Η δημοφιλής ιστοσελίδα ανταλλαγής σύντομων μηνυμάτων Twitter δεν
σχεδιάζει να εισηχθεί στο χρηματιστήριο και ούτε χρειάζεται
επιπλέον κεφάλαια, χάρη στη σημαντική του κερδοφορία, όπως είπε ο
συνιδρυτής του Twitter Μπιζ Στόουν.
Ο κ. Στόουν απέρριψε επίσης πληροφορίες που ήθελαν την
ιστοσελίδα να βρίσκεται σε συνομιλίες με την επενδυτική JPMorgan
Chase & Co. για την εξαγορά ποσοστού 10% του Twitter έναντι 450
εκατ. δολαρίων, συμφωνία που υπολογίζει την αξία της ιστοσελίδας
στα 4,5 δισ. δολάρια.
«Εχουμε τόσα πολλά σχέδια μπροστά μας, μέχρι να σκεφτούμε αυτά
τα θέματα. Δεν το συζητάμε καν. Η προοπτική είναι ακόμη πολύ
μακρινή», είπε ο 36χρονος κ. Στόουν, που βρέθηκε σε συνέδριο στη
Σεούλ της Νότιας Κορέας. Η εταιρία που ιδρύθηκε το 2006 απασχολεί
σήμερα 350 άτομα.
Οι εκτιμήσεις της αξίας εταιριών κοινωνικής δικτύωσης έχουν
φθάσει στα ύψη, με την πρόσφατη περίπτωση της Goldman Sachs που
εκτίμησε το Facebook στα 50 δισ. δολάρια. Η ιστοσελίδα Twitter
επιτρέπει στους χρήστες της να ανταλλάσσουν σύντομα μηνύματα 140
χαρακτήρων. Η ιστοσελίδα διαθέτει σήμερα 175 εκατομμύρια
χρήστες.
Τον περασμένο μήνα, ο δημιουργός του πάλαι πότε επαναστατικού
λογισμικού περιήγησης στο Διαδίκτυο, Netscape, Μαρκ Αντρέεσεν,
επένδυσε 80 εκατ. δολάρια στο Twitter. Ο κ. Στόουν αποκάλυψε επίσης
ότι πριν δύο χρόνια βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με την εταιρία του
Facebook, χωρίς ωστόσο οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε συμφωνία. Ο
Μπιζ Στόουν ίδρυσε το Twitter μαζί με τους Εβαν Ουίλιαμς και Τζακ
Ντόρσι το 2006, εγκαταλείποντας σταδιοδρομία στην Google.
Ο κ. Στόουν υπερασπίσθηκε το ρόλο του Twitter σε πρόσφατο άρθρο
του, μετά τη φραγή που επέβαλε στην ιστοσελίδα το καθεστώς
Μουμπάρακ στην Αίγυπτο, στην προσπάθειά του να τιθασεύσει το
αντιπολιτευτικό κίνημα. «Το Twitter βρήκε τον τρόπο να γίνει
δημοφιλές σε όλο τον κόσμο. Η εμπειρία μας αυτή μας έπεισε ότι οι
ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης καλούνται να διαδραματίσουν
κρίσιμο, θετικό ρόλο σε όλο τον κόσμο», είπε ο κ. Στόουν στην
ομιλία του στη Σεούλ.
Στο μεταξύ, η ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς υπολογιστών τύπου
tablet, όπως το iPad, συνέβαλε σημαντικά στην εδραίωση του Twitter
και άλλων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την εταιρία
αναλυτών eMarketer, το Twitter εξασφάλισε διαφημιστικά έσοδα της
τάξης των 45 εκατ. δολαρίων το 2010, ενώ τα έσοδά αυτά αναμένονταν
να φθάσουν τα 150 εκατ. δολάρια το 2011.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters