλλων για τις διαβόητες διαφημιστικές καμπάνιες που αντί για ρούχα πρόβαλαν κοινωνικά ζητήματα.

Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-1
Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-2

Σχέδια, πλεκτά και φωτογραφίες από το αρχείο Benetton, και το λογότυπο της φίρμας στη Fabrica.

Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-3

Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-4

Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-5

Μια επέτειος γεμάτη χρώμα-6

Παρόλο που τίποτα στο πρόγραμμα δεν είχε στόχο να εντυπωσιάσει, οι εγκαταστάσεις από μόνες τους ήταν εντυπωσιακές: μια πασαρέλα δυναμικότητας εκατοντάδων θεατών, ένα μουσείο με όλα τα αυτοκίνητα και τα τρόπαια της Benetton από αγώνες Formula 1, τα πρώτα μηχανήματα βαφής νημάτων, που έδειχναν απαρχαιωμένα δίπλα σε μια υπερσύγχρονη πλεκτική μηχανή, τα στούντιο όπου φωτογραφίζονταν οι νέες συλλογές, κι ακόμα ρούχα, συσκευασίες, διαφημιστικά υλικά, δημοσιεύματα, μέχρι και λογιστικά στοιχεία από καταβολής του ομίλου.

«Το μέλλον για μας είναι να εκφράσουμε την ψυχή της φίρμας, η οποία περιλαμβάνει ουσιαστικά τρία στοιχεία», επισήμανε ο John Mollanger, Chief Product & Marketing Officer της United Colors of Benetton από τις αρχές του χρόνου. «Το πρώτο είναι η δεξιοτεχνία στην παραγωγή και το πάθος μας για τα πλεκτά, που θα αποτελέσουν βασικό συστατικό στην εξέλιξή μας. Το δεύτερο τα χρώματα, στα οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, όσον αφορά όχι μόνο τα ρούχα αλλά και την επικοινωνία, τη στάση, τις απόψεις μας. Το τρίτο είναι κάτι λιγότερο απτό: η έννοια της κοινωνικής δέσμευσης, του ενδιαφέροντος να γίνει ο πλανήτης μας ένα καλύτερο μέρος». Το τελευταίο, διευκρίνισε, αφορά τις διαδικασίες παραγωγής, την ποιότητα και τη διαχείριση των πρώτων υλών, αλλά και προγράμματα στοχευμένης δράσης.

Για να σηματοδοτήσει το κομβικό σημείο της 50ής επετείου, η Benetton πρόκειται να κυκλοφορήσει από τώρα μέχρι τον Απρίλιο του 2016 τέσσερις capsulecollections. «Η πρώτη περιλαμβάνει πέντε ιστορικά κομμάτια της φίρμας, ένα από κάθε προηγούμενη δεκαετία», εξήγησε ο Mollanger. «Είναι σχέδια αναγνωρίσιμα, αλλά προσαρμοσμένα στη σύγχρονη εποχή». Η δεύτερη θα έχει χαρακτήρα casual, η τρίτη σοφιστικέ, ενώ η τελευταία υπόσχεται εκπλήξεις. «Δεν προσβλέπουμε στο να φέρουμε καμία επανάσταση», κατέληξε με σεμνότητα. «Αποστολή της φίρμας είναι μάλλον να φέρει ένα χαμόγελο στα πρόσωπα του κόσμου».

www.benetton.com, facebook.com/benetton, twitter.com/benetton, instagram.com/benetton

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT