Συμφωνία διαδικτυακών γιγάντων για τις ρυθμίσεις προσωπικών δεδομένων

Συμφωνία διαδικτυακών γιγάντων για τις ρυθμίσεις προσωπικών δεδομένων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συμφωνία διαδικτυακών γιγάντων για τις ρυθμίσεις προσωπικών

δεδομένων

H νέα συμφωνία δεσμεύει την Amazon, την Αpple, την Google, την

Microsoft καθώς και την κατασκευάστρια εταιρεία BlackBerry, την

Hewlett Packard και τους προγραμματιστές που δημιουργούν εφαρμογές

στις πλατφόρμες τους.

Έξι από τις κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες -συμπεριλαμβανομένων

των Apple, Google και Microsoft- συμφώνησαν στο ότι οι εφαρμογές θα

παρέχουν μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικότητας των ατόμων πριν οι

χρήστες τις κατεβάσουν online.

H κίνηση αυτή έρχεται την ώρα που πληθαίνουν οι ανησυχίες για

«αρπαγές δεδομένων» από έναν αριθμό εφαρμογών τρίτων που δεν

παρουσιάζουν ξεκάθαρες οδηγίες για το ποια και πόσα δεδομένα

αποθηκεύονται στους servers τους.

Είναι πρόσφατη η περίπτωση της Google που δέχτηκε σκληρή κριτική

όταν ανακοίνωσε νωρίτερα τον Φεβρουάριο ότι θα εξορθολόγιζε την

πολιτική προσωπικών δεδομένων της. Ακόμη και μέχρι σήμερα το

αμερικανικό Κογκρέσο ασκεί πιέσεις την Google για καταστρατήγηση

των ρυθμίσεων ασφαλείας στους browsers της, μέσω των οποίων μπορεί

να εντοπίζει εκατομμύρια χρήστες των υπηρεσιών της στο iPhone και

το iPad καθώς και χρήστες σε explorer.

H νέα συμφωνία δεσμεύει την Amazon, την Αpple, την Google, την

Microsoft καθώς και την κατασκευάστρια εταιρεία BlackBerry, την

Hewlett Packard και τους προγραμματιστές που δημιουργούν εφαρμογές

στις πλατφόρμες τους· τις δεσμεύει να ανακοινώσουν τον τρόπο με τον

οποίο θα χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά δεδομένα πριν «κατέβει» μια

εφαρμογή. «Το κόστος εφαρμογής μιας εφαρμογής σε κινητή συσκευή δεν

πρέπει να είναι τα προσωπικά δεδομένα», σχολιάζει η γενική

εισαγγελέας Kamala Harris.

«22 από τις 30 πιο δημοφιλείς εφαρμογές δεν περιλαμβάνουν τις

σχετικές προειδοποιήσεις. Ορισμένες από αυτές ‘ανεβάζουν’ μερικές ή

όλες τις επαφές ενός χρήστη σε σέρβερες – συμπεριλαμβανομένου και

του κοινωνικού δικτύου Path αλλά και του ‘κολοσσού’ που λέγεται

Twitter.

H σημασία να ρυθμιστούν αυτά τα ζητήματα είναι κρίσιμη και

επείγουσα: υπάρχουν γύρω στις 600.000 εφαρμογές στο μαγαζί της

Apple και 400.000 στο Android Μarket. «Oι χρήστες έχουν κατεβάσει

περισσότερα από 35 δισεκατομμύρια φορές», συμπληρώνει η Harris

λέγοντας πως υπάρχουν πιο πολλοί από 50.000 μεμονωμένοι

προγραμματιστές που ασχολούνται με τη δημιουργία εφαρμογών.

Όσο για την εκτίμηση μεγέθους της αγοράς; Τα στοιχεία κάνουν

λόγο για μια αγορά περίπου 6,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων η οποία

αναμένεται, εντός τεσσάρων ετών, να φτάσει τα 25 δισεκατομμύρια

δολάρια.

Η συμφωνία αυτή έρχεται σε μια στιγμή που οι αντιδράσεις και τα

δημοσιεύματα για τον έλεγχο των εταιρειών στα προσωπικά δεδομένα

των χρηστών είναι σε αυξητική πορεία. Πρόσφατο δημοσίευμα της

ιστοσελίδας Gawker έκανε λόγο για μια λίστα αρχών οι οποίες

κατηύθυναν το προσωπικό του Facebook για ποιο περιεχόμενο

(φωτογραφίες κ.λπ) έπρεπε ή όχι να αφαιρεθεί – έπειτα από σχετική

επισήμανση. Εικόνες για παράδειγμα που έδειχναν «σημάδια από θηλές

γυναικών» ή «το περίγραμμα πισινών» ήταν πολύ πιο πιθανές να

απομακρυνθούν. Την ίδια στιγμή, φιλιά ομοφυλόφιλων ή γυναίκες που

θηλάζουν επιτρέπονται, σύμφωνα με έγγραφο που διέρρευσε και έφτασε

στα χέριατης Gawker.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian, ΒBC

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT