τεχνολογίας
Η σύγκλιση της τηλεόρασης και του Ιντερνετ είναι αναπόφευκτη. Θα
γίνει όμως αρμονικά, μαζί με τους μεγάλους παροχείς καλωδιακών και
δορυφορικών υπηρεσιών; Θα τους «αφήσει» απέξω;
H συγκεκριμένη ερώτηση βρισκόταν στα χείλη πολλών κατά τη
διάρκεια της πρόσφατης «Consumer Electronics Show», την στιγμή που
οι κατασκευαστές προσέφεραν τηλεοπτικές συσκευές με σύνδεση στο
Ιντερνετ· την ίδια στιγμή που «γίγαντες» της βιομηχανίας έκαναν
λόγο για «επανακαθορισμό της τηλεόρασης».
«Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε όλη τη διαθέσιμη τεχνολογία για να
δημιουργήσουμε μια καλύτερη καταναλωτική εμπειρία», λέει ο Glenn
Britt, επικεφαλής της καλωδιακής της Time Warner. «Μια καλύτερη
εμπειρία θα βοηθήσει όλα τα καλωδιακά κανάλια να διατηρήσουν τους
πελάτες τους και το συνδρομητικό μοντέλο στο οποίο βασίζονται.
Παράλληλα, θα ενισχύσει τις πωλήσεις των κατασκευαστών»,
κατέληξε.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης βέβαια υπήρξε κάποια στιγμή όπου η
φαντασία «συγκρουόταν» με την πραγματικότητα· όταν εμφανίζονταν οι
παροχείς καλωδιακών και δορυφορικών υπηρεσιών.
«Σκεφτόμαστε πάρα πολύ να συνεργαστούμε με την καλωδιακή
τηλεόραση», είπε ο Rishi Chandra, εκπρόσωπος της Google. Η
μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου θα μπορούσε μ’ αυτή τη
συνεργασία να προσφέρει μονομιάς στον χρήστη ό,τι ζητήσει: ζωντανά
τηλεοπτικά κανάλια, ηχογραφημένες εκπομπές, επιλογές on-demand και
Web streams. Μέχρι τώρα, βέβαια, αυτό λειτουργεί μόνο με το Dish
Network. «Σ’ αυτήν την φάση, είμαστε περιορισμένοι», συμπλήρωσε ο
Chandra.
Όλα σχεδόν τα στελέχη στις εταιρείες τεχνολογίας και media
συμφώνησαν ότι οι προοπτικές καινοτομίας είναι με κάποιον τρόπο
προφανείς: η Time Warner Cable, ένας από τους μεγαλύτερους παροχείς
καλωδιακών υπηρεσιών ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να διαθέτει τα
προγράμματά της κατευθείαν σε συσκευές Sony και Samsung· αφήνοντας
πίσω την εποχή που του σετ αποκωδικοποιητή και τηλεόρασης.
Πλέον, με τις «έξυπνες» τηλεοράσεις, ο πελάτης της Time Warner
θα έχει μια εφαρμογή καλωδιακής τηλεόρασης δίπλα σε μια εφαρμογή
YouTube και Facebook, όλα μαζί σε μια «μπάρα» αναζήτησης και με
σύνδεση στο Ιντερνετ. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα, η Comcast
ανακοίνωσε από κοινού με την Time Warner ότι θα αναπαράξει τις
εκπομπές των ζωντανών καναλιών σε tablets. Στο ίδιο μήκος κύματος
κινούνται οι Verizon και η Cablevision.