Apple
Τη δική της υπηρεσία online πληρωμών για συνδρομές σε εφημερίδες
και περιοδικά αποκάλυψε η Google, μόλις μία ημέρα μετά την
παρουσίαση αντίστοιχης υπηρεσίας από την Apple.
Το Google One Pass «ανοίγει το δρόμο» για τη χρέωση περιεχομένου
ιστοσελίδων, με ιδιαίτερο προσανατολισμό στο κοινό που χρησιμοποιεί
smartphones και tablet computers. Οι ιδιοκτήτες/ κάτοχοι του
περιεχομένου θα κρατούν το 90% των εσόδων από τις πωλήσεις μέσω One
Pass, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσό για την υπηρεσία της Apple
είναι 70%.
Η κίνηση της Google αποτελεί άλλη μία εξέλιξη στο χώρο των
εκδόσεων, που προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για επίτευξη
κέρδους, καθώς τα έσοδα από τα κλασικά έντυπα μειώνονται
συνεχώς.
Η «αντίπαλη» Apple από πλευράς της εξέλιξε το μοντέλο συνδρομών
που έχει αναπτυχθεί για την online εφημερίδα του Ρούπερτ Μέρντοχ,
The Daily.
Σε πρώτο επίπεδο, το One Pass θα είναι διαθέσιμο σε Μ. Βρετανία,
ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία, ενώ προβλέπεται
περαιτέρω επέκταση στο μέλλον. Το μοντέλο της υπηρεσίας της Google
θεωρείται πιο «ελεύθερο» (για τους εκδότες) σε σχέση με αυτό της
Apple. Πολλές εφημερίδες (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι
Financial Τimes, ο Economist και οι Ney York Τimes) έχουν δηλώσει
ότι δεν έχουν βεβαιωθεί ακόμα σχετικά με το πώς επηρεάζει το νέο
μοντέλο της Apple τις στρατηγικές τους σχετικά με τη χρέωση υλικού
που απευθύνεται σε χρήστες iPhone και iPad. Σημαντικό ρόλο έπαιξε
και το 30% που «κρατά» η Apple από κάθε πώληση.
Προς την κατεύθυνση του One Pass κινείται ήδη η Associated
Newspapers (ιδιοκτήτρια της Daily Mail), η οποία κατέχει την πιο
δημοφιλή online εφημερίδα της Μ. Βρετανίας, τη Mail Online.
Αντίστοιχα, το ενδεχόμενο χρήσης του One Pass εξετάζουν και οι El
Pais, Die Weld, Bild, καθώς και το ειδησεογραφικό site Tomorrow
Focus.
Ο Μαντχάβ Τσινάπα, στέλεχος της Google, δήλωσε πως στόχος είναι
η προώθηση της «καινοτομίας και του πειραματισμού» στην
ειδησεογραφική βιομηχανία.
«Μιλάμε με εκδότες εδώ και καιρό σχετικά με το πώς γίνεται να
ευημερήσουν στο διαδίκτυο. Κύριο πρόβλημά τους ήταν οι δυσκολίες
και το σύνθετο της όλης υπόθεσης της διάθεσης περιεχομένου επί
πληρωμή» είπε σχετικά, συμπληρώνοντας πως «οι εκδότες πλέον
συνειδητοποιούν πως χρειάζεται να πειραματιστούν για να βρουν αυτά
που θα δουλέψουν. Θεωρούμε ότι το One Pass θα είναι πάρα πολύ καλό
για τη βιομηχανία- ένα εργαλείο απλό και εύχρηστο τόσο για τους
χρήστες όσο και από επιχειρηματικής πλευράς».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian