Η ιαπωνική εταιρεία Toshiba μπαίνει κι αυτή στο «χορό» των
υπολογιστών-ταμπλετών (tablets), ανακοινώνοντας ότι θα κυκλοφορήσει
μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 μια συσκευή με οθόνη 10 ιντσών, σε
τιμή συγκρίσιμη με αυτή του iPad της Apple, που άνοιξε το δρόμο για
τη νέα αγορά, η οποία ήδη γνωρίζει «έκρηξη» διεθνώς.
Το Toshiba Tablet, όπως θα λέγεται, θα «τρέχει» την επερχόμενη
έκδοση Honeycomb του λειτουργικού συστήματος Android της Google και
θα «στοχεύει»στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, σύμφωνα με το πρακτορείο
Ρόιτερ. Όπως και οι άλλες παρεμφερείς ταμπλέτες, θα παίζει βίντεο
υψηλής ανάλυσης και θα επιτρέπει στον χρήστη να συνδέεται στο
διαδίκτυο, να παίζει παιγνίδια και να διαβάζει ηλεκτρονικά
βιβλία.
Η νέα ιαπωνική ταμπλέτα θα ζυγίζει γύρω στα 770 γραμμάρια, θα
χρησιμοποιεί τον επεξεργαστή Tegra 2 της Nvidia, θα διαθέτει
δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης (Wi-Fi), αλλά δεν θα έχει
ενσωματωμένη δυνατότητα σύνδεσης σε ευρυζωνικά δίκτυα κινητής
τηλεφωνίας. Θα διαθέτει, επίσης, μια κάμερα μπροστά και μια πίσω,
ενώ ο χρήστης θα μπορεί να «κατεβάζει» εφαρμογές από το σχετικό
ηλεκτρονικό κατάστημα.
Το Toshiba Tablet θα κοστολογηθεί ανταγωνιστικά σε σχέση με το
iPad, που αρχίζει από τα 499 δολάρια, αλλά η ιαπωνική εταιρεία δεν
υπεισήλθε σε λεπτομέρειες προς το παρόν. Εκπρόσωπος της εταιρίας
ξεκαθάρισε ότι το συγκεκριμένο προϊόν θα είναι το πρώτο σε μια
σειρά παρόμοιων συσκευών, καθώς η Toshiba προστίθεται να επενδύσει
στην κατηγορία των tablet PCs, την οποία θεωρεί πολλά υποσχόμενη
στο μέλλον.
Η εταιρεία -η οποία έχει μερίδιο περίπου 5% στην παγκόσμια αγορά
προσωπικών υπολογιστών- θα παρουσιάσει επισήμως για πρώτη φορά το
Toshiba Tablet αυτή την εβδομάδα, στη διεθνή έκθεση ηλεκτρονικών
καταναλωτικών προϊόντων του Λας Βέγκας στις ΗΠΑ.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ταμπλετών αναμένεται να ξεπεράσουν τα 50
εκατομμύρια το 2011, καθώς κι άλλες εταιρίες, όπως η HP και η RIM
(Blackberry), θα κυκλοφορήσουν νέες συσκευές. Η Apple πούλησε
περισσότερα από 12 εκατ. iPads το 2010 και, στο άμεσο μέλλον,
σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχίσει να αποτελεί το κυρίαρχο
«όνομα» σε αυτή την αναδυόμενη αγορά, καθώς οι ταμπλέτες που ήδη
κυκλοφόρησαν από εταιρείες όπως οι Dell και Samsung, δεν ήσαν
φθηνότερες από το προϊόν της Apple.
www.kathimerini.grμε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ