Μια δυσάρεστη έκπληξη επεφύλασσε στις ασιατικές τεχνολογικές
εταιρείες η Amazon, έπειτα από την διάθεση στην αγορά της νέας
ηλεκτρονικής ταμπλέτας Kindle Fire. Οι ανταγωνιστές ήδη αρχίζουν να
αισθάνονται την πίεση της τιμής καθώς η Amazon προσφέρει στους
πελάτες το «Fire» στην χαμηλή τιμή των 199 δολαρίων.
Από την Samsung μέχρι την Sony οι μεγαλύτερες κατασκευάστριες
εταιρείες ταμπλετών έχουν φιλόδοξα σχέδια για να επιφέρουν
«πλήγματα» στην Apple η οποία είναι κυρίαρχος της αγοράς με το
iPad. Kαι ενώ βάζουν την τιμή τους στην ίδια τιμή με αυτό, στα 499
δολάρια, καμία εταιρεία δεν έχει κατορθώσει να φτάσει σε υψηλό
σημείο ανταγωνισμού.
Μέχρι σήμερα, η Samsung φαίνεται να είναι ο πιο αξιόπιστος
ανταγωνιστής για το iPad ωστόσο, μερικοί αναλυτές πιστεύουν ότι
μπορεί να χάσει τη δεύτερη θέση μετά το Kindle Fire. H
νοτιοκορεάτικη εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα με τον κολοσσό
του Στιβ Τζομπς αφού ο τελευταίος έχει ήδη ασκήσει μηνύσεις για
απαγόρευση πωλήσεων των tablets της Samsung στην Αυστραλία, τις ΗΠΑ
και τη Γερμανία· στο επίκεντρο των νομικών διενέξεων βρίσκονται
ζητήματα πατεντών, πνευματικής ιδιοκτησίας.
Το Kindle Fire μπορεί να μην έχει τις υψηλές τεχνολογικές
καινοτομίες που βρίσκονται στα άλλα tablets, από κάμερες έως
δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης 3G, ωστόσο μπορεί να σημάνει το τέλος
για σειρά συσκευών που χρησιμοποιούν το λειτουργικό της Google,
Αndroid. «Η τιμολόγηση είναι κρίσιμη για να τραβήξεις την προσοχή
των καταναλωτών στην αγορά των tablets. Οι ανταγωνιστές
αποτυγχάνουν να ελκύουν πελάτες γιατί ακόμη και αν έχουν βάλει την
ίδια τιμή με το iPad δεν προσφέρουνκαι τα ανάλογο περιεχόμενο»,
σχολιάζει ο Adam Leach, αναλυτής στην ερευνητική φίρμα Ovum.
«Το εμπορικό μοντέλο της Amazon επιτρέπει στην εταιρεία να
ενισχύει την συσκευή με τη λογική του να πληρώνουν οι πελάτες
περισσότερο περιεχόμενο από την εταιρεία, είτε είναι προϊόντα είτε
ψηφιακό περιεχόμενο», προσθέτει ο Leach.
Mε το να χαμηλώσει τόσο πολύ την τιμή, η Amazon στοχεύει στο να
πάει το Kindle Fire σε εκατομμύρια καταναλωτές οι οποίοι μετά θα
ψωνίζουν βιβλία, ταινίες, μουσική από τον εμπορικό κόμβο της
Amazon. Σημειώνεται ότι αρκετοί αναλυτές της αγοράς έπεσαν έξω στην
εκτίμησή τους για την τελική τιμή του Fire˙ ενώ το ανέμεναν στη
μισή τιμή από το iPad, δηλαδή γύρω στα 250 δολάρια, η Amazon έκανε
την έκπληξη και κατέβασε την τιμή στα 199 δολάρια.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters