Tα online κουπόνια της Groupon μπορεί να δίνουν τη δυνατότητα
στους Αμερικανούς να αποταμιεύουν ορισμένα χρήματα αλλά δεν
πρόκειται πάντα για καλές συμφωνίες, τουλάχιστον όσον αφορά τους
εμπόρους. Ορισμένες επιχειρήσεις παραπονιούνται ότι όσοι κυνηγούν
παζάρια σπάνια ξαναγυρίζουν, αφού πετύχουν ένα φθηνό γεύμα ή
μασάζ.
Ένα νέο site που λέγεται LevelUp θεωρεί ότι έχει βρει τον τρόπο
ώστε εστιατόρια, σαλόνια ομορφιάς και άλλα τοπικά καταστήματα να
ξαναφέρνουν τους πελάτες τους πίσω. Για να ενισχύσει τη δύναμη της
συνήθειας, η εταιρεία δίνει μια σειρά προσφορών όπου η μία είναι
καλύτερη από την προηγούμενη. Η LevelUp θα ξεκινάει με μια αρχική
προσφορά η οποία θα ευθυγραμμίζεται με τους ανταγωνιστές και θα
ακολουθείται από βελτιωμένες στη συνέχεια· έτσι, η εταιρεία
υπολογίζει ότι ο πελάτης θα εξοικειώνεται με την
επιχείρηση/κατάστημ και θα ξαναγυρίζει ακόμη και χωρίς έκπτωση.
Ωστόσο, αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι είναι πολύ νωρίς για
εξαγωγή συμπερασμάτων από αυτό το εγχείρημα καθώς η Groupon
παραμένει μια υπηρεσία ισχυρά εδραιωμένη στην καταναλωτική
συνείδηση. Δημιούργησε ένα φαινόμενο marketing ικανοποιώντας την
«πείνα» των ανθρώπων για παζάρια και καλύτερες τιμές. Δίνει την
ευκαιρία για εκπτώσεις που αφορούν τις προτιμήσεις ενός ατόμου στην
πόλη που διαμένει. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να πληρώσει 20
δολάρια για μια δωροεπιταγή των 40 δολαρίων που εξαργυρώνεται σε
σπα, εστιατόριο, σε πλυντήριο αυτοκινήτου και σε στούντιο
γιόγκα.
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η αγορά με τα online κουπόνια, αν και
εύκολη να ‘αντιγραφεί’ (αρκεί μια ομάδα πώλησης για να συνάπτει
συμφωνίες με εμπόρους και μια υπηρεσία αποστολής e-mail προς τους
πελάτες που εγγράφονται στο site), δεν «δαμάζεται» τόσο εύκολα. Η
ηγετική παρουσία της Groupon στην αγορά με 83 εκατομμύρια
συνδρομητές, η δεύτερη κατά σειρά Living Social με 39 εκατομμύρια
καθιστά το πεδίο εξαιρετικά δύσβατο για την φιλόδοξη κατά τ’ άλλα
LevelUp με τους 100.000 συνδρομητές.
Την ίδια στιγμή, το Facebook δοκιμάζει ένα πρόγραμμα συμφωνιών
σε πέντε πόλεις των ΗΠΑ προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την ευρεία
βάση των 750 εκατομμυρίων χρηστών του παγκοσμίως. Μέσα στο
«παιχνίδι» βέβαια και η Google, που ξεκίνησε το πρώτο σχετικό
πρόγραμμα στο Portland του Oregon.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AFP