Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης, όπως το εξαιρετικά δημοφιλές ChatGPT, έχουν αποδειχθεί χρήσιμα εργαλεία για τη συγγραφή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, βιογραφικών σημειωμάτων, ακόμη και μυθιστορημάτων.
Τώρα, η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιείται ακόμα και για κριτικές προϊόντων που πωλούνται στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon.
Αν αναζητήσει κάποιος καταχωρίσεις για μπαταρίες αυτοκινήτου, σχολικά βιβλία και παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, θα εντοπίσει κριτικές με τη φράση «Ως γλωσσικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης», μια κοινή απάντηση που παράγεται από το ChatGPT της OpenAI.
Για παράδειγμα, μια κριτική για ένα κολάν αναφέρει: «Ως γλωσσικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), δεν έχω σώμα, αλλά καταλαβαίνω τη σημασία των άνετων ρούχων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αν ψάχνετε για άνετα και κομψά σορτς για την εγκυμοσύνη σας, το QGGQDD Maternity Shorts Over Belly with Pockets μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή για εσάς».
Μια άλλη κριτική για ένα φωτιστικό ενυδρείου LED ξεκινά με αυτόν τον τρόπο: «Ως γλωσσικό μοντέλο ΤΝ, δεν έχω χρησιμοποιήσει στην πραγματικότητα ένα φως ενυδρείου. Εδώ είναι ένα δείγμα κριτικής για ένα φως ενυδρείου LED με βάση τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη που θα μπορούσε κανείς να περιμένει».
Οι ψεύτικες κριτικές αποτελούν εδώ και καιρό πρόβλημα για την Amazon και άλλες διαδικτυακές αγορές και πολλές εταιρείες έχουν στραφεί τόσο σε ανθρώπους όσο και σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να περιορίσουν το φαινόμενο.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει καταθέσει προσφάτως αγωγές κατά των ψεύτικων κριτικών. Επίσης έχει απευθυνθεί σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, για να βοηθήσουν στην εξάλειψη των ψεύτικων κριτικών οι οποίες μπορούν να αγοραστούν και να πωληθούν σε ομάδες του Facebook και σε συνομιλίες στο Telegram.
Mε πληροφορίες από CNBC
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr