Όταν κυκλοφόρησε, έφερε μία πραγματική «επανάσταση» στον κόσμο
της τεχνολογίας. Όχι πολύ καιρό μετά (περίπου ένα χρόνο), βγαίνει η
νέα, ανανεωμένη έκδοσή του: ο λόγος φυσικά για το iPad της Apple
και το iPad 2, το «διάδοχο», ο οποίος φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει
τον άμεσο ανταγωνιστή, το Xoom της Motorola.
Το iPad 2 θα κάνει την εμφάνισή του στα καταστήματα των ΗΠΑ στις
11 Μαρτίου και εκτός ΗΠΑ στις 15.
Οι απόψεις των «γκουρού» της τεχνολογίας ποικίλλουν:
Καρολίνα Μιλανέζι, (τμήμα ερευνών τεχνολογιών καταναλωτή,
Gartner): «Καθώς οι ανταγωνιστές εμφανίζουν τις συσκευές πρώτης
γενεάς τους, η Apple έχει μπει ήδη στο 2ο επίπεδο, προσφέροντας
περισσότερα στην ίδια τιμή, και δίνοντας στους χρήστες την επιλογή
μεταξύ ενός βασικού και ενός εξελιγμένου μοντέλου, τη στιγμή που οι
ανταγωνιστές μπορούν να δώσουν μόνο μηχανήματα της ‘εξελιγμένης’
κατηγορίας. Αυτό δίνει στην Apple μεγαλύτερο κοινό».
Η Σάρα Ρότμαν της Forrester θεωρεί πως το iPad 2 θα αποκτήσει το
80% της αγοράς των tablet στις ΗΠΑ: «Η Apple κατανοεί την επιθυμία.
Το πρώτο που θα αντιληφθούν οι καταναλωτές θα είναι η αίσθησή του:
ελαφρύτερο και πιο λεπτό. Επίσης, με το συναίσθημα συνδέεται και το
χρώμα: το iPad 2 δεν έρχεται μόνο σε μαύρο και σε άσπρο, αλλά σε
πολλά χρώματα χάρη στα smartcovers, που μπαίνουν στη θέση τους με
αυτοευθυγραμμιζόμενους μαγνήτες και καθαρίζουν την οθόνη από
αποτυπώματα…επίσης, στον κόσμο ‘μετά PC’, οι καταναλωτές έχουν πιο
στενές σχέσεις με τις συσκευές τους: τις χρησιμοποιούν στον καναπέ
και στο κρεβάτι, όχι μόνο στο γραφείο, Δείχνουν τα μηχανήματά τους
και σε άλλους…η ικανοποίηση αυτής της επιθυμίας είναι ένας έξυπνος
τρόπος να διαφοροποιήσεις τη δική σου συσκευή από τις άλλες, που
ουσιαστικά έχουν τις ίδιες δυνατότητες».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το σχόλιο περί «κόσμου ‘μετά PC’» : είναι
γεγονός πως οι πωλήσεις PC στις ΗΠΑ έχουν αρχίσει να μειώνονται,
και αναμένεται να ακολουθήσει και η Ευρώπη. Οι εταιρείες που θέλουν
να αναπτυχθούν χρησιμοποιούν ως βασικά μέσα άλλες συσκευές:
smartphones και tablets.
Σύμφωνα με το Emarketer, η Apple στα τέλη του 2010 έλεγχε το 85%
της παγκόσμιας αγοράς tablets, με το αντίστοιχο ποσοστό για το 2011
να υπολογίζεται στο 78%. Οι συνολικές πωλήσεις iPad για το 2011
υπολογίζονται στα 34 εκατομμύρια (13 εκατομμύρια το 2010), τη
στιγμή που το σύνολο των υπολογιστών tablet που θα πωληθούν στο
έτος υπολογίζονται στα 43,6 εκατομμύρια.
Ο Πρέστον Γκράλα (Computerworld) θεωρεί ότι το Xoom εξακολουθεί
να έχει πλεονέκτημα, λόγω Android και Google, καθώς και του
επερχόμενου Flash και νέων στοιχείων στο λειτουργικό. Το Business
Insider, από πλευράς του, σε σύγκριση, δίνει υπεροχή στο iPad 2,
καθώς είναι πιο λεπτό, πιο ελαφρύ και πιο οικονομικό.
Στο CNet, ο Κρις Ματίζικ σχολίασε τη δήλωση του Στιβ Τζομπς πως
«είναι τμήμα του DNA της Apple πως η τεχνολογία από μόνη της δεν
επαρκεί. Είναι τεχνολογία που συνδέεται με τις τέχνες, που μας
δίνει ένα αποτέλεσμα που ευφραίνει την καρδιά. Και είναι απόλυτα
ξεκάθαρη σε αυτές τις συσκευές της ‘μετά PC’ εποχής».
Ο Ματίζικ σχολίασε σχετικά ότι «Η Apple βλέπει τους ανταγωνιστές
της ως nerds, geeks, όχι ρομαντικούς. Τους βλέπει ως κάποιους που
θέλουν να παίζουν με τα gadgets τους επειδή απλά τους αρέσουν τα
gadgets, όχι για να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία της ζωής τους…η
αντίθεση αυτή φαίνεται στον τρόπο παρουσίασης του iPad 2 από τον
Τζομπς και τη διαφήμιση του Xoom από τη Verizon. Ο πρώτος μιλά για
μικρό βάρος, μουσική και ταινίες, ενώ στη δεύτερη περίπτωση μιλούν
για γυροσκόπια ».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian