δαπάνη
Αυξάνεται σταθερά η online διαφημιστική δαπάνη στη Μ. Βρετανία,
«σπάζοντας» το «φράγμα» των 4 δισεκατομμυρίων λιρών.
Συνολικά, πρόκειται για αύξηση 12,8% μέσα στο 2010 και, σύμφωνα
με μελέτη του Internet Advertising Bureau, ο ρυθμός αύξησής της
είναι τριπλάσιος σε σχέση με αυτόν του 2009, ξεπερνώντας τους
αντίστοιχους ρυθμούς των άλλων ειδών διαφήμισης και βγαίνοντας
δυναμικά από το κλίμα της οικονομικής ύφεσης.
Ο Γκάι Φίλιπσον, διευθύνων σύμβουλος του ΙΑΒ, είπε ότι «μεγάλες
φίρμες επανέφεραν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους το 2010
στα παλαιά επίπεδα, και η online διαφήμιση ήταν ο μεγάλος
νικητής».
Ο τομέας που σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν αυτός των
διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα, ο οποίος αυξήθηκε κατά 200%. Το
Facebook έχει κάνει σημαντική πρόοδο το τελευταίο έτος στο να
«πείσει» τους διαφημιστές να αντιληφθούν τα social media ως έναν
χώρο στον οποίο μπορούν να διαφημίσουν αποτελεσματικά τα
προϊόντα/υπηρεσίες που εκπροσωπούν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι Βρετανοί χρήστες του Ίντερνετ περνούν
το 25% του χρόνου τους online σε κοινωνικά δίκτυα- γεγονός που
δελεάζει τους διαφημιστές. Επίσης, διπλασιάστηκε η δαπάνη για
online video διαφημίσεις, με 54 εκατομμύρια λίρες να δαπανώνται για
διαφημιστικά μηνύματα πριν και μετά από βίντεο. Μεγάλη άνοδο
σημειώνουν και οι διαφημίσεις του χώρου των φορητών συσκευών.
Στην κορυφή της «πυραμίδας» εξακολουθεί να βρίσκεται το
αποκαλούμενο search advertising (μέσω μηχανών αναζήτησης) όπου
κυριαρχεί η Google και που σημείωσε αύξηση 8%. Κατά τον Ίαν
Μπάρμπερ, της Advertising Association, είναι ξεκάθαρος ο λόγος που
αυξάνεται η online διαφημιστική δαπάνη: «είναι στοχευμένη και κάνει
πιο εύκολο για τις εταιρείες να αποφασίσουν πού θέλουν να
απευθυνθούν».
Σχετικά με τη διαφήμιση σε άλλα μέσα: σημειώνεται γενικότερη
ανάκαμψη στο χώρο, με την τηλεόραση να επιστρέφει στα παλιά της
επίπεδα, μετά από μακρά πτώση. Αλλά ο Τύπος υποφέρει, καθώς τα
περιοδικά και οι εφημερίδες βλέπουν τα έσοδά τους από διαφημίσεις
να συνεχίζουν να πέφτουν. Οι μικρές αγγελίες, κάποτε σημαντική πηγή
εσόδων, πλέον «παίζουν» περισσότερο online. Ωστόσο, κατά την Λιν
Άντερσον, της Newspaper Society, οι μικρότερες, τοπικές εφημερίδες
«πιάνουν» κάποια από τα έσοδα που προκύπτουν από τη διαφημιστική
δαπάνη στο διαδίκτυο, χάρη στα sites τους: «Γίνονται όλο και
ικανότερες (οι εφημερίδες) στο να βρίσκουν νέους τρόπους να
‘αιχμαλωτίζουν’ το κοινό τους».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC