Το αντίπαλον δέος του Skype

4' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το αντίπαλον δέος του Skype

Το ooVoo επιτρέπει πλέον δωρεάν ιντερνετικές βιντεοσυνδιαλέξεις έως

και 12 ατόμων

Tου Κωστα Δεληγιαννη

Με 750 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, το Skype είναι η πιο

δημοφιλής υπηρεσία για την πραγματοποίηση δωρεάν τηλεφωνικών

κλήσεων και βιντεοκλήσεων μέσω Διαδικτύου. Και όχι τυχαία, αφού

εξασφαλίζει αρκετά καλή ποιότητα επικοινωνίας και διατίθεται σχεδόν

για κάθε υπολογιστή, smartphone και tablet PC που συνδέεται στο

Ιντερνετ. Ωστόσο, μια εναλλακτική πλατφόρμα φιλοδοξεί να

αμφισβητήσει τη μονοκρατορία του Skype στην ιντερνετική

τηλεφωνία.

Ο λόγος για το ooVoo, το οποίο αναβαθμίστηκε την περασμένη

εβδομάδα, ώστε μεταξύ άλλων να μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει

και απευθείας μέσα από το Facebook, εκτός από το να εγκαταστήσει

την απαραίτητη εφαρμογή στο κομπιούτερ ή την «έξυπνη» συσκευή του.

Η πιο εντυπωσιακή είδηση όμως που επιφύλασσε αυτή η αναβάθμιση

είναι ότι το ooVoo έγινε η πρώτη πλατφόρμα που χωρίς το παραμικρό

αντίτιμο επιτρέπει τις ιντερνετικές βιντεοσυνδιαλέξεις έως και 12

ατόμων, ανεξάρτητα από τον τρόπο που καθένας τους έχει αποκτήσει

πρόσβαση σε αυτήν.

Αν και το ooVoo προσέφερε ήδη δωρεάν ομαδικές βιντεοκλήσεις

μέχρι και 6 ατόμων, τη στιγμή που το Skype για τον ίδιο σκοπό

χρεώνει με 9,99 δολάρια τον μήνα, η χρήση του και μέσω του Facebook

όπως και το γεγονός ότι πλέον έως και 12 άνθρωποι μπορούν να

επικοινωνούν ταυτόχρονα, με εικόνα και ήχο, το κάνει ακόμη πιο

ελκυστικό. Αλλωστε, οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας ανακοίνωσαν και

άλλες βελτιώσεις με σκοπό οι χρήστες της να συνομιλούν με φίλους

τους που δεν είναι εγγεγραμμένοι σε αυτήν, απλώς στέλνοντάς τους

έναν σύνδεσμο (link) μέσω e-mail. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να

καταγράψουν τις βιντεοκλήσεις τους και στη συνέχεια να τις

«ανεβάσουν» στο Facebook ή το YouTube.

Πολλές από τις παραπάνω δυνατότητες έγιναν πραγματικότητα

επειδή, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πλατφόρμες ιντερνετικής

επικοινωνίας, η λειτουργία του ooVoo βασίζεται αποκλειστικά στην

τεχνολογία του «υπολογιστικού νέφους». Η ίδια τεχνολογία, σύμφωνα

με τους τεχνικούς του, είναι η αιτία που η υπηρεσία αξιοποιεί στο

έπακρο τις ιντερνετικές συνδέσεις για να παράσχει όσο το δυνατόν

καλύτερη εικόνα και καλύτερο ήχο. Βέβαια, η ποιότητα κάθε ομαδικής

βιντεοκλήσης εξαρτάται από το πόσοι συμμετέχουν σε αυτήν αλλά και

από την ταχύτητα με την οποία κάθε χρήστης έχει πρόσβαση στο

Διαδίκτυο – και η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται στις χώρες με το

ταχύτερο Ιντερνετ στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, δοκιμάζοντας το ooVoo,

διαπιστώσαμε ότι μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητική επικοινωνία

μέσω βίντεο σε τουλάχιστον 6 άτομα ταυτόχρονα, όταν χρησιμοποιηθούν

ενσύρματες συνδέσεις ή δίκτυα Wi-Fi.

Μεγάλη δημοφιλία

Σε συνδυασμό με την τεράστια «δεξαμενή» χρηστών του Facebook, το

οποίο ξεπερνά τα 900 εκατ. μέλη, είναι σίγουρο ότι η πλατφόρμα θα

αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία τους επόμενους μήνες. Είναι

χαρακτηριστικό ότι, όπως δήλωσε ο διευθυντής της υπηρεσίας, Robert

Jackman, στην εφημερίδα Wall Street Journal, το ooVoo ενσωματώθηκε

στο κοινωνικό δίκτυο τρεις εβδομάδες πριν γίνει η επίσημη

ανακοίνωση και, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, 330.000 άνθρωποι

το ανακάλυψαν και ξεκίνησαν να το χρησιμοποιούν. Ενα νούμερο που

προστέθηκε στα 47 εκατ. άτομα που, κυρίως στις ΗΠΑ, έκαναν ήδη

ομαδικές βιντεοκλήσεις μέσω της υπηρεσίας πριν αυτή αναβαθμιστεί.

Και μάλιστα με αρκετά μεγάλη συχνότητα, αφού ο μέσος μηνιαίος

χρόνος παραμονής ενός χρήστη στο ooVoo είναι ήδη 200 λεπτά, όταν ο

αντίστοιχος χρόνος στο Twitter δεν ξεπερνά τα 34 λεπτά. Βέβαια, από

το ooVoo δεν λείπουν και οι τεχνικές ατέλειες. Για παράδειγμα, το

περιβάλλον χρήσης του σε υπολογιστές Windows δεν είναι τόσο

εύχρηστο όσο αυτό του Skype, ενώ η εφαρμογή για το iPad ορισμένες

φορές σταματά να λειτουργεί. Ισως όμως το πιο σημαντικό είναι πως η

υπηρεσία δεν υποστηρίζει όλα τα μοντέλα smartphone που βασίζονται

στο λειτουργικό Android.

Ωρα για έσοδα

Μοναδικός χρηματοδότης του ooVoo είναι ο δισεκατομμυριούχος

Clayton Mathile, ο οποίος καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα της

εταιρείας που βρίσκεται πίσω από την υπηρεσία. Σε συνέντευξή του

στο περιοδικό Forbes, ο Mathile παραδέχθηκε ότι το ooVoo δεν είναι

ακόμη κερδοφόρο, αν και ανέφερε ότι τα έσοδα της εταιρείας «είναι

ήδη αρκετά σημαντικά». Εσοδα, τα οποία προέρχονται κυρίως από τις

διαφημίσεις που προβάλλονται μέσα από την υπηρεσία, αφού, αν και το

ooVoo προσφέρει με μηνιαία χρέωση 2,99 δολαρίων ορισμένες επιπλέον

λειτουργίες, η αλήθεια είναι ότι η δωρεάν έκδοση καλύπτει και με το

παραπάνω ό, τι θα χρειαζόταν κανείς για να επικοινωνεί μέσω

Ιντερνετ. Σύμφωνα με τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο πάντως, ένα

ατού του ooVoo είναι ότι οι χρήστες του σε ποσοστό 60% είναι

μικρότεροι από 30 χρόνων, γεγονός που δεν αφήνει ασυγκίνητες τις

εταιρείες μάρκετινγκ. Και αποκάλυψε ότι πολυεθνικές επιχειρήσεις

όπως η Coca Cola και η Procter & Gamble σχεδιάζουν

διαφημιστικές καμπάνιες μέσα από την υπηρεσία.

Από την άλλη πλευρά, η ενσωμάτωση του ooVoo στο Facebook

φαίνεται να αντιβαίνει στη στρατηγική συνεργασία που έχει το

μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο με το Skype και την ιδιοκτήτριά του

Microsoft: μέχρι πρόσφατα, κάθε μέλος του δικτύου μπορούσε να

επικοινωνεί μέσω βιντεοκλήσης μόνο με έναν «φίλο» του και μόνο μέσω

του Skype. Οπως και να ’χει, η πραγματοποίηση ομαδικών

βιντεοκλήσεων φαίνεται να αναπληρώνει ένα μειονέκτημα του Facebook,

καθώς ομαδικές βιντεοκλήσεις προσέφερε μόνο το Google+.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT