Alibaba
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η Alibaba σχεδιάζει την
επέκτασή της σε 52 πόλεις της Κίνας μέσα στα επόμενα δύο χρόνια,
από 20 πόλεις όπου δραστηριοποιείται σήμερα. «Στην Κίνα ακούμε
συχνά ιστορίες απώλειας εμπορευμάτων ή καταστροφής κιβωτίων κατά τη
μεταφορά τους. Η κίνηση της Alibaba να αναλάβει αυτό τον τομέα
είναι σωστή. Η επένδυση αυτή θα βοηθήσει τους πελάτες της εταιρίας
να είναι βέβαιοι ότι τα εμπορεύματά τους θα φθάσουν άθικτα στον
προορισμό τους», λέει ο Βίκτορ Γιπ, αναλυτής της UOB Kay Hian στο
Χονγκ Κονγκ.
«Ελπίζω ότι σε μία δεκαετία από σήμερα, κάθε Κινέζος πελάτης που
θα παραγγέλνει κάτι μέσω του Διαδικτύου, θα παραλαμβάνει το προϊόν
του μέσα σε οκτώ ώρες, χάρη και στη ραγδαία αστικοποίηση κάθε
αγροτικής περιοχής της χώρας», είπε ο Τζακ Μα, πρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος της Alibaba Group. Ο χαρισματικός Μα εκτιμά ότι
η κινεζική αγορά είναι διασπασμένη και δεν προσφέρει ικανοποιητικές
υπηρεσίες στους πελάτες της.
Η διαδικτυακή αγορά της Κίνας έφθασε τα 17,93 δισ. δολάρια στο
δεύτερο τρίμηνο του 2010, ενώ η Taobao -θυγατρική της Alibaba-
εξασφάλισε μερίδιο 75,2% της αγοράς αυτής. Η Taobao, που
διαχειρίστηκε διαδικτυακές αγορές ύψους 60,77 δισ. δολαρίων το
2010, φιλοδοξεί να εξασφαλίσει ημερήσιο όγκο συναλλαγών της τάξης
των 20 εκατ. δολαρίων μέχρι το 2012, από περίπου 8 εκατ. δολάρια
σήμερα.
Την ίδια στιγμή, η Taobao βρίσκεται σε συνομιλίες με στόχο τη
διαπραγμάτευση της μετοχής της στο χρηματιστήριο. Τους τελευταίους
μήνες, κινεζικές εταιρίες του Διαδικτύου, όπως οι Dangdang.com και
η Youku.com (η κινεζική απάντηση στην Amazon) πραγματοποίησαν
επιτυχημένες εισαγωγές των μετοχών τους στο χρηματιστήριο της Νέας
Υόρκης. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, όμως, το αφεντικό της Dangdang,
Λι Γκουντσίν, κατηγόρησε τη Morgan Stanley για υποτίμηση της
εισαγωγής της μετοχής στο χρηματιστήριο, αξίας 272 εκατ. δολαρίων,
λέγοντας ότι θα προτιμούσε την εισαγωγή να έχει διαχειρισθεί η
Goldman Sachs.
www.kathimerini.gr
με στοιχεία από Reuters