Στην αγορά των E-books οι εκδοτικοί οίκοι έχουν νέο αντίπαλο: τους μιντιακούς ομίλους

Στην αγορά των E-books οι εκδοτικοί οίκοι έχουν νέο αντίπαλο: τους μιντιακούς ομίλους

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αγορά των E-books οι εκδοτικοί οίκοι έχουν νέο αντίπαλο:

τους μιντιακούς ομίλους

Στην αγορά των E-books οι εκδοτικοί οίκοι έχουν νέο αντίπαλο: τους μιντιακούς ομίλους-1

Οι εκδοτικοί οίκοι ήταν μέχρι πρότινος περικυκλωμένοι από

«πεινασμένους» νέους ανταγωνιστές: την Αmazon με τα συνεχώς

αναπτυσσόμενα εκδοτικά εγχειρήματά της – συγγραφείς που εκδίδουν τα

δικά τους ψηφιακά βιβλία καθώς και online start-ups όπως το The

Atavist και το Byliner.

Τώρα όμως οι εκδοτικοί οίκοι έχουν ν’ αντιμετωπίσουν και ένα

άλλο πρόβλημα: τους ομίλους μέσων μαζικής ενημέρωσης. Πολύ εύκολα

και με χαμηλό κόστος, εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες όπως η

Huffington Post κυνηγούν έσοδα με το να εκδίδουν τις δικές τους

εκδοχές ψηφιακών βιβλίων, είτε με το να χρησιμοποιούν καινούριο

περιεχόμενο είτε με το να επαναπροδιορίζουν υλικό το οποίο έδιναν

δωρεάν μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Με το να κάνουν e-books που είναι συνήθως μικρότερα, φθηνότερα

και παραγόμενα πολύ γρήγορα από το «φυσικό» βιβλίο, αυτοί οι όμιλοι

επαναπροσδιορίσουν ποιος εκδίδει το ψηφιακό βιβλίο.

Την Τρίτη, η Huffington Post θα ρίξει στην αγορά το δεύτερο

e-book της «Πως Κερδίσαμε» του Aaron Belkin, την ιστορία της

καμπάνιας που ασχολείται με το τέλος της πολιτικής «Μην Ρωτάς, Μην

Λες» που ισχύει στον στρατό. Η Huffington Post συμπράττει με

πρόσφατα εκδοθέντα βιβλία από τους The New Yorker, ABC News, The

Boston Globe, Politico and Vanity Fair.

«Και βέβαια μας ανταγωνίζονται», σχολιάζει ο Stephen Rubin,

πρόεδρος και εκδότης του Ηenry Holt anc Company, τμήμα του μεγάλου

εκδοτικο Μacmillan. «Αν εγώ κάνω ένα βιβλίο για τον Ρούπερτ Μέρντοχ

και τέσσερα περιοδικά κάνουν ταυτόχρονα τέσσερα άμεσα e-books για

τον Μέρντοχ, τότε, ναι, συναγωνίζομαι μ’ αυτούς», λέει

χαρακτηριστικά.

Αλλά όσο οι μιντιακοί όμιλοι και τα περιοδικά θα ήθελαν ένα

κομμάτι από την ψηφιακή αγορά, άλλο τόσο παραμένει ανοιχτό το

γεγονός της ποιότητας της δουλειάς, σε σχέση με τους παραδοσιακούς

οίκους.

Την ίδια στιγμή ο πολλαπλασιασμός των ψηφιακών συσκευών

ανάγνωσης έχει βοηθήσει τα περιοδικά και τις εφημερίδες να βρουν

νέες πλατφόρμες για τη δουλειά τους, λένε τα στελέχη εκδοτικών

επιχειρήσεων.

«Από τη μια μεριά, ένα Kindle ή ένα Nook είναι τέλειο για την

ανάγνωση ενός μυθιστορήματος 1.000 σελίδων», λέει ο Eric Simonoff,

ατζέντης συγγραφέων λογοτεχνίας. «Από την άλλη, αυτές οι συσκευές

είναι εξαιρετικές για περιεχόμενο ‘μέσου’ μεγέθους που δείχνει ‘

πολύ’ σε περιοδικά ενώ προσιδιάζει πιο πολύ σε φυλλάδιο παρά σε

βιβλίο».

Στις συμπράξεις το μέλλον

Ορισμένοι εκδότες έχουν ήδη ενώσει τις δυνάμεις τους με τους

μιντιακούς ομίλους για να παράγουν e-books σε ταχύτερη βάση. Ο

Random House, ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος στον κόσμο συνεργάζεται

πλέον με το Politico για να δημιουργήσει μια σειρά 4 ψηφιακών

βιβλίων σχετικά με τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το 2012.

«Νομίζουμε ότι η φύση του βιβλίου αλλάζει», λέει ο Jon Meacham,

στέλεχος της Random και πρώην εκδότης του Newsweek. «Αντί να

πληρώνουμε συγγραφείς μεγάλες αμοιβές και μετά να στους στέλνουμε

έξω στους δρόμους για μήνες, ώστε να γράφουν διάφορες αναφορές,

μπορούμε πλέον να βασιζόμαστε σε ρεπόρτερς που ήδη κάνουν αυτή η

δουλειά καθημερινά. To Politico για παράδειγμα έβαλε τον

ανταποκριτή του Λευκού Οίκου Mike Allen να γράψει και να

δημοσιεύσει μαζί με τον Εvan Thomas, έναν γνωστό πολιτικό

συγγραφέα. Το e-book που θα δημοσιευτεί θα είναι ένας συνδυασμός

των προσπαθειών τους», καταλήγει ο Meacham.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Νew York Times

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT