διαφημιστές
Ένας εισαγγελέας στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρότεινε
την εφαρμογή ορισμένων περιορισμών στο δικαίωμα των διαφημιστών να
χρησιμοποιούν το όνομα των ανταγωνιστών τους ως λέξεις – κλειδιά,
προκειμένου να δημιουργήσουν χορηγικά link στις μηχανές αναζήτησης
στο Διαδίκτυο
Εάν το δικαστήριο συμφωνήσει με αυτή την άποψη, τότε η απόφασή
του μπορεί να κάνει ορισμένους διαφημιστές πιο προσεκτικούς στην
αγορά των διαφημιστικών στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google.
Πρόκειται για μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές των
τελευταίων χρόνων.
«Με αυτή την γνώμη, οι πελάτες της Google θα πρέπει να σκεφθούν
ξανά και πολύ καλά εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν το όνομα μίας
ανταγωνίστριας εταιρείας προκειμένου να «επικολλήσουν» ένα
διαφημιστικό link» αναφέρει η Κίρστεν Γκίλμπερτ, συνεργάτης της
Marks&Clerk Solicitos από το Λονδίνο.
Η πρόταση προετοιμάστηκε από έναν γενικό εισαγγελέα στο
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο, που μελετά τη μήνυση της
εταιρείας Interflora, μία εταιρεία διανομής λουλουδιών εναντίον της
βρετανικής αλυσίδας Marks&Spencers, που διαθέτει μία
ανταγωνιστική εταιρεία ανθοπωλείων.
Όταν κάποιος στη Βρετανία βάζει τη λέξη Interflora στην
αναζήτηση της Google, τότε εμφανίζεται η διαφήμιση από τρεις
διαφορετικές ιστοσελίδες: Marks&Spencers, Asda και Interflora.
Ο εισαγγελέας και η εταιρεία υποστηρίζουν ότι αυτό μπερδεύει τους
καταναλωτές.
Η μήνυση αυτή είναι η τελευταία από μία σειρά αντίστοιχων
περιπτώσεων στην Ευρώπη, όπου ζητείται η διευκρίνιση των παραμέτρων
της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης, που αποφέρει κέρδη 20
δισεκ. δολαρίων ετησίως μόνο στην Google.
Η απόφαση για την LVMH
Σε μία απόφαση σταθμό πέρυσι, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατέληξε
πως η Google δεν ήταν υπεύθυνη σε μία υπόθεση παράβασης για το σήμα
κατατεθέν εταιρείας. Την υπόθεση έφερε στα δικαστήρια η LVMH Moët
Hennessy Louis Vuitton και άλλοι ιδιοκτήτες brand ονομάτων. Η LVMH
υποστήριξε πως η Google θα πρέπει να μπλοκάρει άλλους
διαφημιζόμενους από το να αγοράσουν λέξεις κλειδιά που σχετίζονται
με εταρείες της LVMH, όπως η Louis Vuitton, τονίζοντας ότι αυτές οι
διαφημίσεις χρησιμοποιούνταν για να οδηγούν τους καταναλωτές σε
ιστοσελίδες που πουλούν ψεύτικες τσάντες, ενώ παράλληλα καταπατεί
τη νομοθεσία σχετικά με το σήμα κατατεθέν.
Η Interflora από την πλευρά της αντί να μηνύσει την Google
κινήθηκε κατά του χρήστη της υπηρεσίας, στη συγκεκριμένη περίπτωση
την Marks & Spencer. Παρόλα αυτά, εάν το δικαστήριο αποφανθεί
υπέρ της πρότασης του γενικού εισαγγελέα, η απόφαση θα έχει
οικονομικές προεκτάσεις για την Google, καθώς οι διαφημιστές θα
έχουν μικρότερα για να αγοράσουν λέξεις κλειδιά των αντιπάλων
τους.
Οι αναλυτές πιστεύουν όμως ότι οι επιπτώσεις μπορούν να
περιοριστούν ανάλογα με τις παραμέτρους τις υπόθεσης, που βασίζεται
στην περίπτωση που οι καταναλωτές μπερδεύονται από τη διαφήμιση της
Marks & Spencer’s, νομίζοντας ότι πηγαίνουν στην ιστοσελίδα της
Interflora.
www.kathimerini.grμε πληροφορίες από New York Times