Εκπτωτικές σελίδες έχουν πλημμυρίσει το Διαδίκτυο

Εκπτωτικές σελίδες έχουν πλημμυρίσει το Διαδίκτυο

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκπτωτικές σελίδες έχουν πλημμυρίσει το Διαδίκτυο

Της Θεοδωρας Λιακοπουλου

Καθημερινά τα e-mails βομβαρδίζονται με αναρίθμητες προσφορές από

τα δεκάδες εκπτωτικά ιστολόγια που έχουν δημιουργηθεί με έναν και

μόνο στόχο: Την εξασφάλιση και διάθεση ελκυστικών προσφορών που

κατοχυρώνονται είτε μέσω μιας προπληρωμένης κάρτας είτε

αγοράζοντας, έναντι λίγων ευρώ, κάποιο κουπόνι.

Συχνά, οι προσφορές είναι πραγματικές και αξιόπιστες, οπότε τα

οφέλη είναι αμοιβαία για τον καταναλωτή, το εκπτωτικό site και τον

τελικό πάροχο. Είναι ενδεικτικό ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχουν

προσφορές για ιατρικές υπηρεσίες, ακόμα και… σφράγισμα δοντιού,

με κόστος που δεν ξεπερνάει τα 15 ευρώ ή για εξετάσεις PSA (δείκτης

για τον προστάτη, τεστ ΠΑΠ για τις γυναίκες, ακόμη και τεστ για

έιτζ).

Το γεγονός όμως ότι μέσα από ιστοσελίδες, κυρίως εμπορικού και

τουριστικού χαρακτήρα, προβάλλονται ιατρικού χαρακτήρα προσφορές

προκαλεί εύλογη απορία. Ο κ. Α.Β., οδοντίατρος με μεγάλη πελατεία

σε περιοχή της Δυτικής Αττικής, υποστηρίζει στην «Κ» ότι η κρίση

έχει χτυπήσει τον κλάδο, καθώς οι οδοντιατρικές εργασίες είναι

ακριβές και οι θεραπείες κατά κανόνα ακριβότερες. Ετσι,

οδοντιατρεία προκειμένου να επιζήσουν κάνουν προσφορές ακόμη και

μέσω των συγκεκριμένων site. Την ίδια ώρα, προσδοκώντας στην αύξηση

της πελατείας τους, συνοικιακά, κυρίως, διαγνωστικά κέντρα

στρέφονται σε δημοσίευση προσφορών.

Προσοχή στις παγίδες

Δεν είναι ωστόσο λίγες και οι περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες

εκπτωτικά sites δεν ανταποκρίθηκαν. Σε μια περίπτωση, για

παράδειγμα, ζημιωμένοι βγήκαν δεκάδες καταναλωτές που προκατέβαλαν

χρήματα -κυρίως για ταξίδια- και στη συντριπτική πλειοψηφία τους

κατέληξαν, μετά από δεκάδες αναπάντητα τηλεφωνήματα και από αναβολή

σε αναβολή, να μάθουν ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά

προβλήματα και κλείνει. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να πραγματοποιήσει

το ήδη πληρωμένο ταξίδι, αλλά ούτε και να επιστρέψει τα χρήματα που

έχει πάρει. Αυτή την περίοδο, οι καταναλωτές ενώνονται προκειμένου

να προχωρήσουν σε ομαδική αγωγή εναντίον της διοίκησης του site, το

οποίο εξακολουθεί να ανεβάζει στο Internet ελκυστικότατες

ταξιδιωτικές, κυρίως, προσφορές…

«Το τελευταίο διάστημα δεχόμαστε δεκάδες καταγγελίες από

καταναλωτές που έχουν χάσει λίγα χρήματα ή ακόμη και όλο το ποσό

από τέτοιες συναλλαγές. Συστήνω σε όλους τους ενδιαφερόμενους, πριν

πληρώσουν το κουπόνι ή το ποσό μέσω της κάρτας τους, αρχικώς να

βρουν τα πλήρη στοιχεία του τελικού παρόχου (δηλαδή ποιος είναι ο

δικαιούχος της ιστοσελίδας, διεύθυνση, τηλέφωνο κ.λπ.) και στη

συνέχεια να επικοινωνήσουν μαζί του, προκειμένου να διαπιστώσουν

την αξιοπιστία της προσφοράς που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα και

να βεβαιωθούν ότι υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες για αυτό που τους

ενδιαφέρει», εξηγεί στην «Κ» η κ. Τζωρτζίνα Δουζένη, νομική

σύμβουλος της Ενωσης Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ.

Για παράδειγμα, κάποιος καταναλωτής αγόρασε ακριβότερα από την

πραγματική της αξίας μέσω site «προσφορά» για ολιγοήμερη διαμονή σε

ξενοδοχείο, σε μεγάλο ελληνικό νησί. Σύμφωνα με τις τιμές πόρτας,

όμως, θα του κόστιζε έως και 40% φθηνότερα η απευθείας κράτηση.

Η κ. Δουζένη προσθέτει ότι τα συχνότερα παράπονα αφορούν

καθυστερήσεις, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η εταιρεία και όχι το

site φέρει την ευθύνη για τη μη ισχύ του κουπονιού ή της συμφωνίας

που έχει ήδη προπληρωθεί από τον καταναλωτή. Μία τέτοια περίπτωση

αφορά προσφορά που δημοσιεύτηκε από site και αφορούσε κέντρο

αισθητικής που ποτέ δεν προσέφερε τις ήδη πληρωμένες υπηρεσίες που

διαφήμισε στο site, παραπλανώντας έτσι τον καταναλωτή και θίγοντας

την εμπορική αξιοπιστία τού εν λόγω site. Αντιστοίχως, άλλο site

αποζημίωσε τους καταναλωτές κατά 80% από πακέτα που είχαν πληρώσει

για υπηρεσίες από κέντρο αισθητικής που έκλεισε αιφνιδίως.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT