Το Display Advertising επιστρέφει

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Display Advertising επιστρέφει
Το Display Advertising επιστρέφει-1

Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε το IAB Europe εμφανίζεται μια

αναγέννηση για την κατηγορία του display για το 2010. Με μέσο

ποσοστό ανάπτυξης 21,3%, το display advertising ξεπέρασε το search

ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο format online διαφήμισης στην Ευρώπη.

Το search, το οποίο υπήρξε καταλύτης της ανάπτυξης της online

διαφήμισης τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε κατά μέσο όρο 15,1% στις

25 αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα. Το video, το mobile

advertising και τα social media συνεισέφεραν όλα στην ανάπτυξη του

display.

Η ετήσια αναφορά online διαφημιστικής δαπάνης του IAB Europe

δείχνει συνολική ανάπτυξη 15,3% μέσα στο 2010, σε μια Ευρώπη της

οποίας η συνολική διαφημιστική αγορά μεγάλωσε μόνο κατά 5,0% στην

ίδια περίοδο. Η συνολική online διαφημιστική δαπάνη άγγιξε τα 17,7

δισ. ευρώ μέσα στο 2010, από 15,3 δις. στο 2009, και πλέον

αντιστοιχεί στο 18% του συνόλου της Ευρωπαϊκής διαφημιστικής

αγοράς. Οι αγορές με τη μεγαλύτερη online διαφημιστική δαπάνη είναι

η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ιταλία και η

Ισπανία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 74% του συνόλου της αγοράς.

Οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσωπεύουν

σχεδόν το 1/10 (9,8%) του συνόλου.

Ώθηση στο branding μέσα από το display advertising

To display advertising αυξήθηκε τουλάχιστον κατά 20% μέσα στο

2010 σε πολλές αγορές, τόσο ώριμες όσο και αναπτυσσόμενες. Ρυθμούς

ανάπτυξης πάνω του μέσου όρου παρουσίασαν η Ιρλανδία (31%), η

Ισπανία (30%) και η Ρωσία (27%). Η δαπάνη που αντιστοιχεί σε video

διπλασιάστηκε στις περισσότερες αγορές. Στην Ισπανία το video

παρουσίασε αύξηση της τάξης του 125%, φτάνοντας τα 13 εκατ. ευρώ –

η αντίστοιχη αύξηση για τη Μ. Βρετανία ήταν 90%, φτάνοντας τα 63

εκατ. ευρώ.

Search Advertising

To paid search συνέχισε τη διψήφια ανάπτυξή του, με ένα μέσο όρο

15,1%. Παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία online διαφήμισης,

αντιπροσωπεύοντας το 45% του συνόλου, σε σχέση με το 33% του

display και το 22% των classifieds/directories. Ενώ πιο

καθιερωμένες αγορές βίωσαν μικρότερες αυξήσεις (+8% για τη Μ.

Βρετανία, +10% για τη Γαλλία), πολλές είδαν εκρηκτική ανάπτυξη

(+44% για την Ουγγαρία, +31% για την Πολωνία).

Mobile Advertising

Το mobile search και το mobile advertising συμπεριλαμβάνονται

για πρώτη φορά φέτος στο report. Παρ’ότι σχετικά νούμερα είναι

διαθέσιμα για μόνο 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν την

πολυαναμενόμενη απογείωση του mobile advertising εξαιτίας της

ανάπτυξης του οικοσυστήματος των smartphones/3G/εφαρμογών. Στις 12

αυτές αγορές, η δαπάνη ήδη αντιστοιχεί στο 2-3% του συνόλου.

Το τελικό report θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος του μήνα στο

site του IAB Hellas αποκλειστικά για τα μέλη του.

www.kathimerini.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT