Εν εξελίξει η CEBIT στο Αννόβερο

4' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εν εξελίξει η CEBIT στο Αννόβερο
Εν εξελίξει η CEBIT στο Αννόβερο-1

Για μια ακόμη χρονιά η έκθεση τεχνολογίας CEBIT στο Αννόβερο της

Γερμανίας, η μεγαλύτερη του είδους της στον κόσμο, η οποία ξεκίνησε

την Τετάρτη, αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική «πασαρέλα» από τα

πιο απίθανα ηλεκτρονικά «γκάτζετ», που μπορεί να αποτελούν

αναπόσπαστο μέρος της αυριανής καθημερινότητας.

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχουν περίπου 4.200 εκθέτες,

προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο και θα

διαρκέσει έως τις 5 Μαρτίου.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, μερικές από τις πιο

χαρακτηριστικές εφευρέσεις που παρουσιάζονται, ενδεικτικές της

ικανότητας των Γερμανών μηχανικών και επιστημόνων, είναι:

* Το όνειρο κάθε γυναίκας είναι να έχει τον προσωπικό της

μακιγιέρ και αυτό φιλοδοξεί να κάνει ένα νέο πρόγραμμα λογισμικού,

το οποίο «σκανάρει» το πρόσωπο με τρισδιάστατες εικόνες με τη

βοήθεια μιας web κάμερας και προτείνει, στο «άψε-σβήσε», το τέλειο

«μέικ-απ» με βάση τα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά της κάθε

γυναίκας (απόχρωση και υφή δέρματος, γραμμές και σκιές προσώπου,

μπιμπίκια, φακίδες κ.α.). Ο υπολογιστής καθοδηγεί τη γυναίκα πόσο

μέικ-απ να βάλει, τι είδους και σε ποια σημεία. Ακόμα…γνωμοδοτεί αν

το μέικ-απ που έχει ήδη βάλει η γυναίκα, είναι το κατάλληλο. Το

πρόγραμμα -που προς το παρόν απευθύνεται μόνο σε γυναίκες και

βρίσκεται σε ερευνητικό στάδιο, αλλά σύντομα μπορεί να βγει στο

εμπόριο – αναπτύχθηκε από την ερευνήτρια Κριστίνα Σερμπάουμ του

γερμανικού Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και βασίστηκε σε συμβουλές

επαγγελματιών μακιγιέζ.

* Στις γυναίκες -και όχι μόνον- αρέσει να κοιτάζουν βιτρίνες,

αλλά συχνά δεν μπαίνουν μέσα στο κατάστημα. Μία νέα ηλεκτρονική

«βιτρίνα» τώρα πια επιτρέπει στην υποψήφια αγοράστρια όχι μόνο να

«ψάχνει» ό,τι θέλει με την ησυχία της, αλλά και να αγοράζει χωρίς

να χρειάζεται να μπει στο μαγαζί. Η νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί μία

σειρά από υπέρυθρες κάμερες που καταγράφουν τις κινήσεις του χεριού

και τις μεταφέρουν σε μία μεγάλη οθόνη στη βιτρίνα. Ο καταναλωτής

στέκεται ένα περίπου μέτρο μακριά από την τζαμαρία και απλώς

δείχνει στην οθόνη το ρούχο, τα παπούτσια ή όποιο άλλο προϊόν

θέλει. Η οθόνη εμφανίζει αναλυτικές πληροφορίες για κάθε

αντικείμενο (μεγέθη, χρώματα, τιμή κ.α.). Ο καταναλωτής -με μια

κίνηση του χεριού του στον αέρα- μπορεί να περιστρέψει το εικονικό

αντικείμενο για να το δει από όλες τις πλευρές. Αν αποφασίσει να το

αγοράσει, πληρώνει μέσω «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου, το οποίο απλώς

τοποθετεί κοντά στην τζαμαρία και την οθόνη, χωρίς ο χρήστης να

χρειάζεται να δείξει οποιαδήποτε προσωπικά δεδομένα, που μπορεί να

δει κάποιος περαστικός. Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από το

διάσημο γερμανικό Ινστιτούτο Φραουνχόφερ, προβάλλεται ως «ασφαλής,

απλή και διαθέσιμη όλο το 24ωρο, όλες τις μέρες της εβδομάδας». Το

Ινστιτούτο προβλέπει ότι σε περίπου δύο χρόνια η νέα μέθοδος θα

έχει ευρεία εξάπλωση στα καταστήματα, καθώς κιόλας ορισμένα

πολυκαταστήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον. Οι πρώτες «βιτρίνες» –

οθόνες αναμένεται να εμφανιστούν σε καταστήματα έως το τέλος του

2011.

* Μιλάει άψογα 20 γλώσσες (μέχρι και κινεζικά), γελάει, χορεύει,

τραγουδάει, απαγγέλλει Σέξπιρ (με προτίμηση στον «Άμλετ»), μιμείται

τους γύρω του και προσπαθεί να φιλήσει τους περαστικούς. Καθόλου

παράξενο που το νέο ψυχαγωγικό ρομπότ «Robo Thespian», με μέγεθος

ανθρώπου, δημιούργημα του γερμανικού μηχανικού Μάρκους Χολντ,

τραβάει κοντά τεράστια πλήθη επισκεπτών. Ήδη, μερικά μουσεία και η

NASA έχουν αγοράσει ένα τέτοιο ρομπότ για να ξεναγούν των

επισκεπτών τους. Συνολικά 21 τέτοια ρομπότ (με κόστος 65.000 ευρώ

το ένα) βρίσκονται σε διάφορα σημεία του κόσμου. Το «Robo Thespian»

ξεχωρίζει από άλλα ρομπότ, επειδή μπορεί να κάνει σχεδόν κάθε

κίνηση που κάνει ένας άνθρωπος, ενώ μπορεί να προγραμματιστεί να

απαγγέλλει ό,τι θέλει ο ιδιοκτήτης του, με οποιαδήποτε φωνή

(αντρική, θηλυκή, νεανική, σοβαρή κλπ.). Προς το παρόν βρίσκεται

καθηλωμένο στο πάτωμα, αλλά σύντομα θα αποκτήσει δική του

κίνηση.

* Από το νέο πανέξυπνο ξυπνητήρι, που δημιούργησαν οι φοιτητές

του γερμανικού Τεχνικού Πανεπιστημίου του Βιλντάου, δεν μπορεί να

ξεφύγει και ο πιο υπναράς. Στην προκαθορισμένη ώρα, το

ξυπνητήρι-ρολόι επικοινωνεί με τις κουρτίνες δίνοντάς τους εντολή

να ανοίξουν. Μετά από πέντε λεπτά (αν δεν έπιασε το κόλπο με τις

κουρτίνες…), το ξυπνητήρι «διατάζει» τη λάμπα του κομοδίνου να

ανάψει. Αν ούτε αυτό πιάσει, μετά από άλλα πέντε λεπτά ανοίγει το

ραδιόφωνο και, στη συνέχεια, αρχίζει να βαράει ένας …συναγερμός. Ο

δυστυχής ιδιοκτήτης πρέπει να πατήσει επί πέντε δευτερόλεπτα ένα

κουμπί-αισθητήρα για να «πείσει» το ανελέητο ξυπνητήρι ότι πράγματι

ξύπνησε (τέτοιο ξύπνημα βέβαια…). Μόνο τότε, για ανταμοιβή, το

ξυπνητήρι ενεργοποιεί την καφετιέρα.

* Αν αναρωτιέστε κατά πόσο σας πέφτουν τα μαλλιά, αλλά δεν

μπορείτε να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει στην κορυφή του κεφαλιού

σας, τότε η νέα χτένα με κάμερα, που δημιούργησε η εταιρία Then

Spec από το Χονγκ Κονγκ, σας επιτρέπει, την ώρα που χτενίζεστε, να

βλέπετε στην οθόνη του υπολογιστή σας μεγεθυμένο το κρανίο σας (με

όσες τρίχες έχουν απομείνει…). Η ίδια εταιρία έχει κατασκευάσει

επίσης μια ειδική οδοντόβουρτσα με κάμερα, που σας επιτρέπει να

δείτε την μικροβιακή πλάκα και στα πιο «απόμερα» σημεία του

στόματος.

* Τέλος, όποιος έχει ανασφάλεια αν το κοκτέιλ που έφτιαξε, έχει

τις σωστές αναλογίες αλκοολούχων ποτών, το νέο «έξυπνο» σέικερ, με

τη δική του «φωνή», διασφαλίζει ότι δεν θα γίνουν λάθη στο μίγμα

του κοκτέιλ, όσο μεθυσμένος κι αν είναι ο δημιουργός του. Στη

συνέχεια, η συσκευή φροντίζει και το κούνημα του κοκτέιλ να γίνει

με το σωστό τρόπο.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT