Η αιχμή της επιστήμης και της τεχνολογίας θα χρησιμοποιηθεί
φέτος στην αμερικανική τηλεόραση. Αμερικανοί επιστήμονες
κατασκεύασαν έναν υπολογιστή που μπορεί να μιμηθεί την ανθρώπινη
νοημοσύνη. Αυτός ο υπολογιστής θα είναι ο μεγάλος αντίπαλος των
παικτών του Jeopardy, που προβάλλεται με επιτυχία στην αμερικανική
τηλεόραση από το 1964.
Δύο από τους πιο επιτυχημένους παίκτες του Jeopardy, ο Κεν
Τζένιγκς και ο Μπραντ Ράτερ, θα παίξουν δύο παιχνίδια εναντίον του
Watson, του προγράμματος που ανέπτυξε η ομάδα τεχνητής νοημοσύνης
της IBM. Τα παιχνίδια θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 14 – 16
Φεβρουαρίου 2011.
Η IBM δημιούργησε και τον υπολογιστή εναντίον του έπαιξε ο Γκάρι
Κασπάροφ το 1997 στο σκάκι.
Το φορμάτ των ερωτοαπαντήσεων του Jeopardy είναι μία
διαφορετικού είδους πρόκληση. Πολύ συχνά οι παίκτες πρέπει να
χρησιμοποιήσουν πονηριά, λογοπαίγνια και γρίφους προκειμένου να
απαντήσουν γρήγορα.
Το όνομα Watson δόθηκε στον υπολογιστή προς τιμή του ιδρυτή της
IBM, Τόμας Τζ. Γουάτσον. Φυσικά δεν θα θυμίζει κάποιο από τα ρομπότ
κάποιας ταινίας ή σειράς. Η IBM δήλωσε ότι στο τηλεπαιχνίδι θα
εμφανίζεται μία ψηφιακή μορφή (avatar) του υπολογιστή.
Βραβείο ενός εκατ. δολαρίων
Ο Watson έχει δοκιμαστεί ήδη σε περίπου πενήντα παιχνίδια
εναντίον παλιών «πρωταθλητών» του Jeopardy. Ωστόσο, ούτε η IBM,
ούτε οι υπεύθυνοι του παιχνιδιού έχουν ανακοινώσει ποιο είναι το
ποσοστό επιτυχίας του υπολογιστή.
Ο νικητής θα πάρει ένα βραβείο ύψους 1 εκατομμυρίου
δολαρίων.
Η IBM ανακοίνωσε ότι αν κερδίσει ο Watson θα δωρίσει τα χρήματα,
ενώ οι δύο παίκτες δήλωσαν ότι θα χαρίσουν τα μισά κέρδη.
Ο Κεν Τζένιγκς είναι ο «πρωταθλητής» του τηλεπαιχνιδιού, με ένα
σερί νικών σε 74 παιχνίδια τη σαιζόν 2004 – 2005. Ο Μπραντ Ράτερ
από την άλλη πλευρά, έχει κερδίσει περισσότερα χρήματα από κάθε
άλλο παίκτη του Jeopardy. Κέρδισε 3,3 εκατ. δολάρια στην πρώτη του
εμφάνισε, σε τρία συνεχόμενα τουρνουά.
Τέλος, η IBM ελπίζει ότι η τεχνολογία που θα παρουσιάσει θα έχει
και κάποια πρακτική χρήση. Για παράδειγμα θα μπορούσε ο υπολογιστής
αυτός να βοηθήσει γιατρούς κάνοντας διάγνωση ή να βοηθήσουν τους
πελάτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στα κέντρα τεχνικής
υποστήριξης.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AP