Δημοφιλής και στην Ελλάδα εφαρμογή «προδίδει» ευαίσθητα δεδομένα σε διαφημιστές

Δημοφιλής και στην Ελλάδα εφαρμογή «προδίδει» ευαίσθητα δεδομένα σε διαφημιστές

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δημοφιλής και στην Ελλάδα εφαρμογή «προδίδει» ευαίσθητα δεδομένα σε

διαφημιστές

Οι δημιουργοί της Brightest Flashlight για το Android παραδέχθηκαν

ότι η πολιτική απορρήτου «είναι παραπλανητική», αφού δεν αναφέρεται

πουθενά πως η «ταυτότητα» και η τοποθεσία των τηλεφώνων καταλήγουν

σε διαφημιστικές εταιρείες.

Του Κώστα Δεληγιάννη

Σε συμβιβασμό με την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου

(FTC) ήρθε η εταιρεία GoldenShores Technologies, δημιουργός της

εφαρμογής Brightest Flashlight, καθώς παραδέχθηκε πως η περιγραφή

της πολιτικής απορρήτου «ήταν παραπλανητική» και δεσμεύτηκε να την

αναδιατυπώσει.

Η Brightest Flashlight μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε φακό,

«ανάβοντας» στη μέγιστη φωτεινότητα τόσο την οθόνη όσο και το φλας

LED της κάμερας. Διατίθεται δωρεάν, προβάλλοντας διαφημίσεις. Έτσι,

είναι εξαιρετικά δημοφιλής, με περισσότερες από 50 εκατομμύρια

εγκαταστάσεις στο αμερικανικό Google Play Store και πάνω από 1

εκατομμύριο στο ελληνικό.

Στην πολιτική απορρήτου που εμφανίζεται στους χρήστες, πριν

«κατεβάσουν» την app στο κινητό τους, αναφέρεται πως η app θα

«διαβάζει» το ID της συσκευής, δηλαδή τον μοναδικό αριθμό που την

ταυτοποιεί. Επίσης, πως θα έχει πρόσβαση στο GPS, καταγράφοντας τη

γεωγραφική θέση του τηλεφώνου.

Όπως έδειξε η έρευνα της FTC, όμως, η GoldenShores Technologies

είχε «ξεχάσει» να αναφέρει πως μοιράζεται αυτές τις ευαίσθητες

πληροφορίες με διαφημιστές. Έτσι, όσοι χρήστες έχουν εγκαταστήσει

την app εκχωρούν τα σχετικά δεδομένα σε εταιρείες μάρκετινγκ, χωρίς

ουσιαστικά να το γνωρίζουν. Με αυτά τα στοιχεία, οι εταιρείες

μπορούν να διαπιστώσουν ποιες από τις προβαλλόμενες διαφημίσεις

«ανοίγει» ο κάτοχος του κινητού, όπως και πού βρίσκεται ανά πάσα

στιγμή.

Οι δημιουργοί της εφαρμογής συμφώνησαν να αναδιατυπώσουν την

πολιτική απορρήτου, ώστε να είναι ξεκάθαρο πώς λειτουργεί η app.

Επίσης, θα διαγράψουν όλα τα δεδομένα που έχουν συγκεντρώσει μέχρι

σήμερα.

Η Brightest Flashlight είναι η πρώτη που ερευνήθηκε από τη FTC, για

πιθανή παραπλάνηση των καταναλωτών. Η αμερικανική Ομοσπονδιακή

Επιτροπή Εμπορίου αναγνωρίζει πως η πολιτική απορρήτου αρκετών

εφαρμογών είναι ασαφής, με τους προγραμματιστές συχνά να μην

αναφέρουν ξεκάθαρα πώς σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τις ευαίσθητες

πληροφορίες που συλλέγουν.

Πάντως, πολλοί ειδικοί έχουν επισημάνει από καιρό ότι κάθε χρήστης

θα πρέπει να εξετάζει με αρκετή προσοχή σε ποια δεδομένα ζητά

πρόσβαση μια app και να είναι εξαιρετικά καχύποπτος στην περίπτωση

που αυτά τα δεδομένα δεν έχουν καμία σχέση με τη λειτουργία της

εφαρμογής.

Έτσι, και μόνο το γεγονός ότι η Brightest Flashlight είχε πρόσβαση

στο GPS, τη στιγμή που το μόνο που έκανε ήταν να μετατρέπει το

κινητό σε φακό, θα ήταν σημαντικός λόγος για να αποφασίσει να μην

την εγκαταστήσει.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT