Game On 2.0

5' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Game On 2.0
Game On 2.0-1

Των Κώστα Μαυραγάνη, Νίκου Κλόκα

Ένα ιδιότυπο ταξίδι στο χρόνο, το οποίο ξεκινά από το παρελθόν

και τα δειλά ξεκινήματα του videogaming, συνεχίζεται στις ένδοξες

εποχές των πρώτων παιχνιδομηχανών, μπαίνει στο δυναμικό παρόν της

σύγχρονης βιομηχανίας παιχνιδιών και…εκτοξεύεται στο μέλλον: κάπως

έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η έκθεση Game On 2.0 στην

«Τεχνόπολις».

Η έκθεση έχει περάσει από πολλές μεγάλες πόλεις του εξωτερικού,

όπως η Μελβούρνη, το Λονδίνο, το Σιάτλ, το Τελ Αβίβ, το Σικάγο, το

Ελσίνκι και το Εδιμβούργο. Το αντικείμενό της δεν είναι άλλο από

την ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών από το «χτες» και τις

απαρχές της μέχρι το…αύριο: από τους «πρώτους διδάξαντες», όπως το

Pong και το Pacman, μέχρι το μέλλον, υπό τη μορφή 3D παιχνιδιών,

εικονικής πραγματικότητας, καθώς και παιχνιδιών με πρωτοποριακά

συστήματα χειρισμού. Επίσης, όπως αρμόζει σε μία έκθεση για

videogames, ο επισκέπτης (φυσικά) μπορεί να παίξει- 150 παιχνίδια

περιμένουν τους νοσταλγούς του παρελθόντος, αλλά και τους επίδοξους

gamers του μέλλοντος.

«Introduction»

Μετρήσαμε τα… πενηντάρικά μας και μπήκαμε. Ο «ναός» των μας

περίμενε για να μας χαρίσει στιγμές χαράς και να μας θυμίσει κάτι

από τα παιδικά μας χρόνια. Όχι ότι το gaming είναι προνόμιο των

μικρών παιδιών πλέον, αλλά οι κονσόλες και τα γνωστά παλιά

«ουφάδικα» σε ταξιδεύουν στο παρελθόν θες δεν θες…

Τα χρήματα δεν χρειάστηκαν, παρά μόνο για το εισιτήριο της

εισόδου. Πλέον όλα τα παιχνίδια ήταν έτοιμα να μας υποδεχθούν και

να γίνουν «δικά» μας για τις επόμενες τρεις ώρες (τόση είναι η

χρονική διάρκεια του εισιτηρίου).

Ήταν ώρα να περάσουμε στο «πρώτο επίπεδο».

«Level 1» : Οι απαρχές

Ο πρώτος χώρος της έκθεσης ήταν αφιερωμένος στη «Γένεση» του

κόσμου των videogames. Παλιοί υπολογιστές και τα πρώτα «ουφάδικα»

δέσποζαν στην αίθουσα: παιχνίδια και μηχανήματα όπως το Pong, ο

PDP- 8C (1970), o ASR-33 Teleprinter (1961), το θρυλικό «Computer

Space» (ούτε λίγο ούτε πολύ το πρώτο arcade game) επεδείκνυαν την

προϊστορία του κόσμου των games. Συνεχίζοντας, εισήλθαμε στο…

«Level 2» : Οι πρώτες δόξες

Ονόματα που μιλούν από μόνα τους: Atari, Amiga, Commodore 64,

Spectrum, NES, Gameboy, Master System, Mega Drive, Sony

Playstation, Dreamcast, ό,τι θυμούνται με νοσταλγία οι παλαιότεροι

του χώρου, που βίωναν τις ημέρες του «μεγάλου ανοίγματος» των

ηλεκτρονικών παιχνιδιών, θα το βρουν εδώ. Με «ξεναγούς» αγαπημένους

ήρωες του παρελθόντος, όπως τον υπερηχητικό σκαντζόχοιρο Sonic, τον

Super Mario, τη Samus Aran (Metroid) τον Prince of Persia και

φυσικά τους μαχητές των Street Fighter και Tekken, δεν αμελήσαμε να

τιμήσουμε τα…φλιπεράκια, καθώς και τον πάλαι ποτέ κυρίαρχο των

racing games, Daytona, που ακόμα και σήμερα είναι ικανό να

αιχμαλωτίζει την προσοχή των φίλων των παιχνιδιών αγώνων

αυτοκινήτων.

«Level 3» : Φτάνοντας στο παρόν

Tα coin-op συνεχίζουν να έχουν την τιμητική τους, με Asteroids,

Centipede, Out Run, Star Wars και φυσικά «παραδοσιακούς» τίτλους

όπως το Pacman και το Missile Command, ενώ το επίκεντρο της έκθεσης

σιγά σιγά αρχίζει να μετατοπίζεται στο παρόν και τις σύγχρονες

κονσόλες. Παρατίθεται το Top-5 των δημοφιλέστερων παιχνιδιών του

σήμερα (The Sims, Final Fantasy κ.α) και στη συνέχεια η διαδρομή

προχωρά στην Ιαπωνία και την κουλτούρα και τέχνη των video games.

Υπάρχει επίσης ο ειδικός χώρος για την παρουσίαση της ιστορίας των

παιδικών παιχνιδιών και πως αυτά εξελίχθηκαν μέσα στα χρόνια.

Ειδικό αφιέρωμα γίνεται στις κινηματογραφικές ταινίες που

βασίστηκαν σε video games, αλλά και το αντίθετο. Όπως είναι φυσικό,

η φιγούρα της Λαίδης Croft δεσπόζει, συνοδευόμενη από τους ήρωες

των Uncharted, Halo και άλλων δημοφιλών παιχνιδιών.

«Level 4» : Επιστροφή στο μέλλον

Εν ολίγοις: τα πάντα για τους πάντες από…πάντοτε! Από παλιές

παιχνιδομηχανές (Game Gear, Lynx) μέχρι το Kinect της Microsoft και

από το Steel Battalion για το Xbox (εξομοιωτής πολεμικού ρομπότ, το

παιχνίδι με το μεγαλύτερο και πιο λεπτομερές σετ χειρισμού στην

ιστορία των videogames) μέχρι το Guitar Hero, το Rock Band και 3D

racing games. Με…κιθάρες, σπαθιά, γροθιές, εικονικά μπαστούνια

γκολφ, αλλά και «συμβατικά» χειριστήρια, ο επισκέπτης έχει τη

δυνατότητα να δει τις δυνατότητες των σύγχρονης gaming τεχνολογίας.

Ειδική μνεία θα έπρεπε να γίνει και σε ένα από τα highlights της

έκθεσης, το «Virtusphere» της Sony. Πρόκειται για ένα παιχνίδι

εικονικής πραγματικότητας: μία τεράστια πλαστική σφαίρα εικονικής

πραγματικότητας πάνω σε μία ειδική κυλιόμενη πλατφόρμα, που

κινείται 360 μοίρες, ανάλογα με την κατεύθυνση και τη φυσική κίνηση

του παίκτη. Ο χρήστης, πριν μπει στη σφαίρα, φορά τα ειδικά γυαλιά,

παίρνει το…όπλο του και γίνεται μέρος της εικονικής

πραγματικότητας, βιώνοντας μία πραγματική «μελλοντική».

«Ταξίδι στο παρελθόν» …και «τα παλιά ήταν καλύτερα»

Στην έκθεση μπορεί να συναντήσει κανείς ανθρώπους κάθε ηλικίας:

από παιδιά ηλικίας 12-18 ετών που ήρθαν για να δουν τα παιχνίδια

των προηγούμενων γενιών, τους λίγο μεγαλύτερους που βρήκαν την

ευκαιρία να θυμηθούν με ποια ηλεκτρονικά περνούσαν τον ελεύθερο ή

όχι χρόνο τους, και μπαμπάδες και μαμάδες που έκαναν την επίσκεψη

δώρο στα μικρά τους παιδιά (και το εκμεταλλεύτηκαν και οι

ίδιοι).

«Και για εμάς τους παλιούς είναι ωραία, μας θυμίζει το παρελθόν

μας -γιατί με πολλά από αυτά τα παιχνίδια ξεκινήσαμε. Μάλιστα με

εντυπωσίασε ότι έχει μερικά από τα αυθεντικά κουβούκλια που δεν

είχαν έρθει στην Ελλάδα» μας τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Δ. όταν

του ζητήσαμε να μας πει δυο λόγια για την έκθεση.

Όσο για τις αλλαγές στα video games τα τελευταία είκοσι χρόνια

μας εκμυστηρεύτηκε πως «ήταν πιο αθώες εποχές, δεν υπήρχε το online

παιχνίδι, παίζαμε στα σπίτια όλοι μεταξύ μας, ανταλλάσσοντας

παιχνίδια».

Παρατηρώντας τους εφήβους που γέμιζαν ολοένα και περισσότερο την

αίθουσα, βρήκαμε την ευκαιρία να ρωτήσουμε δύο από αυτούς για να

μας πουν τις εντυπώσεις τους.

Ο νεαρός Μαρκέτος εντυπωσιάστηκε περισσότερο από τα ολοκαίνουρια

παιχνίδια που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες. «Ήταν πολύ ωραία, είχε

πολλά παιχνίδια, λίγο η τιμή ήταν ακριβή αλλά δεν πειράζει. Με

εντυπωσίασε το Virtual Sphere, το Grand Turismo 5 και το Kinect,

που θέλω να το αποκτήσω».

Αντίθετη ήταν η γνώμη του Βασίλη, που βρισκόταν στην ίδια παρέα,

ο οποίος προτίμησε τα παλαιότερα παιχνίδια και τόνισε πως θα ήθελε

να αποκτήσει κάποιο για το δωμάτιό του. «Τα παλιά μπορώ να πω ότι

ήταν πιο διασκεδαστικά, παρ? όλο που δεν είχαν τόσο καλά γραφικά.

Θα ήθελα να έπαιζα κάποια από αυτά σήμερα, όπως το φλιπεράκι ή το

Daytona με τα αυτοκίνητα».

«Game Over» …και πληροφορίες για την έκθεση

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2011 (η κανονική

διάρκεια ήταν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, αλλά υπήρξε παράταση).

Πρόκειται για μία παραγωγή της Show What Events & More σε

συνεργασία με την Barbican Enterprises.

Ώρες & Ήμερες Λειτουργίας

Δευτέρα-Πέμπτη: 14:00μμ-21:00μμ – εκτός Τρίτης

Παρασκευή-Κυριακή: 12:00μμ-21:00μμ

Τιμές

Καθημερινές:

Παιδιά έως 12 ετών:6 ευρώ / κατ’ άτομο

Έφηβοι 12-18 ετών & Φοιτητές: 8 ευρώ / κατ’ άτομο

Ενήλικες:10 ευρώ / κατ’ άτομο

Οικογενειακό Εισιτήριο (4 άτομα, 2 γονείς & 2 παιδιά έως

12 ετών): 28 ευρώ

Σαββατοκύριακο:

Παιδιά έως 12 ετών: 8 ευρώ / κατ’ άτομο

Έφηβοι 12-18 ετών & Φοιτητές: 10 ευρώ / κατ’ άτομο

Ενήλικες: 14 ευρώ / κατ’ άτομο

Οικογενειακό Εισιτήριο (4 άτομα, 2 γονείς & 2 παιδιά έως

12 ετών): 40 ευρώ.

www.kathimerini.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT